Zwangerschapsdiabetes

Discussion in 'Gezondheid' started by Kimberley1603, Nov 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimberley1603

Apr 8, 2016
    64
    1
    8
    Daar ben ik weer.. Jullie zullen misschien wel denken ze vraagt wel heel veel maar dit is mijn eerste zwangerschap dus ben nog helemaal nieuw zeg maar. Ik ben nog maar 5 week zwanger en nu al heb ik onwijs veel trek in zoet. Ik heb woensdag een high tea gehad vandaag en gisteren heb ik zo'n grote kersenflap met slagroom erin op. Is dit eigenlijk niet heel slecht voor de baby? En wanneer krijg je nou zwangerschapsdiabetes? Krijg je dat pas als je de hele dag door non stop suiker eet? Of kan dat met mijn eetpatroon ook? Sorry voor mijn vele vragen maar ik wil gewoon zo graag dat alles goed gaat

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Gemiddeld ontwikkel je het pas vanaf 24 weken en op het begin van je zwangerschap moet je het jezelf ook een beetje vergeven dat je iets slechter eet, zolang je wel genoeg andere dingen binnnenkrijgt,
    Wanneer de eerste periode afgelopen is kun je je weer meer richten op gezonder eten.

Val je in de risicogroep? Je verloskundige gaat het er vast met je over hebben tijdens de intake en ook aan haar kun je alles vragen, maar voor nu zou ik me niet teveel zorgen maken.

3. Adya

Adya Actief lid

Apr 25, 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    In principe krijg je geen zwangerschapsdiabetes door te veel suiker eten. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    Zwangerschapsdiabetes komt doordat er t.g.v. de zwangerschap een verstoring komt in de hoeveelheid hormonen die zorgen voor je suikerhuishouding en je gevoeligheid voor die hormonen. Bij de meeste zwangeren blijft dat gelukkig goed in balans, hoor. Alleen als je een verhoogd risico hebt, wordt je erop getest (meestal rond week 28).
    Dus lekker taartjes eten, hoor. ;)

Share This Page