Kunnen ze je ZP checken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zit vaak in de pauzes even op ZP als ik op het werk ben. Nu vroeg ik me ineens af of ze de berichten ook kunnen zien als ze het zouden willen checken? Ik heb de laatste tijd wel een paar pikante dingen erop gezet en wil natuurlijk geen gezeur als ze het zouden ontdekken.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat hangt er vanaf wie "ze" is. Als je in de ICT werkt zou ik er vanuit gaan dat "ze" dat kunnen ja. :p

3. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Dat hangt af van waar je werkt, hoe groot het bedrijf is. Bij grote bedrijven, kunnen ze het namelijk wel checken......

4. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Dat lijkt me niet, zolang ze jou zp naam niet weten lijkt me niets aan de hand.
    Als je zp op pc van werk doet zou ik wel goed opletten dat je altijd uitlogt!

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik log altijd gelijk uit!!

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Sommige bedrijven kunnen je ook monitoren...
    Ik werk zelf bij een klein bedrijf waar dit niet gebeurt, maar heb wel bij bedrijven gewerkt waar je flink in de gaten gehouden werd :)

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    'ze' kunnen natuurlijk wel zien welke topics je hebt bezocht, maar 'ze' weten niet wie je bent op zp (tenzij ze een keystroke logger gebruiken, wat me erg sterk lijkt).
    Misschien eens uitzoeken wat jullie internet-beleid is?

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Zolang jij jezelf niet ingelogd laat neem ik aan van niet.

9. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik werk bij een klein bedrijf. En wij kunnen zien op welke sites en pagina's daarvan mensen komen. Nooit gecheckt of we ook de inlognaam kunnen vinden. Maar als ze je een beetje kennen kunnen ze daar met zoeken vast ook wel achter komen.

Ik kom op mn werk dus ook alleen op nieuwssite en vakinformatie...

10. jayenriv

Werk bij een groot bedrijf en daar kunnen ze ook opnemen wat je doet (zowel aan de tel als aan de pc) dus zo zien ze ook waneer je inlogt, welke rubrieken je bezoekt, wat je schrijft etc etc. Weet dat grote bedrijven echt wel alles kunnen zien! Vaak hebben ze wel aparte pc's in pauzeruimtes waar je dan achter kan zitten en die monitoren ze niet, omdat je daar prive mag. Ze vinden dat je achter je werkplek geen privedingen mag doen en dus mogen ze alles opnemen. Het moet werkgerelateerd zijn.

11. Jel

Jel Niet meer actief

Ze kunnen in je geschiedenis zien dat je wel op zp bent geweest. Verder geen idee eigenlijk of ze de inhoud kunnen lezen, maar het lijkt me niet.
    Anders zp daarna weer gelijk uit de geschiedenis verwijderen. ;)

12. jayenriv

Bij grote bedrijven zal dat niet helpen, het blijft altijd op je back up staan en die kan je als werknemer niet wissen. Daar helpt zelf "shift delete" niet zoals thuis.

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik verwacht ook niet dat ze het doen, want veel mensen zitten op internet, alleen open ik ook wel hele persoonlijke dingen...

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Op mijn oude werk werd er gemonitord en zo zien je wat je doet welke sites je zit onder welke naam en zelfs wat je schrijft. ( oh en ik werkte niet bij een heel groot bedrijf )

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Oei das wel eng. Ook inhoudelijk de mail van bv hotmail?

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    mijn man werkt als ict-er bij een bedrijf en die zegt dat je er vanuit moet gaan dat ze alles kunnen zien wat je doet.....
    ik heb wel eens mensen moeten aanspreken op hun internet gedrag... en dat was nou niet bepaald werkgerelateerd....;)

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja alles!

Ze konden zelfs zien hoe mijn collega inlogde op rabobank om zijn saldo te checken.. Ze wisten precies wat er op stond.

En mijn directe collega is ontslagen omdat ze de hele dag zat te facebooken en te hyven en zat te vertellen hoe leuk het was om zo geld te verdienen internetten in de baas zijn tijd.

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Bij mijn man kunnen ze het ook kijken.. hij zelf heeft geen tijd om op de pc te zitten daar maar ik weet wel van andere collega's dat elke niet werkgerelateerde website na 1 bezoekje al geblokkeerd word dus neem aan dat ze het dus kunnen zien ja..

19. Jel

Jel Niet meer actief

ok dat wist ik niet.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dan mag ik dus eigenlijk niet meer op ZP onder werktijd..

Deel Deze Pagina