Wat heb jij nieuw aangeschaft voor je 2e kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sukke, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Als alles goed mag blijven gaan verwachten wij in februari ons 2 kindje. Onze zoon is dan 24 mnd.
    De baby zal de eerste periode bij ons op de kamer slapen,(zoon sliep tot 5 mnd in de wieg bij ons) het idee is om daarna de baby in het ledikantje te leggen en zoon naar een (peuter)bedje.

Als ik het zo bekijk is het dus alleen wat kleertjes (afhankelijk van geslacht), aankleding kamer. Of vergeet ik nu dingen?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier krijgt onze dochter een nieuw kamertje, babykamer blijft hetzelfde. Verder wat kleertjes gekocht, en moet nog nieuwe badcapes enzo. En wil er nog een nieuwe draagdoek bij.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd!! Wens je een goede zwangerschap toe!

Wij hebben een peuterbedje gekocht voor dochter maar ze slaapt er nog niet in. Verder inderdaad nieuwe kleertjes, straks een paar nieuwe flessen, zou ook toe kunnen met alleen speentjes. Een nieuw dekentje in de wieg, een nieuwe draagdoek want dochter is erg gehecht aan haar eigen doek. Veel hebben we niet nodig, de meeste dingen veranderen omdat we nu blauwe sokjes verwachten. Dus een nieuw boxkleed, wiegdeken, kleertjes. Ga nog een wikkeldoek voor in de MC maken. Maar de wagen, kinderkamer, MC, box en allerlei andere dingen voor de uitzet is allemaal nog prima in orde!

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

onze zoon is 26 maanden oud als wij onze tweede verwachten...
    wij hebben dan 2 jongens...

Ik heb bij de eeste alle neutrale kleding gehouden want we wouden nog een tweede en we wisten natuurlijk niet wat het word... wel heb ik nog wat stoeren jongens spijkerbroekjes gehouden die je amper ken kopen of krijgen....

wat ik eigelijk nodig heb is weer wat jongens kleden van maat 56 tot 68 dus hoef niet veel...de rest kan gewoon door gegeven worden van me oudste na de jongeste zoon...

kwa rest van de spullen hoef ik eigelijk niets meer te hebben ja nieuwe flessen en spenen... en nog wat monddoekjes want onze zoon gebruik ze als tut voor het slapen gaan hij moet namelijk altijd wat in de handen hebben als die gaat slapen dus elke dag gebruik ik 2 doekjes en dan als de beeb eris bij elke fles voeding dus word nog wat bijkopen...
    voor de rest moeten we alleen spullen halen om het kamertje in te richten en een kleding kast..

onze zoon slaap al vanaf febru in een 1persoons bed dus het ledikantje heb ik al in onze kamer klaar staan maar nog niet bekleed... dat doen we later...

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier: paar nieuwe kledingsstukken (twee meiden), zooi nieuwe hydrofielluiers (als extra en voor de 'mooi' voor in de kinderwagen ed), eigen tutknuffel, nieuwe spenen en ventielen voor de flessen (waarna ze niet fijn uit Difrax bleek te drinken, dus toen ook andere flessen gekocht), een fietskar...euhm, dat was het geloof ik wel...?

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier een tweede meid op komst en een mama die enorm veel bewaard heeft hahaha.

Ik wil nog hebben:

Zij slaper
    Difrax S flessen (kan ook later ivm bv maar voor het kolven wel nodig)
    Wat nieuwe kleertjes
    Eigen knuffel(s)

Verder eigenlijk niets
    Dochter lief word in aug 3 en slaapt al in een peuterbed.
    Moet wel een andere kledingkast en een plank hebben voor op hasar kamer wnt die er nu staan en hangen horen bij de kinderkamer.

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    mijn zoontje wordt bijna 6 dus heb eigenlijk bijna niks meer... dus moet ook alles nieuw/marktplaats!!

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    K hb allemaal nieuw textiel gekocht dus hydro's, washandje, monddoekjes, lakentjes en hoezen

Extra aankleedkussen

Nieuw setje borstel kammetje en manicure

Idd nieuwe aankleding kamertje ( wiegde, lamp, kleed, mandje, deco op muur)

Kleertjes nieuwe mutsjes etc badcapes

Duowagen, voetenzak mc, nieuw boxkleed, nieuw schemerlampje, draagzak, en natuurlijk dingen voor mezelf nieuwe beha's, broekjes voor kraamweken, pyjama's enz,

K moet nog een nieuwe luiertas en draagdoek aanschaffen maar bn een btj lui Hihi

Oh en voor oudste zoon nieuwe seelgoedkast etc aangezien de commode nu voor baby is ook een nieuwe hang+ planken kast voor baby

9. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Eigenlijk is zo'n tweede veel goedkoper he....grin..
    Kijk er nu alnaar uit..

10. Maia

Maia Niet meer actief

hier een 2e op komst en aangezien dit een jongetje is en we al een dochter hebben ga ik dus voornamelijk kleding shoppen :D omdat we van haar het geslacht niet wisten hadden we een lime kamertje en ik heb nu een blauw met lime behang uitgezocht dus ik hoef eigenlijk weinig bij te kopen. Zal dus met name textiel zijn: kleertjes, nog wat extra hydrofielen en spuugdoekjes enzovoorts.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier alle textiel een nieuw setje van aangeschaft, vooral voor als de kraamverzorgster er is hihihi...Dat ziet er net wat netter uit zeg maar ;)

En ik vond het leuk om nieuwe dingen aan te schaffen.

Verder wat kleertjes erbij. En nieuwe verzorgingsproducten ook al heb ik nog half aangebroken, wil graag frisse nieuwe verzorgingsproducten.

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heb voor ons zoontje nieuwe kamer gekocht, de babykamer blijft zoals 'ie is. Heb wel nieuw gekocht;

-duowagen (Donkey)
    -dekentjes/lakentjes voor wieg en dekbedhoezen
    -waskussen en nieuwe hoezen
    -wat kleding en rompers
    -thermometer en nog wat verzorgingsspullen
    -muziekdoosje

Dat was het tot nu toe, maar mezelf kennende komt er best nog iets bij :D

13. Trees

Trees Niet meer actief

Dit ga ik nieuw kopen (moet nog beginnen met kopen ;))

- Aankleedkussen ( de oude ligt bijna aan gort)
    - Nieuwe thermometer (werd aangeraden tijdens intake kraamzorg)
    - Paar setjes kleding
    - verzorgingsproducten
    - Nieuwe aerosleep (de oude is ranzig aan het worden).
    - Een nieuw setje bedtextiel
    - Stokke babyset (lijkt me fijn)
    - Easyfixding (lijkt me fijn)

Verder gaat alles voor de tweede ronde. Wel heb ik de meubeltjes geverfd en de kamer opnieuw aangekleed.

14. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Nieuwe kleren, we hebben een zoontje en dit word een meisje dus nu kan ik lekker roze kopen! (dus ook nieuwe rompertjes enzovoorts, schaffen gewoon alle kleren nieuw aan) hydrofielluiers, washandjes, badcapes, moltons, hoeslakens, dekentjes, overtrekken, kinderwagen, maxicosi, flesjes, boxkleden, babyfoon hebben we ook allemaal nieuw gehaald.... Tja dus eigenlijk alles wel. Ze krijgt wel het ledikantje van ons zoontje, hij kan ik een gewoon bed tegen die tijd. :)

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oké, het is dus voornamelijk textiel, wat ik al dacht.

Ik ben van plan de baby veel te gaan dragen zodat zoon nog in de wandelwagen kan. Zit er aan te denken om een buggy bij te kopen voor als we met het hele gezin weg gaan. Is ook wel handig voor onze naderende vakantie.
    Duowagen lijkt me op zich wel makkelijk maar hoe lang heb ik daar profijt van. Zoon zal na de geboorte niet heel vaak er meer in zitten denk ik.

Ben benieuwd, waarschijnlijk zal het uiteindelijk wel meer worden dan nodig. Helemaal als straks blijkt dat we een meid krijgen bijv.

16. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Hier ook voronamelijk textiel dingen. Maar ook wel dingen waarvan ik bij de eeste dacht, het gaat zo wel, en nu toch denk, extra/nieuw is toch fijner. Zo had ik bij de eerste maar 1 boxkleed, heb er nu 1 bij gekocht. HEb ook de stokke tripptrapp gekocht, omdat ik graag de newborn set wilde. Had dl soms in de wipper op de grond, maar vond dat neit fijn, nu met de 2e dus toch maar de stokke set (die bestond ook nog niet hoor bij dl)Wel helemaal van marktplaats. En zo zijn er meer dingen, heb een knoopdraagdoek, maar toch bedacht dat een niet knopende makkelijker is, ook voor ml. dus ga nog een marisupi kopen. Heb ook veel van dit soort dingen op mijn wenslijstjes staan, zijn tenminste nog wat leuke ideeen voor de visite! Oh en heb wat extra kleertjes gekocht, bij dl moest manlief in de kraamweek bij halen, maar omdat ik het vermoeden heb dat dit een knul is, leek het me wijs om wat extra neutraal in huis te halen! Gewoon een beetje hier en daar, wat ik tegen kom!

17. Trees

Trees Niet meer actief

Aangestoken door dit topic ben ik net toch even naar de winkel gereden. En ja hoor ik ben flink los gegaan en veel meer gekocht dan ik op mijn lijstje had staan :D.

Nu ben ik met veel enthousiasme aan het internetshoppen :).

18. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier een verschil dadelijk van 20 maanden. De oudste krijgt van alles nieuw op zijn nieuwe kamer.

De tweede zal ook een jongetje worden dus helaas weinig nodig. Toch wat kleertjes (lees 3 stuks) en hydrofiele doeken gehaald voor de leuk. Uiteraard wat knuffeltjes, verzorgingsproducten.
    Nooit een draagdoek gehad, dus die wilde ik graag halen en een deken aangezien die van de oudste zo slecht van kwaliteit waren, dat er slijtplekken in zaten na 3 x wassen.
    Verder alleen wat aankleding van de kamer.
    Dus echt bar weinig dit keer nodig.

19. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier een zusje op komst dus bijna alles kan doorgegeven worden. Heb nog wel een paar nieuwe rompers en newborn setjes gekocht. Verder nieuwe flessen en een newborn set voor de tripp trapp.

20. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ohja idd nieuwe thermometers gehaald!

Deel Deze Pagina