Heeft er iemand nog een leuke tip? Ik ben nu deel 2 van sisi op npo aan het kijken maar dat is zo klaar veel te kort. Ik vind het altijd erg leuk als het ook geschiedenis heeft. En uiteraard de kostuums, prachtig. Jammer dat ik de Tudors nooit ben gaan kijken, nu kan ik dat nergens meer vinden. Wat ik o.a heb gezien en wat ik leuk vind: Reign Down town abby Sisi Outlander Bridgerton Bazar de la charite
Ik vond deze Chinese serie echt geweldig. Ook al 3 keer gezien. Empresses in the Palace Maar...ik zie dat ze die helaas niet meer op netfix hebben. Dramacool heeft het wel. https://www.dramacool9.co/legend-of-concubine-zhen-huan-2012/
Emma (prime) The English game (netflix) Blood, sex and royalty (netflix, erg leuk, brigerton achtig + historie Boleyn) Gentleman Jack (HBO) Gilded age (prime) The Great (via prime) Anne met een E (netflix, ik vond hem hilarisch, is een Engelse serie) The Vampire Diaries (gooi hem er in, is vampieren maar ook veel Kostuum scènes vanaf seizoen 2, (prime, HBO) Die Kaiserin (netflix, ook erg goed)
Mag ik wat vragen? Ik hou ook van historisch en kostuum. Maar het moet niet te zoetsappig worden. Ik hou van een donker/duister randje. Er mag best een beetje modder en bloed op de kostuums komen zeg maar Bijvoorbeeld: Taboo, Penny Dreadfull, The alienist, Frontier, The Frankenstein Chronicles. Is er een van jullie tips die ik ook zou kunnen proberen?
Bovenstaand is erg zoet, behalve TVD maar dat is vampieren, teen drama, tegenwoordige tijd en verleden tijd. Zelfde als The Originals, spin-off. Over het algemeen fictie. Bloed en historie is Vikings.
Ja daar ben ik ook groot fan van. Maar dat kun je nauwelijks meer “kostuum” noemen, vandaar dat ik m niet in het rijtje had gezet
Ik ben dol op kostuumdrama’s en historische drama’s, maar niet als het te soapy wordt, of als er stiekem allerlei moderne elementen in worden gesmokkeld (zoals de zonnebril in Die Kaiserin…). Het moet wel een beetje realistisch ogen. mijn favorieten: Pride and prejudice (de originele serie, met Colin Firth) Downton Abby (s 1-3) Wolf Hall Outlander The other Boleyn girl The Knick Elizabeth En speciaal voor cowgirl80, met een beetje duisternis en bloed : The last Kingdom Romulus Beiden niet echt in de categorie ‘kostuum’, maar wel historisch drama. Romulus is helemaal in het Latijn gesproken, vond ik zelf wel een tikje extra sfeer geven. The last Kingdom heeft hier en daar wel wat gebreken, maar is lekker rauw en gaat over een periode in de geschiedenis waar nog niet zo veel films of series over gemaakt zijn. En Uthred, son of Uthred is niet vervelend om naar te kijken.
The englisch game twijfel ik, ben niet zo vN voetbal Gilded ages kom ik niet zo in, wellicht opnieuw proberen Die Kaiserin had ik gezien maar omdat ik nu SISi op npo al kijk vind ik het wat verwarrend.. Blood, Sex en royalty ga ik eens proberen. De rest trekt mij dan weer niet. Ik hou ook van dat romantische, maar met volwassenen.
Snap ik, Gilded vond ik wel leuk ben ook 2x begonnen. Gentleman Jack vond ik echt leuk, gaat wel over de 1ste "vrije" lesbienne. Maar historisch aquraat. Kleding e.d. heel mooi.
Er zijn ook veel mooie Koreaanse kostuumdrama 's op Netflix. Om er een paar te noemen: Under the queen's umbrella Rookie historian