Mijn zoontje is nu 6½ maand en eet al fruit en groente met veel plezier. Broodkorst doet hij niks mee, stukjes brood zijn we langzaam aan het introduceren. Nu krijgt hij tussendoor van ons een halve rijswafel, hier sabbelt hij op en de stukjes die loslaten gaan goed naar binnen. Nu zit ik te kijken wat ik hem nog meer voor gezonds kan geven. Heb al komkommer, in lange reep gesneden, geprobeerd, maar dit glibbert steeds uit zijn handjes. Iemand gaf aan een soepstengel te proberen, maar dit vind ik nog veel te gevaarlijk. Hij stopt alles nog heel diep in zijn mond, zo'n lange stengel vind ik dus wat eng, daarbij, als het afbreekt is het nog wat scherp. Iemand nog andere suggesties?
Soepstengel gaat hier prima hoor.. ze sabbelt flink tot het topje zachtbis en zo brokkels hij langzaam af.. wij geven verder nog wel eens rijstwafel, cracotte volkoren, fruit, yoghurt.. ook met een stukje wit stokbrood is ze altijd heel blij (ze krijgt normaal fijn volkorenbrood). En zo af en toe een keer een halve eierkoek of biscuitje.
(Ongezouten) rijstwafel Maisboogies Lekker laten oefenen met komkommer etc. Hij is nog erg jong, dus veel tussendoortjes lijkt me niet echt nodig.
het gaat me meer om de variatie. hij heeft enkel een tussendoortje tussen 14.30/15.00 en dan alleen als hij wakker is.
Op die leeftijd gewoon nog niets geven, vind ik. Als je echt wil, geef dan een stukje fruit extra: een banaan om op te sabbelen, of een stukje meloen of zo.
Eens.. maar ik geloof dat ik hier moet zeggen dat je je kindje maar een grote roze koek moet geven met een glas cola
Ontbijtkoek Mijn zoontje vind rozijntjes heel interessant,maar als t kauwen nog niet zo lekker gaat.... is dat missch nog niet een optie. Ik rol het rozijntje even tussen mn vingers zodat t wat zachter is en dan lekker soppen ( en ja, ik vind weleens een hele rozijn terug in de luier)