Steigerhout behandelen

Discussie in 'De lounge' gestart door LoveXx, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mn man heeft een eettafel gemaakt van nieuwe steigerhouten planken en steigerbuizen (super gaaf geworden!)

Alleen het steigerhout moet nog behandeld worden en ik heb geen idee waar mee!!
    Heb even gegoogled, maar zie door de bomen het bos niet meer!

Wat ik meest tegen kwam en wat me het meest aansprak was nano coating en beits voor steigerhout.
    Wat denken jullie? Of weet 1 van jullie iets anders?

Het is een eettafel voor binnen, dus vlek en krasbestendig. Met een nat doekje afneembaar. En ik wil de kleur het liefst zo houden.

2. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Gewoon 2 of 3 lagen blanke lak erop smeren. Dan is het de zelfde kleur. En makkelijk schoon te maken.

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik heb ook een tafel en bureau van steigerhout. Altans de bovenkant, de poten niet want die zijn wit geverfd. Ik heb er 1 laag blanke lak over gedaan omdat ik bewust die ruige structuur en kleur van het hout wilde behouden. Ik wilde geen gladde tafel.
    Als over een tijd er teveel kringen van eten e.d. op staan dan haalt vriendlief er een schuurmachine over, en weer een laklaag en hij is weer nieuw.

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Blanke parketlak.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zou zelf voor olie gaan.
    vind dat lak toch vaak een wat andere kleur geeft..

6. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Wij hebben drie lagen blanke matte lak over ons badkamermeubel gesmeerd. De kleur is niet veranderd en na vijf jaar ziet het er nog steeds goed uit.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    dit idd, een matte blanke lak kiezen, dan hou je zoveel mogelijk de orginele kleur en sfeer van je steigerhout!
    Tevens is lak goed afneembaar en sterk. in tegenstelling tot olie want dan kras je gewoon in je hout ipv in de lak, en bij olie moet je iedere paar maanden toch weer wat bijwerken om zijn water afstotendheid enzo te blijven houden, en dat hoeft met lak niet.

8. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Precies mamameer het meubel staat bij ons natuurlijk in een vochtige ruimte, maar door de lak blijft het water er gewoon op liggen en trekken er geen vieze of vochtige vlekken in. Lijkt mij ook ideaal voor een eettafel :)

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    mijn zwager had op onze salon tafel (die hij voor ons heeft gemaakt) blanke bijen-was er op gesmeerd, heb er zelf nog olie op gedaan, verder gewoon onderzetters gebruiken :)

10. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Oke, wel gewoon (matte) blanke lak dus.
    Ik las namelijk dat lak geel verkleurd..
    Maar dat valt bij jullie dus wel mee?

Deel Deze Pagina