Zoontje kauwt z'n bedje kapot (verf in de mond...)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ladydi85, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Dag mama's! Hopelijk kan iemand me hier helpen: mijn zoontje heeft doorkomende tandjes en heeft daar veel last van. Hij bijt de hele dag overal op en dat is natuurlijk prima, het spul waar hij op bijt is er voor gemaakt. Maar hij knaagt ook zijn bedje kapot. Alle randjes heeft hij de laatste tijd z'n tandjes in gezet, maar de verf bleef er nog netjes op zitten. Vanmiddag haalde ik hem uit z'n bedje en zat de huid rond z'n mondje vol met verfstukjes en is z'n bedje dus ook kapot. Ik vind het een erg naar idee dat hij verf binnen krijgt. En als hij doorgaat, krijgt hij ook het hout binnen dat er onder zit. Weet iemand iets? We hebben al geprobeerd een handdoek erom heen te krijgen, maar dan moeten we het hele bedje afplakken, hij bijt immers overal. En ik zou niet weten hoe we de handdoeken dan vast moeten krijgen...

Groetjes!

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    je hebt van die strips die je om de rand van het bed kunt maken kan hij kauwen wat ie wil maar krijgtdan geen verf/hout binnen
    bi ikea kun je die kopen

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef dat is vervelend zeg.
    Misschien zou je iets kunnen geven om de pijn te verlichten bij het doorkomen van tandjes als je dit nog niet doet?
    Dentitox of chamodent pilletjes?
    Is wel heel verschillend wat aanslaat hoor, hier werkte dentitox maar voor enkele minuten dus ben uiteindelijk overgegaan op chamodent pilletjes wat echt een uitkomst is!
    En wat ik ook zou doen is toch te leren om niet overal in te bijten ook al heeft hij last van zijn doorkomende tandjes want hij gaat straks leren dat dit mag en misschien ook andere emoties uitten door overal in te bijten.
    Maar weet niet of dit zo is hoor, dit is slechts wat ik denk.

Hoop dat je gauw een oplossing vind want zou het ook eng vinden hoor, verf en houtsplinters bbrrr.

4. adi

adi Niet meer actief

Mijn man at verf van de muren toen ie klein was (heb ik van mijn schoonouders gehoord ;)), daarna in zijn kleutertijd heeft ie behang, meubels enz zitten smullen ;)...
    Is tegenwoordig niks mis met hem (behalve de gebruikelijke man-dingen ;))

Maar zonder gekkigheid, het lijkt me inderdaad een lastige. Zou zelf ook niet weten wat te doen..

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb die strips van ikea gezien. die passen alleen bij smalle randen. waarschijnlijk ontwikkeld voor de ikea bedden ze lijken me wel ideaal. mijn zoon doet het ook. ik ben zo geschrokken dat ik hem nu niet meer laat huilen want dan gaat ie knagen. ik was doodsbang dat hij ziek zou worden. we hebben nu een ander bed met vernis ipv verf. maar zoals ik zei ik laat hem tussen de middag niet meer huilen. savonds slaapt hij gelukkig meteen in. maar eht middagslaapje is een ramp op dit moment. hij wordt hysterisch als hij nog maar boven zijn bed hangt. en als je hem dan wegzet gaat heel hard tekeer en knagen. dat wil ik dus niet meer. en dus gaat ie mee terug naar beneden en agan we maar wandelen of slaapt hij in de box.niet mijn ding eigenlijk en niet zoals ik het wil. maar ben zo geschrokken ervan. geen van de andere 2 deed het. mijn middelste heeft bij mijn ouders thuis weleens uit de behangplaksel emmer zitten eten maar volgens de huisarts kon dat geen kwaad. maar verf vind ik toch wel iets anders. ik heb dus helaas geen tips voor je.

6. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Nog zo'n houtwormpje ;)

Jamila heeft haar hele bed afgeknaagd echt geen gezicht, we hebben van alles geprobeert waaronder de houten strip maar niets hielp.

Het enige wat hielp was 2 1pers dekbedovertrekken pakken en deze om de bedranden heen wikkelen (zodat er geen hout meer zichtbaar is) en aan de voor en acterkant 2 grote bad lakens die je dan onder de poten vast zet.
    Tjha het ziet er niet zo leuk en mooi uit maar beter dan dat je kindje steeds hout/verf in zijn mond heeft.

Dit was echt het enige wat heeft geholpen bij ons

(ps. heb het toevallig 2 maanden geleden weg gehaald en ze laat haar bed nu met rust, maarja ze heeft inmiddels al haar tandjes al ;))

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is een campingbedje geen tijdelijke oplossing zit ik me zo net te bedenken?
    Moet je wel een campingbedje hebben hoor haha.
    Dat van die lakens is ook een optie maar dan is er wel snel een weggetje te vinden naar de spijlen?

8. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Campingbedje zou kunnen maar bij ons duurde de periode ruim een half jaar, dus daar is een campingbedje niet zo geschikt voor.

De lakens had ik er heel strak om heen gebonden en ze kouwde echt alleen aan de boven randen (waar ze makkelijk bij kon als ze ging staan) ze is gelukkig nooit aan de spijlen gaan knagen ;)

Share This Page