Babyzwemmen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hester, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kies je wel / niet voor babyzwemmen?

1. nee, omdat...

2. ja, vanaf ... (leeftijd invullen)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Met het oog op de kwestie "Babyzwemmen leidt wel / niet tot astma..."
    kies jij wel of niet voor babyzwemmen?

Ik ben niet uit op een wilde discussie o.i.d., maar vraag het me gewoon af omdat m'n moeder misschien met onze baby wil gaan zwemmen en ik zelf geen tijd heb om me goed in te lezen in de verschillende onderzoeken naar dit onderwerp.

Dus ik dacht... ik vraag wat jullie doen ;)

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben begonnen na de 2de serie prikjes. (Ik heb overigens zelf astma en met mij is niet gezwommen. Ik ben er niet bang voor dat hierdoor mijn zoon meer kans heeft op. Hij vind het heerlijk!)

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Vanaf ongeveer 4 maanden! Ze vind het geweldig! En wij ook!

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij beginnen zaterdag en Merel is dan 4 maand en ruim een week

5. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Wij doen niet aan babyzwemmen, omdat we niet kunnen op dat tijdstip. En ik heb gelezen dat het niet zo goed zou zijn voor de longen. Maar we gaan wel af en toe gewoon zwemmen met Inge. We zijn nu 2 x geweest, dus niet zo heel vaak. Maar met mate moet het vast wel kunnen.
    En ik denk dat even googlen op het onderwerp net zo snel gaat als de antwoorden hier lezen en misschien meer informatie oplevert.

6. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij ons in het zwembad begint het pas vanaf 6 maanden. Toen ben ik ook gegaan.

7. Indian girl

8 aug 2007
    5
    0
    0
    Wij zijn begonnen, toen zoon 4 a 4,5mnd was. Ik heb astma, en ook zoon heeft al een puf. maar had deze al voordat we gingen zwemmen.
    Wij zwemmen wel in water waarvan alleen de wettelijke verplichte hoeveelheid chloor in zit. De rest is aangevuld met zout.
    Zoon is nu 19mnd, en we zwemmen sinds jan. dit jaar niet meer elke week, maar 1keer per 2 weken. De reden hiervoor is een praktische reden, en niet voor gezondheid.

Veel zwem plezier!

8. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Met alle 2 de kinderen ben ik rond de 8 weken begonnen met babyzwemmen.
    Dat onderzoek lag er toen nog niet. Ik kan de link niet openene als het uberhaupt een link is die geplaatst is, maar als het dat onderzoek van een jaar of 2 geleden is dan gaat het over een belgisch onderzoek, waarvan je je kunt afvragen of het ook voor nederland geldt.
    Het zwembad waar wij zwemmen is chloorvrij. Maar dat wist ik niet toen ik het uitkoos om te gaan zwemmen, dat is toeval.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij zijn niet op babyzwemmen gegaan maar gewoon familiezwemmen op zondagochtend. Dan is het water verwarmd voor de kleinste. Ik ben hiermee begonnen na de eerste prikjes.

10. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Mick is dol op zwemmen, maar omdat hij erge astmaverschijnselen heeft hebben we ons teruggetrokken van deelname aan het babyzwmmen. Tot ons grote verdriet.....

Gelukkig gaat het nu wel veel beter met hem, al is hij nog niet van de medicijnen af, maar babyzwemmen durf ik niet meer uit angst voor verergering....

Groetjes, Emma

11. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Toen Vera 3mnd was ben ik met haar gaan zwemmen maar ze was echt nog te klein, het water vond ze te koud en de spelletjes die ze deden was echt meer op opudere kindjes gericht. Zitten op een mat, spartelen met armen en benen etc. Als ze een half jaar is wil ik het weer eens gaan proberen.

12. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier kan je en mag je van je vanaf 6 maanden zwemmen,en dat doen we dus ook!
    Zo leuk ;)

Groetjes,

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik kan zelf al absoluut niet tegen de chloorlucht in overdekte zwembaden, dus zag het al helemaal niet zitten om een klein babietje daar aan bloot te stellen.

14. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    eerst een keer geweest was ze 12 weken vond ik nix
    daarna 6mnd en ze vind het geweldig

Deel Deze Pagina