zoon van 21 maanden wil NIET eten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miepie77, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    Langzamerhand begin ik er een beetje gek van te worden,
    onze zoon van 21 maanden was altijd een goede en makkelijke eter, maar de laatste 2 weken weigert ie steevast om te eten. De eerste paar dagen was ie niet helemaal lekker en dacht ik dat t daar aan lag. Ondertussen (lijkt?) ie opgeknapt, maar meneer weigert te eten. Het is gillen en krijsen wanneer ie eten ziet. Soms neemt ie één hap, maar dan hebben we t wel weer gehad. Fruit gaat er nog enigzins in, maar boterhammen en avondeten zijn een drama. Aangezien t al niet zo'n dik kereltje was, begin ik me nu toch wel langzamerhand zorgen te maken. We hebben al vanalles geprobeerd, zelf laten eten, 'voeren', zelf gemaakte prakjes, potjes, toegeven aan z'n grillen, hem laten gillen
    Ik weet echt niet of hij een (macht)spelletje aan t spelen is, of wat er aan de hand kan zijn. Zelfs z'n koekje eet ie soms maar voor de helft op.
    De laatste tijd kwijlt ie wel weer enorm veel, zouden t z'n kiesjes kunnen zijn die doorkomen? (hij moet nog 4 kiezen krijgen en dan is z'n melkgebit compleet).
    Wie heeft deze fase ook doorgemaakt en wat hebben jullie er aan gedaan, ik begin er echt een beetje simpel van te worden.

2. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier het zelfde, ik denk echt dat het een periode is. Ik blijf proberen, maar hij draait steeds zijn hoofd weg. Af en toe hij neemt een hapje en dan spuugt hij het heel langzaam weer uit. Of hij gaat nee schudden :confused: Zijn flessen drinkt hij achter elkaar leeg. En crackers of een kapje brood gaat ook nog, maar zijn warme hap is helemaal een drama. Hier is dit nu ook al bijna 2 weken aan de gang. Ik heb ook van alles geprobeerd, afleiden, "gek" doen, stukje speelgoed waar hij mee kan spelen, zelf eten, maar dat heeft allemaal geen zin. Hij heeft wel vaker een paar dagen gehad dat hij niet wilde eten. Maar ik vind dit wel erg lang duren. Ik blijf voor tips mee lezen, en wens je heel veel sterkte!
    Liefs, mussie

Ze schelen echt maar heel weinig met elkaar, dat is grappig. Zie ik net pas :oops:

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook een slechte eter, maar dit is al heel lang. Toen het echt drama was bleek Louise een oorontsteking te hebben maar daarvan geen signalen zoals plukken aan haar oor of koorts aangaf. Ik zou hier dus zeker even naar laten kijken maar het zou ook van de kiezen kunnen komen.

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier ging het beter vanaf het moment dat ik het kon loslaten.
    Klinkt simpel, maar hier werkt het goed.

Ik zet het eten op een bordje voor hem neer en besteed er verder geen aandacht aan, wel een dik compliment als hij een paar happen op heeft.
    Na 20-30 minuten (als wij zelf ook klaar zijn met eten) vraag ik aan hem of hij genoeg heeft en als hij dan ja zegt haal ik het bordje weg.
    Dan krijgt hij gewoon een toetje.
    Tijdens het eten praten wij over koetjes en kalfjes en dus niet over eten.
    Mijn zoontje gaat steeds beter eten gelukkig.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het is bijna niet te geloven, maar het gaat echt over!
    Geen aandacht aan besteden, de groei zit er toch wel in bij die kleintjes.
    Maar ja, leuk is anders.
    Iedereen vindt het gewoon fijn als z'n kind goed eet, nietwaar?

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Die fase hebben we ook gehad. :rolleyes:
    Gewoon negeren..het gaat echt weer over. ;)
    Wij hebben Luca gewoon zijn bordje eten gegeven en zelf maar uit laten zoeken of hij het wel of niet op wilde eten.
    Daarna kreeg hij ook gewoon een toetje, maar ook dat wilde hij vaak niet.
    Nu scheelt het wel dat Luca wel wat bij te zetten heeft dus voor ons was het makkelijker om het te negeren.
    Maar echt..het gaat voorbij!

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    inderdaad gewoon laten gaan geen drama van maken
    ik denk hoe relaxter je ermee omgaat hoe sneller het voorbij is
    dit is echt een fase en die is zo weer een keer voorbij
    heb ze bij beide kids meegemaakt en dat waren en zijn hele goede eters
    ik zou gewoon eten aanbieden en wil hij niet dan niet...zolang hij maar goed drinkt natuurlijk

8. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    t lijkt wel t ondertussen al beter lijkt te gaan......... ik ben wel nog voorzichtig optimistisch
    misschien moet ik de volgende keer sneller een vraag posten, en is de periode dan ook weer sneller voorbij, hahahaha
    succes aan alle andere mama's met t zelfde probleem

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ehm, ik ben (bijna) twee en ik zeg NEE? ;)
    Als dat het is, gewoon niet teveel aandacht aan besteden... gaat wel weer over dan. Als ie honger krijgt, gaat ie echt wel weer eten dan. Zou hem dan geen snoep/koek geven als ie z'n normale maaltijden niet eet, maar verder geen aandacht aan geven.
    Als het blijft: ff laten checken bij de huisarts of z'n keel wel in orde is? Moeite of pijn bij slikken kan ervoor zorgen dat zo'n kind denkt: OK, laat maar...

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het zouden wel kiesjes kunnen zijn, hoor.. Jelle heeft ook een poosje slecht gegeten en idd, ook zijn koekjes wilde hij dan niet. Sinds een week of anderhalf à twee eet hij weer als een bootwerker en ik zag van de week dat hij ineens een kies erbij had... :confused: En ik had niet echt iets gemerkt van kwijlen of pijn... Het zou zomaar kunnen dus!

Maar het zal ook wel met de tijd van het jaar te maken hebben, sluimerende verkoudheidjes, net niet helemaal lekker zijn enz... Ik zal blij zijn als de lente zich aandient...

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera heeft ook een dikke maand geen avondeten gegeten. Ze at dan wel een banaantje, plakjes leverworst, stukjes brood met smeerkaas en yoghurt. Met een papfles d'r bedje in en het was goed.

Sinds kort neemt ze weer een paar hapjes warm eten.....

*voorzichtig juichen*

Share This Page