Nee het gemiddelde geld niet voor alle kinderen maar 9 maanden vind ik wel een hele grote afwijking van het gemiddelde. Dat is net zo'n grote afwijking als met 3 maanden bijvoeding geven ipv met 6 maanden. Dat je 3 of 4 weken afwijkt oké, maar 3 hele maanden? Ik vind dat eerlijk gezegd wat onverantwoord aangezien koemelk echt te veel zout en eiwitten bevat voor de niertjes van een baby, dat is niet gezond. Dat heeft verder niets te maken met allergieen.
Met 9 maanden kun je met gewone koemelk beginnen, maar wel wat aangelengd, i.v.m. de zouten. Als onderdeel van een gebalanceerd eetpatroon. Kunstvoeding is niets mee of minder dan chemisch bewerkte koemelk. In het streven naar zo min mogelijk bewerkte voeding verdient koemelk de voorkeur boven kv.
Betekent dat dat ze ook pas met 9 maanden een stukje kaas mogen? Hier wordt gezegd vanaf 6 maanden mogen ze koemelk in bv ontbijt en stukjes kaas is ook geen probleem. Ze heeft er zo te zien geen last van.
Ik vind het toch altijd bijzonder. Als je op pakweg 6 maand meer dan een liter kv geeft, dan word je hier verketterd omdat dat te veel eiwitten zijn voor je kindje. Maar op 9 maand koemelk geven, waarin veel meer eiwitten zitten dan goed zijn voor een kindje, dat krijgt dan weer de voorkeur?