Yoghurt

Discussie in 'Voeding' gestart door dinh, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ligt eraan wanneer die nieuwe verhoogde richtlijn is in gegaan want zowel bij de oudste al de jongste nooit het advies gekregen om het er extra bij te geven (toen ze flesvoeding kregen)

Vanaf 1 jaar krijgen ze gewoon de vitamine beertjes van de optimax en voor zover mijn info rijkt zou daar ook alles in zitten.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is prima hoor!
    Vanaf ongeveer zes maanden mogen kinderen aangezuurde zuivel, zoals yoghurt, kwark en karnemelk. Liefst vol en natuurlijk naturel.
    Alleen bij KEA kun je beter wat langer wachten. De eiwitten in standaard kv en aangezuurde zuivel verschillen maar weinig.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Richtlijn is eind vorig jaar ingegaan, maar werd al bijna het hele jaar op vrijwel alle CB's gehanteerd. Advies is nu om vitamine D tot vier jaar bij te geven. Aanbevolen hoeveelheid is hoger dan in de beertjes als ik het oed heb.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier zo rond de 7/8 maanden begonnen met yoghurt.
    Gewoon volle Turkse of Griekse yoghurt.. Dit eet ze nog steeds erg graag!

5. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier rond zes maand begonnen met biogarde yoghurt en dan de stand variant, met niets erin. Tegenwoordig krijgt hij de yoghurt op de plek van de vervallen fles van drie uur en prak ik er altijd wat vers fruit doorheen. Hij vind het zowel puur als met fruit smullen geblazen!
    Klopt idd wat betreft de verhoging in vit D. Toen ik in november met de bv stopte zei men tegen me (schoonzus en omgeving) dat ik dan ook geen vit D meer hoefde te geven, omdat dat voldoende in fv zou zitten. Bij het bezoek erop aan het CB werd me verteld dat ik toch vit D bij moest gaan geven. Hij krijgt nu dagelijks tien druppels.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

10 druppels? Hier raden ze 5 druppels aan en hoe donkerder de huidskleur van het kindje, hoe meer druppels. Een kindje van een vriendin is half-Congolees (dus lichtbruin) en hij krijgt 7 druppels.

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik kwam erachter dat niet alle druppels evenveel vit D bevatten, de dosering van Davitamon is anders dan van Kruidvat...

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Vraagje.... In mijn groeiboekje van t cb van bijna 24 jaar geleden staat dat ik met 4,5 mnd al yoghurt kreeg dus eerst dacht ik oké dat komt omdat ik geen flessekind was, super drama, maar toen ging ik bij me man kijken en die kreeg t al vanaf 4 mnd (boekje van 25 jaar geleden) bij ons in de Fam. ZItten geen allergieën zouden we dan bijv nu al kunnen starten met volle yoghurt? Niet dat ik er dan gelijk mee zou beginnen maar voor de weet gewoon

9. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Geen antwoord op je vraag, maar het valt mij op dat ze vroeger sowieso veel sneller waren met bijvoeden. In het groeiboekje van mijn vriend staat bij 3 maanden: fruit, bij 4 maanden fruit, groente en vla of yoghurt. Met 5 maanden moest hij al over op 2 flessen. Nu snap ik ook dat mijn schoonmoeder zulke andere ideeen heeft over het eten geven van onze uk...

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Davitamon is 10 druppels, staat ook op de verpakking.

11. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt er natuurlijk ook aan welk merk je gebruikt, dosering schijnt te verschillen. Maar hier idd tien druppels, ik vond het ook wat veel, dus nog extra nagevraagd. Volgens mij hebben wij Dagravit.

12. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL

Het zal misschien niet veel kwaad kunnen. Maar de inzichten zijn de afgelopen 20 jaar wel veranderd op het gebied van voeding bij baby's. Ik kreeg ook gewoon met 3 á 4 maanden sinaassappel met liga. Dat zou ik nu niet zo snel kiezen als eerste hapje.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vroeger werd er inderdaad veel vroeger gestart met bijvoeden, maar dat is niet voor niks aangepast nav allerlei onderzoeken die er de afgelopen jaren naar gedaan zijn...

Hier nog een interessant artikel:
    Voeding... je weet toch!: Die zes maanden

Deel Deze Pagina