Yoki & Melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door puck24, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puck24

puck24 Niet meer actief

Hoi Evelien,

welkom hier op het forum!

Ik ga gelijk een vraagje afvuren wat mij al heel lang bezig houdt.
    Ik heb al heel lang (sinds dat mijn zoontje geboren is) problemen met drinken. Hij wil niet graag drinken en ik ben zo ontzettend blij als ik elke dag weer aan de 400-500 cc drinken kom. Nu komt mijn punt. Hij lust geen melk. Omdat hij zo slecht drinkt heb ik dit destijds (is er bij in geslopen) vervangen door Yoki. Dit drinkt hij wel. En tja het is het enige zo'n beetje wat hij drinkt. Hij drinkt daar nu zo'n 500 cc per dag van. En heel heeel soms wat appelsap ipv Yoki.
    Nu kwam ik vanmorgen bij de tandarts en hij was niet zo blij met het yoki verhaal en vond dat ik gewoon maar moest overstappen op melk. Dat ben ik vandaag gaan proberen. Met als gevolg dat hij erg weinig heeft gedronken. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Waar doe ik goed aan. Ik zit op dit moment een beetje met de ahden in mn haar:(

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Beste Puck,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je lij bent met alles wat je kindje drinkt. Je kindje mag per dag 300-400 ml melkproducten drinken. Misschien kun je proberen om eerst de yogi te mengen met een klein beetje melk en het zo rustig op te bouwen? Misschien heb je alles al geprobeerd, maar soms helt het ook om bijvoorbeeld je kindje een beker met een rietje aan te bieden?

Succes met alles.

Groeten Eveline

3. puck24

puck24 Niet meer actief

Ik heb inderdaad al geprobeerd om yoki te mengen met melk. Wat hij sinds gisteren accepteert is naturel yoghurt met een klein beetje yoki. Die yoghurt is wel drinkyoghurt. Moet ik nu ook zoveel gaan minderen of kan dat voor nu even niet zoveel kwaad dat hij 500 ml drinkt?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Puck,

Fijn dat het mengen gelukt is. Het is niet erg om tijdelijk iets meer melkproducten aan te bieden, je kunt het rustig aan iets proberen af te bouwen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina