Friso standaard of Hypo allergeen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door WillyJP, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillyJP

WillyJP Lid

6 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een dochtertje van 4 weken oud. De eerste 2,5 week heb ik borstvoeding gegeven. Daarna ben ik overgestapt op flesvoeding van het merk Friso. Het consultatiebureau rade toen aan om de Hypo allergeen variant van Friso te nemen omdat ik de fles nog even zou combineren met borstvoeding. Alleen na 3 dagen ben ik volledig op die voeding overgegaan en geen borstvoeding meer. Toen deze verpakking leeg was heb ik de standaard voeding van friso gekocht (dus geen hypo allergeen). Nou heb ik alleen het idee dat ze door deze variant meer honger heeft. Soms wil ze na 2 uren alweer drinken. Dit komt ong. 2x per dag voor. Voor de rest drinkt ze wel na 4 uurtjes.

Kan het zijn dat ze door die standaard voeding van friso meer honger heeft dan wanneer ze de hypo allergeen zou krijgen? :(

Groetjes Wilma

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Wilma,

De honger kan ik niet verklaren na de overgang op de standaard voeding! Hoe zwaar is je dochtertje nu en hoeveel flesvoeding krijgt ze per dag? Hoe snel drinkt ze haar flesje leeg?

Sommige kindjes hebben op bepaalde tijden meer trek dan anders. Dit is geen probleem, zolang ze niet over het maximum heen gaan.

Groetjes Linda

3. WillyJP

WillyJP Lid

6 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje was afgelopen woensdag 3945 gram
    Ze zit wel op 7 of 8 voedingen per dag. Ik vul het flesje met 120 ml water en dan 4 platte schepjes melk. Soms drinkt ze het helemaal op en soms laat ze ong. 40 a 50 ml erin zitten.
    Meestal geef ik haar de fles, dan ong. 10 a 15 min. later wil ze niet meer. dan ga ik haar verschonen en probeer het daarna nog een keer. soms wil ze wel, soms niet.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Wilma,

Je dochtertje krijgt dan inderdaad teveel voeding voor haar gewicht, wanneer ze alles op zou drinken. Ze mag op een dag voor haar gewicht rond de 800 ml voeding hebben. Als ze zoveel voeding laat staan dat ze hier op een dag aan komt, dan is het prima. Anders zou je misschien eens naar een voeding voor hongerige baby's (zoals Friso Extra) kunnen kijken. Deze voeding valt wat zwaarder, waardoor kindjes iets langer wegblijven na een voeding.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina