youtube-bevalling zo wil iedereen wel bevallen!!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door daniielle22, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    En zo zie je maar....dat iedere bevalling anders is;)

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd en dus is het ook niet raar dat de mw op het filmpje dus miss wel amper pijn had. :)

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dan nog kun je niet oordelen over een bevalling van een ander..... Iedereen reageert anders op pijn!! Ben het dus met Merijn eens dat de reacties wel erg flauw zijn. Ik heb respect voor elke bevallende vrouw, of die het nou uitgild of helemaal niets zegt...het is toch een enorme prestatie die je leverd.

Ontopic: Wat een mooi filmpje zeg!!

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik oordeel ook niet maar vind het wel raar dat vrouwen die dus gegild hebben dat zij niet geloven dat deze vrouw dat dus niet nodig vond....Waarom zou dat niet kunnen dan?!

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ten eerste wat een bijzonder mooi filmpje.
    Toevallig had ik het er afgelopen maandag nog met mijn vk over.
    Ik vroeg aan haar hoe ik de bevalling het beste aan kan pakken.
    Ze zei ook dat natuurlijk iedere bevalling anders is.
    Maar ze merkte wel bij vrouwen die heel veel pijn hebben tijdens de bevalling en die in paniek raken en liggen te schreeuwen dat het meestal wat moeilijker gaat.
    Volgens haar kan je dan totaal niet op je ademhaling letten.
    Ze zei ik heb makkelijk praten maar het is heel belangrijk om op je ademhaling te letten en niet in paniek te raken, hoe pijn het ook doet.
    Je maakt het jezelf dan alleen maar moeilijker door te schreeuwen.
    Het is schijnbaar heel belangrijk om ontspannen te blijven meestal loopt een bevalling dan ook veel beter.
    Nou ik ben dus nu echt benieuwd hoe het bij mij gaat verlopen.
    Ik ben normaal gesproken wel iemand die rustig kan blijven en die niet in paniek raakt.

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Sorry zo had ik je reactie niet begrepen ;)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, zo was ook mijn reactie bedoeld!

8. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Dit is wel heel uitzonderlijk hoor.

En een beetje TE positief voor alle vrouwen die nog moeten bevallen..

Of je nou schreeuwt of niet, pijn doet het toch wel.

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nou ik heb wat afgeschreeuwd, ben er niet trots op, maar als ik pijn heb dan laat ik dat wel horen hoor. ook ingeleid en ingeknipt met 26 hechtingen. Nou de mensen op de verloskamers hebben me wel gehoord, ik was AANWEZIG. pfffff wat een pijn.

Ik vind het filmpje wel heel erg mooi, had ik ook maar zo'n bevalling gehad. prachtig die geboorte in het water. en oh ja, mijn kinderen waren brandschoon toen ze eruit kwamen, nog geen bloed of huidsmeer.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    doe mij ook zo'n bevalling :D:D
    Of je nu schreeuwt of niet, hij/zij moet er toch uit... mijn pijngrens ligt erg laag, dus ik zal wel wat afschreeuwen denk ik haha... zie er totaal niet tegen op, maar denk dat elke bevalling en elke vrouw anders is...

11. En daar sluit ik me volledig bij aan.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

OMG wat een rare reacties hier zeg, lekker belangrijk of iemand schreeuwt of niet. Als je niet geschreeuwd hebt viel het blijkbaar allemaal wel mee, (net zoals bij mij) maar een ander kan de pijn heel anders ervaren, of het gewoon lekker vinden om het weg te schreeuwen (zoals mijn vriendin). Maar om te zeggen dat je dat raar vindt, dat vind ik nou raar.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.170
    8.160
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb nog geen 60 ml bloed verloren en ook geen pijn gehad omdat ik me 5 uur lang volledig heb geconcentreerd, als vrouwen gana schreeuwen, wat begrijpelijk is, dan span je je spieren aan en kan je je niet goed ontspannen waardoor de pijn heftiger kan worden, daardoor s het het beste om te proberen om jezelf helemaal slap te maken en je op 1 ding in de kamer, bijv een tafelm, te concentreren, zoals je wel eens hebt als je heel lang staart naar iets. Daardoor heb ik 99% van de pijn niet gevoeld. 1 wee wel, omdat de VK me stoorde in een wee. Het kan dus wel ;)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies hoe het moet meis, zo heb ik het ook gedaan was wel lastig omdat ik ben ingeleid en er dan vaak dingen worden gedaan maar is de beste manier... als je het kan natuurlijk..

ik ben ook heel rustig heb uren een weeenstorm gehad maar zie het punt niet in van gillen (kost alleen maar energie en je voelt de pijn erger) ik ben ook ingeleid , uren weeenstorm, en 2 uur! persweeen ophouden, een totaalruptuur op 1 mm na maar het ligt gewoon aan je karakter de een is een giller de andere niet, ik ben zo totaal niet..

Ik heb zelfs lachende foto's zitten maken tijdens mijn bevalling en heb maar 15 minuten echt wat gevoeld bij de tweede (ook inleiding trouwens) en 2 minuten geperst.. je KAN ook een hele leuke en makkelijke bevalling hebben hoor, zonder geschreeuw, gescheld e.d. ik heb gelachen, geintjes zitten maken dat het geen pilates les was (die benen moesten omhoog en dan weer omlaag en dan weer omhoog) en dat na uren weeeen en 2 uur weeen ophouden) ik beval liever als dat ik naar de tandarts ga, daar krijg je niets leuks terug ervoor hahahaha

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    trouwens vroeger als je hysterisch aan het gillen was kreeg je gewoon een lekker ouderwetse klap in je gezicht, dat je snel kalm moest worden, dat doen ze tegenwoordig ook niet, je mag helemaal uit je dag gaan tegenwoordig hahaha

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik heb tijdens de weeen geschreeuwd maar tijdens het persen niet. Daar had ik echt geen adem meer voor.

Dat schreeuwen tijdens een wee vond ik trouwens erg fijn.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja want ik had echt een keuze ja, ik heb er echt voor gekozen om te gillen tijdens de weeen. Ik heb geprobeeeeerd om de weeen weg te puffen, echt waar. Als ik had geweten hoe het moest, had ik het graag gedaan. Maar het lukte me gewoon echt niet, pertinent niet. Ik deed het gillen echt niet omdat ik dat zo leuk of fijn vond :x

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had een heel makkelijke bevalling maar heb toch ook een keertje gegild. ik vloek echt nooit, maar één van de laatste weeen voor ik persdrang kreeg heb ik keihard g*dverd*mme over over de gang geschreeuwd...

was best lekker ;)

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik een keer OEEEHHH toen ik uit mijn concentratie raakte omdat de beeb zo snel kwam dat ik even niet was voorbereid, ik had verwacht weer minimaal een uur te moeten perse maar bij haar was het maar 2 minuten dus was effe mijn "vibe" kwijt gelukkig wel weer snel hersteld, het is niet voor iedereen mogelijk maar als je het KAN is het wel aan te raden...

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Vraagje een baby moet toch huilen zodra het uit de baarmoeder komt???? Deze kleine huilt niet...

Deel Deze Pagina