Ik zit op TLC het programma Extreme couponing te kijken en vraag me opeens af of zoiets ook in Nederland kan. Ik weet niet precies hoe ze het doen daar, maar het lijkt of die kortingsbonnen oneindig geldig zijn (hier zijn ze toch vaak maar voor één of twee weken). Er is ook iets met een 'verdubbelaar' waar ze het soms over hebben. En als je de bonnen inzet als een product al in de aanbieding is, krijg je soms geld toe ipv dat je moet betalen. Volgens mij werkt het hier in NL niet zo, of wel?
In NL zijn de winkeliers zo slim om het aan een maximum te binden per artikel en klant. Ik heb een penpal in Amerika die zegt dat daar ook steeds meer regels gaan gelden hoor, winkeliers komen daar (wat later dan wij in NL) tot de ontdekking dat dit toch veel geld kost. Maar verbazingwekkend, nietwaar????? Daar zou je bijna je baan voor opgeven! haha
Nou, het kost inderdaad wel heel veel tijd om al die korting te krijgen. Vanavond hadden ze het over 20 uur per week
Zo wil ik ook wel eens shoppen. Hier moet je nog uitkijken dat je niet genept wordt met bepaalde aanbiedingen. Als je gaat rekenen valt een aanbieding van 1+1 gratis nog negatief uit ook.
Ik vind het een verschrikkelijk als programma! Het is van de zotte dat je voorraadkast volpropt met spullen die je nooit allemaal gaat gebruiken!
ja dat vind ik ook geef het dan weg aan een goed doel.. Maar hier zitten ook een paar meiden die met de LIHL bonnen dingen bijna voor niets hebben.. Mij lukt dat nooit nie
zon systeem als in amerika kennen wij hier niet jammer genoeg hier is het meestal geen actie op actie.. of max 3 producten per klant.. hoewel ik afgelopen maand met de LIHL bonnen wel beetje hebben kunnen proeven van hoe dat voelt dat couponnen.. ik zou er ook goed in zijn LOL.. Maar in amerika is het ook helemaal afhankelijk van waar je woont.. in grote steden is het blijkbaar niet of nauwelijks haalbaar om te doen.. winkels zijn daar stuk duurder etc.. dus voordeel te behalen ook stuk minder.. en och.. het kost winkeliers wel wat.. maar meen gelezen te hebben dat 99% van de coupons in amerika ongebruikt blijft.. dus ook daar is het maar een klein aantal die er gebruik van maakt.. en al helemaal in die extreme vorm. en ja, mensen zetten hun voorraadkelder vol, maar deel daarvan geeft ook weer groot deel wg aan voedselbanken.. dus je kunt met heel weinig.. ook heel veel mensen gelukkig maken
Misschien moet je dan het programma eens kijken, 99% doneert heel veel spullen voor de voedselbank of kerk of iets in die richting. En ze gebruiken natuurlijk gewoon alles... Ook als ze een wedstrijd houden dan gaat alles naar goede do, dus er zijn juist veel mensen bij geholpen je zou denken dat de hele arme mensen gewoonweg de.moeite er niet voor willen doen want het KAN dus wel gewoon!
Precies! Het is juist erg Amerikaans om te doneren aan goede doelen. Wij zijn het juist die dingen alleen nemen om de heb. En vaak worden coupons of spullen ook geruild, je hebt hele coupon forums waar je kunt afspreken om te ruilen.
Gaat nog wel eens om een kleinere verpakking (bv. denk je 250 ml per fles te hebben en dan is het 200). ING heeft laatst onderzoek gedaan naar consumentengedrag en of kortingsacties in winkels ook echt geld opleverde en dat viel uiteindelijk blijkbaar tegen.