Hoi Eveline, Zoals ik al eerder schreef heb ik best veel vragen m.b.t. het voedingsschema van onze dochter. Ik doe dit op het moment zo: tussen: (Tenminste zo zat ik gister) 8.15 uur opvolgmelk 165 cc (150+5) 11.00/11.30 uur fruit peer+perzik(vers) ± 90 gram 14.15 uur opvolgmelk 200 cc (ze werd pas zo laat weer wakker) 18.00 uur broccoli + aardappel ± 150 gram samen 18.20 uur 100 cc (90+3) opvolgmelk 21.00 uur 200 cc opvolgmelk Vanmorgen was ze eerder wakker en had ook best honger: 7.30 uur fles 200 cc opvolgmelk 11.30 uur fruit (peer+perzik) ± 60 gram 12.00 uur fles 200 cc opvolgmelk Dus dan gaat het nu waarschijnlijk zo verder: 16.00 a 17.00 uur tomaat + pasta + gehakt (dit krijgt ze voor het eerst, zelfgemaakt kan dat al wel?? + fles voeding (cc is afhankelijk van hoeveel ze van de warme maaltijd eet) 20.00uu a 21.00 uur fles 200 cc (+ 2 eetlepels fijne granenpap) We hadden eerst rijstepap maar die is op dus heb ik vandaag een papje met fijne granen gehaald. Op zich gaat het best goed. Maar de ene dag eet ze haast niets van de vaste voeding en de volgende dag eet ze haast alles wat ik haar aanbiedt. Is de combi vaste voeding en fles voeding zolas wij dat doen wel goed? Op het bureau zeiden ze dat er pas een fles afgaat als ze een volledige maaltijd eet. Maar wanneer spreek je van een volledige maaltijd? Ze krijgt in principe gewoon vers gekookt eten, alleen als wij iets eten wat zij niet mag hebben of als we weg gaan, krijgt ze een potje.
Beste Saskia, Je schema ziet er prima uit. Gemiddeld gezien drinken kindjes die opvolgmelk krijgen tot ze 8 maanden zijn vaak nog wel 700-800 ml opvolgmelk per dag. Vanaf 8 maanden gaat er vaak een flesje af omdat de bijvoeding dan een grotere rol gaat spelen. Het verschilt wel erg per kindje hoor. Wanneer je kindje tevreden is en goed groeit, dan kun je dit schema aanhouden. Op dit moment haalt je kindje nog heel veel voedingsstoffen uit de flesjes. Een keertje minder goed mee willen eten is dan ook zeker geen probleem. Groeten Eveline
Vanochtend was ze pas om 8.30u wakker (heb haar wakker gemaakt) En toen heeft ze maar 120 cc gedronken van de 200cc. Daarn tegen 11.00u beetje fruit en tegen 12.00u een flesje van 200cc die ging met moeite op. Avond eten heeft ze ongeveer 90 gram gehad (± ½ potje) en 150/5 flesje. Om 20.30u een flesje van 200cc. Heb er vanavond geen pap door gedaan. Ze had vanochtend dus nog helemaal geen trek, hoe zou dat komen? Of is de opvolgmelk (te) zwaar voor haar?