Iets bijzonders op de slaapkamermuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij gaan binnenkort verhuizen en willen op de muur waar ons bed tegenaan komt iets bijzonders. Ik zat te denken aan mooi barok behang, maar vind een Latijnse spreuk ook wel heel mooi.

Wie heeft er nog meer ideeën voor een slaapkamermuur? Wie weet komen er tips waar ik zelf nooit aan zou denken. ;)

2. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    een foto van je partner en jij samen uitvergroot in zwart wit ;). niet dat ik dat zelf heb hihi maar vind het wel een leuk idee.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mooi gedicht op de muur schilderen?

Mooi lettertype uitzoeken voor het gedicht naar keuze en uitprinten. En met een projector op de muur overtrekken. En dan met een mooie kleur inschilderen.

Dat is wat ik van plan ben met mijn muur. ;)

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je hebt van dat fotobehang waarmee je een hele muur kunt vullen. Bijvoorbeeld een close-up van een roos of de skyline van new york.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Wat ik trouwens ook gaaf vind is het behang van Eijffelander. Zoooo mooi.

6. danip

danip Niet meer actief

Bedoel je misschien eijffinger? Eijffelander krijg ik alleen maar caravans op google ;) Was zelf ook even aan het meelezen, voor inspiratie.

Eijffinger heeft trouwens wel heeeeel erg mooi behang :D

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Jaaa, die bedoel ik, vergeet elke keer die naam, maar dat behang vind ik zoooo mooi. Dat wilde ik eerst voor in de slaapkamer. Had een mooi rose behang gezien met roosjes erop, maar mijn vriend vond dat niet zo geschikt. Hij wilde niet in een "wijvenkamer" slapen zei die. Hihi. :)

8. danip

danip Niet meer actief

Haha, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik wilde een wand met die chinese rose van eijffinger (pip studio dessign) maar dat vond ie meer wat voor de toekomstige babykamer :confused: en toen ik een ander bloemetjesbehang uitzocht vond ie dat ik hem zo'n wijvenkamer niet aan kon doen :) En nu hebben we dus een neutrale saaie slaapkamer... zucht...

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Wij hebben op het moment een knal paarse muur (vraag me niet hoe ik daar ooit bij ben gekomen) En paarse gordijnen en paarse-zilveren spullen. Kan geen paars meer zien.

Ik heb nu een compromie gesloten. De muur wordt leverkleurig met een tekst erop. en de aankleding worden natuurtinten met rose. Hebben we allebei een beetje onze zin. (Hij weet alleen nog niet dat het dekbedovertrek ook rose word) Hihi :)

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @ danip, kun je je slaapkamer niet een beetje oppimpen met leuke spulletjes? Bij natuurtinten kun je heel veel kleuren combineren.

11. danip

danip Niet meer actief

Haha ja je moet toch iets doen om je zin te krijgen :) Ik heb langzaam aan ook alles wat opgehipt. We hebben roomwit behang, maar ik heb er al een paar mooie muurstickers opgeplakt, en een heftig dekbedovertrek maakt het al wat beter. Nu is het dus wel redelijk, maar toch nog wat saai. Ik kan dus geen roomwit meer zien...

Klinkt wel leuk trouwens natuurtinten en rose. :)

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Op zich is het niet erg om de basis van een kamer rustig te houden. Ik ken me zelf ik ben altijd zo uitgekeken op een kleur. Dus ben ik een kleur weer beu hoef ik alleen de accesoires weg te doen. Is iets minder werk dan heel de kamer verbouwen.

Zoek nu alleen nog een mooi gedicht om op de muur te maken.

13. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    you may say i´m a dreamer
    but i´m not the only one

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Hey thanks, die vind ik leuk! :)

15. Ik ben 1 want barok wit met zwart en relief en de rest wit.
    Witte kast , zwarte spijlen bed witte nachtkastjes en rode gordijnen.
    Witte beddengoed, rood en barok.
    Ik wissel dit steeds af ik wil nog een mooie zwart wit canvasdoek van de kids.

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij hebben een muur (die tegenover het bed, want het bed staat onder een schuine wand) heel erg donkergrijs geschilderd en de rest gewoon wit. We hebben op die wand allemaal zwart-wit-grijze dingen opgehangen (een foto op canvas, twee grappige ansichtkaarten met spreuken in een lijstje, een oude foto ingelijst en een zeefdruk) zo dat er nog van alles bij kan. Voor de rest hebben we de meeste accessoires ook grijs, of wit of zwart. Dus alleen maar zwart-witte dekbedovertrekken en grijze gordijnen. Maar ik zorg er ook voor dat het niet te saai wordt door ook houtkleur terug te laten komen.

Ik heb expres geen kleur gekozen omdat we dat in het vorige huis hadden (roze en roodtinten) en dat was ik helemaal zat. Ik heb ook het idee dat je daar sneller op uitgekeken raakt.

17. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij worden elke dag wakker met de zonsopgang 8)

(al moet ik zeggen dat we er nu alweer een beetje op uit gekeken zijn maar heb geen zin om het er weer af te halen en iets nieuws te moeten doen ;))

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hahaha, rose krijg ik ook echt niet voor elkaar hoor!

Maar dat idee van dat gedicht vind ik ook erg mooi.

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben wel bloemetjes behang \:D/

Hele mooie uit een dure behang winkel, koste wel 52,- per rol maar dan heb je ook wat! Nu een muur van 150,- :)
    Volgens mij niet van Eiffinger.. weet zo niet meer wat voor merk het was. Mijn vriend vond deze nog tot daar aan toe, en de man van de winkel zei tegen hem: als je vrouw gelukkig is in de slaapkamer, ben jij dan ook ;)

hahhaha en toen was ie om! lol

De rest van de kamer heeft een licht houten vloer en verder zijn de andere muren gespacked. Het bed is zwart gietijzer en het beddegoed creme wit. Ook de rolgordijnen zijn wit en er staat en grote witte kast met zweefdeuren. Alleen het behang voegt kleur toe.

EDIT: Heb ff foto gemaakt van een stuk rol wat ik nog heb liggen, zie album! (weet niet hoe ik hier een foto in moet zetten!)

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben in onze slaapkamer een gedichtje op de muur:
    Thuis ben ik waar jij bent
    Dromen als jij me vasthoudt
    Het leven zoals het hoort te zijn
    Samen...
    :oops: