Mijn dochter is ruim 7 maanden en ik wil oa beginnen met het leren drinken uit een beker. Ze is snel in de ontwikkeling en staat al korte momenten zelf door een tafel oid vast te houden. Drinken uit een beker wil ze graag, want ze ziet het ons ook doen Nu vroeg ik mij af of ik hiermee meteen yoghurt kan introduceren. Doordat dit wat dikker is, is het makkelijker dan water lijkt mij. Mag mijn dochter al yoghurt op deze leeftijd? Zo ja, welke soort? (Griekse/turkse, volle, halfvolle of magere?) De fruithapjes uit Engeland met yoghurt erin gingen overigens prima in onze vakantie, dus ik verwacht geen allergische reactie.
Goed dat je deze vraag stelt! Het is inderdaad een mooie stap om je kindje eens een bekertje aan te bieden in plaats van een fles, op deze manier kan je dochter zich nog verder ontwikkelen. Het advies is om eerst te beginnen met kleine beetjes, zodat ze niet te veel morst. We raden aan om te starten met een dikkere vloeistof zoals halfvolle yoghurt. Met Griekse- en Turkse yoghurt kan je beter wachten, omdat deze varianten veel vetter zijn. Je dochtertje mag op deze leeftijd 100 ml yoghurt. Kies voor een bekertje met 2 oren, waardoor ze het goed vast kan houden. Oefen ook eens in bad met een bekertje water, want dan is het minder erg als ze een grote hoeveelheid morst. Veel succes met oefenen!