Dames, heb nogal een voorgeschiedenis met mijn kleine meid, zoals jullie mgl. weten. Prematuur, dysmatuur en groeiproblemen... Ze is nu 5070 kg met gecorr. 6 maanden. Ze krijgt afgekolfde BV en fruit en groentehapjes. Nu was ik op het consternatiebureau... En jullie voelen 'm al aankomen... Naast allerlei andere belachelijke zaken was het advies om zeker met yoghurtproducten te beginnen?! Ik nog aangeven dat ik dacht dat ik dan beter MM + granenpap kon gaan geven qua calorieeen?! Maar nee hoor, yoghurt moet ze gaan krijgen en wel uit een beker! Dusss... Ff checken bij jullie, wat zouden jullie doen? GRTZ.
Welnee wat een onzin! In koemelk producten zitten weinig voedingsstoffen dus waarom in hemelsnaam yoghurt geven als je idd ook pap kan maken met MM? Wat een bizar advies weer....
Nee joh, wat een onzin, dat is helemaal niet nodig. En pap trouwens ook niet perse hoor, gewoon lekker borstvoeding.
THNX Dames, Was al even bang dat ik iets met dat "advies" zou moeten... Jullie hebben me weer een beetje gerust gesteld. Volg gewoon de voedingsintroductie van BV.com ! GRTZ.
Na zes maanden kun je yoghurt gaan geven als onderdeel vannhet dagmenu. Maar het moet niet. Jij als moeder bepaalt wanneer je kind welke duivel krijgt.
Hihihi, hoop niet dat ik haar duivel hoef te geven ! Die vpk bracht t alsof ik onze kleine niet genoeg voedingsstoffen aan zou bieden als ik nog niet zou beginnen met zuivel. Dat vond ik met name een beetje raar (en vervelend). En dat terwijl er denk ik meer voedingsstoffen in pap van moedermelk zouden zitten dan in yoghurt. GRTZ.
@soef, ik weet het niet meer zeker, maar heb jij Breast Milk Fortifier gebruikt? Misschien eens met je KA overleggen of je dat weer een tijdje kunt gebruiken, daar ziiten extra calorieen in die aan je moedermelk worden toegevoegd. Vwb de yoghurt, als ze nog moet groeien kun je idd net zo goed BV blijven gebruiken.
Haha, wat een giller! Tuurlijk ga je een baby met zo'n voorgeschiedenis geen yoghurt geven ipv moedermelk! Over een paar maandjes ga je eens een vol yoghurttoetje geven. Laat je niet gek maken hoor door je consternatiebureau!
Hai Juul, Ja hebben we gebruikt idd die BMF... Maar er is geen evidence om het langer als dat je baby +3 kg is te gebruiken. Daarom wil ik dat liever niet meer. Is echt naar spul, waar ze krampen van kreeg etc... GRTZ.[/QUOTE] Oh ja bah, dan maar niet meer doen, zeker niet na alle voedingsproblemen van je meisje.