Morgen zware storm verwacht, kinderen naar school...

Discussie in 'De lounge' gestart door mutsie79, 27 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Okay,......

Ik woon dus pal aan de kust in noord holland het noord-westelijkste punt daarvan.
    Nu verwachten ze morgen zware storm met kracht 10 en uitlopers naar kracht 11 in de kustgebieden, hier dus.
    Het was vanmorgen ook al behoorlijk tekeer aan het gaan hier en dan echt met regenbuien erbij alsof er een kraan openstond niet normaal.

Nu moet ik morgen dus met 2 kinderen van 3 en 5, 4 keer heen en weer lopen naar school, maar begin nu zo erg te twijfelen of ik hier dan verstandig aan doe met die heftige regenbuien waarvan je na 2 tellen al doorweekt bent en dan niet te vergeten die vreselijk harde wind kracht 10/11 met windstoten.

Normaal ben ik wel een rouwdouwer, maar met 2 kleine kinderen door dit noodweer of moet ik niet zeiken? (ik trek mezelf in twijfel nu namelijk....) En ja ik woon aan de kust en het kan er hier heavy aan toe gaan met de wind.....

2. tuc

tuc Niet meer actief

Tja geen idee hoe erg het wordt maar die van 5 zal toch naar school moeten lijkt mij...auto?

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Mischien voor een keertje met de taxi,en laten overblijven?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik hoop dat het (zoals meestal) wel mee valt. School is hier vlakbij, maar ik moet daarna bijna 25 min lopen naar het cb met de twee jongste (en ook weer terug), hoop dat we niet compleet doorweekt zijn haha.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

straks krijgen we sneeuw.. gladheid... ze zullen toch heen moeten.. regenpakjes aan en gaan...

wel goed vast houden ;)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou zeggen: kleed ze warm aan, regenjas/pak/poncho eroverheen en lopen. Hou ze wel goed vast, want je weet het nooit, maar ja, straks krijg je ook sneeuw, hagel en ijs...... Daar kun je ook niet voor thuisblijven, toch?

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik woon ook niet ver van de kust maar ik ga gewoon naaar m'n werk, en de kleine gewoon naar de opvang...

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    gewoon gaan hoor. lopen zal nog wel redelijk gaan denk....woon ook pal aan de kust.
    weet hoe het tekeer kan gaan. word er af en toe gewoon bang van! vooral als je die zee dan ziet!! wel mooi om te zien trouwens daar niet van....
    ik zou geen watjes maken van je kinderen. iedereen moet toch ook gewoon naar zn werk enz...dus kids ook naar school!

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou ze gewoon brengen 's ochtends en ze laten overblijven. Hoef je maar 2x.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Indd regenpak aan kaplaarsjes aan en gaan!

11. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht morgen even af, wie weet valt het allemaal wel mee.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Eerst maar eens kijken of het morgen wel echt zulk noodweer gaat worden, dan kun je dan alsnog beslissen. Maar je oudste is leerplichtig, dus op zich zal hij gewoon naar school moeten. Dus regenpak aan of snel in de auto heen en weer brengen. Als het echt te erg is, dan zullen er ook geen leraren op school komen en heeft iedereen een vrije dag. En als je geen regenpak heb, dan een plastic tas mee met droge kleding zodat je kinderen toch droog in de klas zitten.

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik woon ook aan de kust en moet ook naar mijn werk morgen. Sta voor de klas. Ik zou het raar vinden als er kinderen door de wind niet komen, heb daar niet eens over nagedacht. Zou toch ook gek zijn als ik er ineens niet ben door de wind....

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja.. Goe aankleden en naar buiten dus.
    Misschien evt overblijven?
    Dat scheelt toch weer 2x lopen.

15. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Vind het niet heel raar hoor, maar volgensmij was de hoogtepunt toch ergens in de middag? Zou je in de ochtend net voor de hoogtepunt kunnen brengen en over laten blijven.. namiddag ophalen?

Sommige mensen vinden het misschien raar als je niet komt opdagen door het weer... trek je daar niks van aan. Het moet wel veilig blijven om jezelf naar een plek te vervoeren. Als het te erg is dan zal de school zelf ook wel sluiten!

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Zal wel een dag worden met af en toe een flinke plensbui en een hele stevige wind. Ik moet morgen met 3 kinderen 4 x heen en weer naar school. Daarna nog naar het zwembad en tussendoor ook nog naar de verloskundige. Hoop dus dat het niet zo is als ze voorspellen maar aangezien ze flink overdrijven ga ik er maar vanuit dat het wel meevalt.

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    We gaan het zien.........

Manlief kan de oudste morgenochtend naar school brengen met de auto. Maar 's middags zal ik er op de fiets toch zelf aan moeten geloven. Met 2 kids op de fiets van school naar het zwembad en daarna weer naar huis........brrrrrr maar goed de regencapes liggen al klaar.
    Paar weken geleden ook helemaal nat geregend naar het zwembad toe op de fiets. Dan voel ik me wel op en top een Hollandse moeder :):):)

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Lekker laten overblijven en regenpak aan.

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Regenpak aan en gaan, eventueel overblijven.

Als het echt heel hard regent 's ochtends, neem je droge kleren mee, zodat ze zich als het nodig is op school kunnen omkleden.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Weer of geen weer. Hier gaan we gewone de 10 lopen morgen..

Ik vind slecht weer nu niet echt een rede om de oudste thuis te houden van school

Deel Deze Pagina