's nachts na de fles niet meer slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannie1982, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Ik zit met een probleem...

Mijn dochter van een maand wil na de laaste voeding en 's nachts niet meer slapen.
    Overdag slaapt ze heel goed. Is ze amper een uur wakker tussen de flessen door. Slaapt ze in haar eigen bed en is er niks aan de hand.
    's avonds begint de gezelligheid....Na de fles,boertje enz leg ik haar in bed en dan gaat ze krijsen. De enige manier om haar stil te krijgen is tegen mij aan of mijn pink in haar mond. Nu krijg ik daar op een gegeven moment echt heel erg rugpijn van dus dar hou ik niet zo lang meer vol.
    Ze krijst echt van boosheid. Ze heeft geen pijn.

Ze heeft sinds anderhalve week zantac tegen de reflux. Daardoor was ze altijd de halve nacht wakker, maar dat ritme zet ze nu door.

Ik probeer zo min mogelijk prikkels te doen 's nachts. Geen luier verschonen als het niet hoeft en weinig licht aan.
    We doen ook al inbakeren, wat enigzins lijkt te helpen...

Heeft iemand tips om dat ritme om te krijgen en om haar te laten slapen na de fles.

Ik ben dus vaak 2 a 2,5 uur met haar bezig voordat ze eindelijk slaapt en aangezien ze rond de 3 a 4 uur komt vor voeding (ook snachts) heb ik zelf bijna geen slaap. Het is nu 5.15 en heb pas 2 uur geslapen...

Ik trek het zelf niet meer om zo lang bezig te zijn elke nacht. Moet vaak overdag bijslapen waardoor ik weinig kan ondernemen. En ik vind het steeds moeilijker om te genieten...er moet dus echt iets gebeuren, maar ik zit met mijn handen in mijn haar....cb heeft als laatste redmiddel het inbakeren gedaan, maar dat werkt dus ook niet echt want ben nu alweer 2,5 uur bezig.

Ik hoop dat iemand tips heeft!!!

Groetjes Sandra

2. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat vervelend voor je dat je erdoorgeen zit.Kan je man niet met je afwisselen?wil ze geen speen?doe je overdag iets anders zoals langer rechtop houden ofzo?Ik dacht juist dat je dan niet mag in bakeren?hou je overdag haar kamer gewoon licht zodat ze dag en nacht verschil kent?

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    misschien helpt het idd om een speentje te geven ( aangezien ze graag op je pink sabbelt).
    Misschien heeft ze nog zuigbehoefte.
    En ook zoals Kelly zegt maak je t overdag niet te donker? dat wil ook nog wel eens een probleem geven( ik heb het gehad dat mijn mannetje rond die tijd de dag en nacht had omgedraaid)
    HEeft toen ongeveer 2 weken geduurd voordat ik het ritme weer omgedraaid had.

4. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Helaas, ik heb geen tips voor je, wel herkenning. Ook ik heb dit probleem gehad toen mijn zoontje zo oud was. Vooral 's nachts duurde het vaak anderhalf tot twee uur voordat hij weer sliep, overdag ging de ene voeding over in de andere zonder slaap tussendoor.

Ik kan je alleen zeggen dat toen mijn zoontje een maand of drie was dit vanzelf over is gegaan. Ik hoop voor je dat dit bij jou ook zo is. Probeer overdag zoveel mogelijk slaap te pakken en doe alleen de hoognodige dingen als dit kan en probeer andere mensen zoveel mogelijk voor je te laten doen. Genieten is heel erg moeilijk nu, dat snap ik heel goed ... vooral als je slaaptekort hebt.

Dikke knuffel!

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

krijsen uit boosheid dat doen kindjes van een maand nog niet, het is vooral de zuigbehoefte, krampjes, mama behoefte etc.

ik zou inderdaad een speen proberen en overdag het kamertje niet verduisteren.

hier was het hetzelfde, de eerste drie maanden waren drama, ik was er ook om 23 uur om 01 uur en om 03 uur uit ´s nachts en dan nog je kindje weer in slaap zien te krijgen, bij ons werd het beter toen de krampjes na 3 maand minder werden......

heel veel sterkte, hopelijk kan iemand je een keer helpen zodat je een nachtje kunt doorslapen, ook al is het maar 1 nacht, dan voel je je al heel anders.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wij hebben hetzelfde probleem met niet slapen gehad (ook reflux) en het is vanzelf overgegaan, door hem wel steeds consequent in zijn bed te leggen, het zo donker mogelijk te houden en zo weinig mogelijk tgen hem te praten.

Deel Deze Pagina