YouTube grrrrrrr...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iloiza, 30 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Sorry dames, ik moet even mijn frustraties kwijt over de 'helpservice' van YouTube.
    Mijn broertje (autistisch) is lid van YouTube en zet er dagelijks nieuwe filmpjes op. Hij maakt vrienden op YouTube, die hij in het 'echte leven' niet heeft. Ik help hem ALTIJD bij het versturen van berichten in het Engels, aan zijn 'vrienden', en ineens is zijn account opgeschort. Zomaar! Zonder enige waarschuwing! Mijn broertje helemaal in paniek, want YouTube was zijn léven (klinkt misschien wat overdreven, maar autistische mensen léven voor hetgeen zij speciaal en interessant vinden).
    Dus.. ik schiet te hulp. Tenminste, dat was ik van plan. Eerst probeer ik te vinden hoe het kan dat een account zomaar wordt opgeschort. Dan staat er (na lang zoeken op de helppagina's): Je account is opgeschort vanwege de herhaaldelijke schending van onze Gebruiksvoorwaarden. Gebruikers met opgeschorte of beëindigde accounts mogen geen nieuwe accounts maken en hebben geen toegang tot de communityfuncties van YouTube.
    Belachelijk! Hij staat onder mijn supervisie op YouTube, en hij heeft nooit iets raars geflikt daar. Dus ik wil een mailtje sturen naar het helpcentrum van YouTube, moet ik eerst 20 pagina's verder en terugklikken tot ik uiteindelijk ergens een bericht in kan typen.
    Typ ik (al razend) toch een enigszins vriendelijk bericht in, klik ik op 'versturen' en krijg ik een foutmelding. Waarom? Ik mag maar 350 tekens gebruiken in het mailtje. :evil: :evil: :evil: grrrrrrrrrrrrrr!
    Ben wel een kwartier bezig geweest dat bericht in te korten (ik had zon 1000 tekens), en nu eindelijk verstuurd. Ik ben benieuwd wat ze eraan gaan doen.
    Ondertussen zitten wij met een intens verdrietige jongeman van 20 (die lekker vanaf nu onder míjn account op YouTube gaat).
    Dit moest ik even kwijt, wát een service YouTube! Applaus!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ja zeg wat is dat dan weer inderdaad een raar staaltje werk van hun

3. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Belachelijk zeg!
    Dat kan je geen service noemen zeg.

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Dat vind ik ook echt niet normaal. Ik snap in elk geval niet dat dit zonder waarschuwing is gebeurt?
    Nou ik hoop dat het allemaal weer goedkomt!
    Succes!

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Dat begrijp ik dus ook niet.
    Als ze een waarschuwing hadden gegeven, dan hadden we geweten wát er niet goed is, en dan hadden we daar iets aan kunnen doen. Nu is het te laat... :evil:

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Klinkt erg yahoo-erig.
    Mijn eerste gedachte hier over is dat iemand hem een loer gedraaid heeft en hem aangegeven heeft bij de youtube als zijnde een regeltjes overtreder ofzo. Dat gebeurt nml heel vaak bij yahoo. Dan heb je een account. Nooit wat verkeerd gedaan of niks. En ineens is hij gedelete...gewoon zomaar omdat iemand jou aangegeven heeft als iemand die wat mis doet. Dus als je een "vijand" hebt of gewoon toevallig iemand tegen komt die lullig wil doen dan ben je je account kwijt. En ook al vraag je dan om opheldering of uitleg en verklaar je dat t niet zo is. Helaas pindakaas je account is en blijft weg.
    Gelukkig kan je dan op yahoo nog wel een nieuwe aanmaken.

Je moet bedenken dat dit een gratis service is. Dus van echte service zal je dan helaas niet kunnen spreken.
    Is idd HEEL lullig voor je broertje en nouja weet niet in hoeverre hij autistisch is en of je hem dat kan uitleggen. Ik zou er iig n grote kluif aan hebben bij mijn zoontje. Maar ik ben bang dat je het account als verloren kan beschouwen.
    Valt er niets te sjoemelen met een account op een andere email adres ofzo? Zodat hij toch een nieuw account kan aan maken.

Hopelijk zit ik er naast en doet de youtube er wel iets voor. Maar ben er bang voor :(

7. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Het kan ook zijn dat als je broertje via jouw account op zijn computer op youtube gaat dat jou account dan ook word gedeleted.. volgens mij gaat het namelijk via IP adres als je account daar word verwijderd en je geen nieuwe meer mag aanmaken..

ik vind het belachelijk, ik hoop dat je snel iets van youtube hoort en dat dit dan gauw opgelost word!

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Wilma: Het schijnt indd zo te zijn, dat je met een ander e-mailadres toch nog een nieuwe account aan kunt maken. Dat gaan we maar eens proberen een dezer dagen. ;)
    Ik heb het hem zo goed mogelijk proberen uit te leggen, en ik denk dat hij me begrijpt. Hij heeft wel ergens een forum gevonden waarop zijn 'vrienden' een topic over hem begonnen zijn. Ze schrijven allemaal dat ze hopen dat hij terugkomt, dat hij altijd zo vriendelijk was, en dat ze niet begrijpen waarom zijn account opgeschort werd. Das toch lief van hen. :D

@ Moesje1: Als mijn account ook opgeschort wordt, jammer dan. Ik doe er toch niet zo veel mee. In ieder geval zullen ze het niet snel doorhebben aan de hand van een IP-adres, want ik heb een andere dan mijn broertje.
    Maar volgens mij doen ze dit per e-mailadres, ipv per IP-adres. Ik heb begrepen dat een van zijn 'vrienden' ook terug is met een nieuwe account, onder een ander e-mailadres. Hopelijk werkt dat ook voor mijn broertje.

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat rot (zacht uitgedrukt) voor je broer.
    Ik weet hoe erg ze in iets op kunnen gaan. Mijn zoons hebben dat met een bepaald spel wat ze online spelen. Die flippen helemaal als er iets gebeurd.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Misschien is het een idee om als je het voor elkaar krijgt om een nieuw account te maken, je zijn vrienden ook in een email lijstje hebt of op msn ofzo. Dan kan hij iig nog wel contact leggen met ze. En eventueel uitleggen waar hij gebleven is als t zich weer voor doet.
    Succes ermee iig :)

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bedankt! :D
    We gaan vandaag een nieuwe account voor hem maken. Hij heeft al een geschreven lijst klaarliggen met iedereen die zijn vriend was. (Bijzonder dat hij gewoon meer dan 50 namen heeft onthouden)! Hij gaat meteen iedereen weer opnieuw uitnodigen om vrienden te worden. :D

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Sta ik niet zo van te kijken hoor van die namen lijst.
    Mijn wandelende enceclopedietje heeft ook altijd van die dingen.
    Heb ik geloof ik ooit nog eens n stukje over geschreven hier.
    Fijn dat hij iig zometeen weer aan de slag kan :)

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Nou meiden, het was niet eens nodig om een nieuwe account te maken onder een ander e-mailadres. :D
    YouTube heeft gehoor gegeven aan mijn oproep en ze hebben mijn broertjes account weer toegestaan. Ze hebben hem teruggeplaatst met ál zijn filmpjes, berichten en profiel-aanpassingen die hij ooit gedaan had. Ik neem alle frustraties jegens YouTube terug. Ik vind het super dat ze zijn account teruggeplaatst hebben. Tóch nog een goede service, en dat voor een gratis dienst. ;)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat fijn! Kan je broertje weer lekker verder you-tuben.

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Geweldig, toch nog goed nieuws voor je broertje! Hoe vond hij het?

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    :confused:
    Petje af voor Youtube dan!
    Dit had ik absoluut niet verwacht. Na msn en hyves blunders en Yahoo ellende was ik niet meer zo te spreken over gratis internet dingen en hun hulp services.
    Blijkt dat t ook anders kan :thumup:
    Erg fijn voor je broertje iig :)

17. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Zeker geweldig! :D
    Mijn broertje was helemaal verbaasd. Hij had het nog niet eens zelf door, aangezien hij nog onder mijn account opereerde. ;)
    Hij had namelijk in zijn e-mail een bericht dat er op YouTube bericht voor hem was. Hij was in de mailbox van mijn account gaan kijken, maar kon dat bericht niet vinden. Toen kwam hij dus bij mij om te zeggen dat hij zijn berichtje niet kon vinden. Aangezien het op zíjn e-mail was aangekomen, en niet op het mijne, wist ik dat het niet om mijn account kon gaan. Toen hebben we zijn naam aangeklikt, en zijn hele profiel met alles erop en eraan kwam in beeld. :D Hij helemaal verbaasd en blij, hij heeft aan íedereen verteld dat zijn account terug was dankzij mij. Haha. Helemaal blij natuurlijk, de meeste van zijn vrienden hadden hem ook al gemaild dat ze blij zijn dat hij terug is. :D

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Na alle moeite die ik had gedaan om alleen al contact op te kunnen nemen met YouTube, plús het feit dat het om een gratis dienst gaat, had ik er ook een hard hoofd in.
    Maar alles is goedgekomen. :D

Deel Deze Pagina