domperidone

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mie, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Dag dames

Ik plaatste mijn vraag al bij de lactatiedeskundige maar wou toch ook graag even ervaringen horen van ervaren bv-mama's.

Wie van jullie heeft ooit domperidone genomen (of motililum) om de productie wat op te krikken? Ik kolf fulltime maar sinds drie weken ga ik terug werken en kan ik overdag slechts één keer kolven (geen kolfrecht in België als je nog geen twee maand op je huidige job werkt). Ik heb nu natuurlijk te weinig melk en wil mijn zoontje liever geen kv geven.

Wie heeft ervaring of tips?

Alvast bedankt!

Groetjes
    MIe

2. happymama

happymama Niet meer actief

lees ff mee

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ik heb domperidon gebruikt, het werkt, maar het is geen wondermiddel, ik moest nog steeds voldoende kolven of voeden om de productie op peil te houden.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb het gebruikt tijdens de 4 maanden dip, mijn productie was echt ver teruggelopen en mijn dochtertje weigerde de borst omdat er niets meer uit kwam. Begonnen met geloof 3 tabletjes per dag, binnen 2 dagen heel duidelijk verschil. Heb een tijdlang 's ochtends en 's avonds 1 tabletje geslikt. Ik vond het ideaal. Uiteindelijk gelukkig wel weer mee kunnen stoppen.

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat een slechte regeling dat je geen kolfrecht hebt zeg... En er is dus blijkbaar geen regeling te treffen met je werkgever? Eventueel 1 keer extra kolven overdag en dan een half uurtje langer doorwerken?
    Met het gebruik van domperidon heb ik geen ervaring, hopelijk kan de lactatiekundige je daarbij helpen.
    Om je productie omhoog te helpen kun je ook 's avonds extra gaan kolven. Niet zozeer om op dat moment meer melk te kolven, maar meer om je borsten te stimuleren meer melk aan te gaan maken. Google maar eens op clusterkolven of powerkolven.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel succes!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb het gebruikt maar bij mij merkte ik helaas geen verschil.

Deel Deze Pagina