YouTube - influencers wie volg jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anniek88, 7 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik ben 43 en snap niet hoe instagram werkt haha... duurt niet lang meer en dan zal mijn puber in wording het me wel uitleggen.

Ik volg dus geen enkele influencer, maar dat zal ook zijn omdat ik ergens niet begrijp hoe je met zoiets geld kan verdienen.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.168
    113
    Home
    Niemand ik vind dat echt vreselijk

Nellie4 vindt dit leuk.
  3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.895
    8.066
    113
    Ik ben hier echt te oud voor vrees ik.
    Ik ben 34. Ik heb zelfs nog Facebook al doe ik daar niks mee :roflmao: nou, dan ben je oud hoor.

Enige social media is Instagram. En daar volg ik geen BN'ers of influencers, mijn allergie speelt dan enorm op. Ben echt van een andere generatie daar in denk ik. Ik volg alleen mensen die ik ken.

Snapchat, tiktok, YT vlogs, het kan me echt niet interesseren. En ben daar stiekem wel heel blij mee!

Ben overigens wel heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen met een kleintje die hier wel mee op gaat groeien :)

Nellie4 vindt dit leuk.
  4. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
     ik heb inmiddels geen tolerantie meer voor Alex klein en consorten. Hallelujah wat een stemmen hebben die gasten :confused:

avr87, Ang1987 en Jessi79 vinden dit leuk.
  5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: nee vreselijk idd.

Liva vindt dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    Ik volg niemand, maar ik kijk graag naar taartenfilmpjes. Van die hele mooie taarten :)
    En Tante Toof op TikTok vind ik super grappig.

7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.424
    113
    Die zijn hier verboden :D

avr87 vindt dit leuk.
  8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik vind dat er heel snel regelgeving moet komen voor het gebruik (misbruik) van kinderen in vlogs en blogs etc. Je eigen gezin en kinderen maar volledig online gooien om reclame te maken is echt niet ok. Ze worden continu gefilmd in hun eigen huis en omgeving voor alles en iedereen te zien zonder dat ze daar zelf iets over te zeggen hebben.

Voor optredens in films of op podia etc gelden super strenge regels. Maar online mag je kind maar ingezet worden als verdienmodel?

Ik volg geen moeders of ibstagezinnen en koop absoluut geen producten die daaraan verbonden zijn.

Koffiehert, NiVa0230, Ysabella en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.424
    113
    Idd, ik ben het eens over die regelgeving voor kinderen. Krijgen ze een ‘cadeau’ in hun handen gedrukt dat ze voor de camera moeten uitpakken - gewoon reclame natuurlijk. Dat gaat veel te ver. Plus kinderen die gefilmd worden als ze zindelijk worden gemaakt, telkens op een potje in hun blootje, of terwijl ze heel verdrietig zijn, ziek zijn en pijn hebben, etc - ik snap écht niet waarom dat online moet voor de hele wereld. Ook als die filmpjes eigenlijk gewoon je hele bron van inkomsten zijn (en de reclames die die kinderen maken in de filmpjes)… dat is toch gewoon uitbuiting van je kinderen?
    Hier mogen mijn kinderen dat soort ‘vlogs’ (lees; reclame-filmpjes met kinderen) ook niet meer kijken. Zij kijken wel naar bv minecraft-filmpjes of soms naar Rutger en Thomas of Dylan Haegens etc.

TotalBella, Dubbelgeluk, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Misschien is dat het wel ben ik te oud. Een generatie kloof.

Zo wel man als ik hebben geen facebook of instagram.

Zoon ziet mij alleen hier op dit forum zitten.
    Hij is 8 en volgt niemand. Een aantal kinderen in zijn klas wel maar dat kan hem tot nu toe niet boeien. Hij heeft ook niet de druk dat als andere dat doen hij dat ook moet. (Tot nu toe trekt hij zijn eigen plan, dat heeft zijn voor en tegens:roflmao:)

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Herkenbaar. Volgens mij is de eerste vereiste om geld met YT te verdienen dat je kunt gillen en hysterisch kunt doen.
    Ik kijk zelf geen vlogs en volg geloof ik weinig influencers ( begrijp dat hele insta niet zo) Ik ken ze echter allemaal door mijn 2 pubers.

Liva en Ang1987 vinden dit leuk.
  12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.630
    1.443
    113
    Ik kijk geen YouTube vloggers. Koste veel te veel tijd. Ik wil best lezen, schollen en kijken of ik iets interessant vind op FB of instagram. Maar dan is het leuk tijdverdrijf even tussendoor. Ik vind video's zoveel tijd kosten. Heb ik geen zin in hahaha.

13. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.424
    113
    Sommige vlogs duren zo 45+ minuten… no way dat we dat hier gaan zitten kijken inderdaad :D

Baileyy vindt dit leuk.
  14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    @evaleana precies dit dus. Kinderen horen geen verdienmodel te zijn. En helaas moet je kinderen beschermen tegen hun eigen ouders. Want die weten heel goed dat ze zelf niet interessant genoeg zijn als content. Het "gezinsplaatje" is waarmee ze heel veel geld verdienen. Zwangerschap, bevalling, babytijd worden volledig uitgemolken. En dit is ook gewoon een baan. Deze ouders hebben in sommige gevallen niet eens meer een normale baan behalve influencer zijn. Wat een druk op zo'n kind om dan maar mee te blijven werken (want die weten op een bepaalde leeftijd echt wel waar al dat geld en gratis vakanties vandaan komen). En bedenk ook dat ze te maken krijgen met ladingen aan kritiek, reacties van gestoorde of zieke types en natuurlijk uit de eigen omgeving.

Zowel kinderen die actief in beeld komen (inderdaad met speelgoed, luiers of uitstapjes) als kinderen die op de achtergrond in beeld zijn (en dus dienen als ondersteuning van de reclame). Het is gewoon sluikreclame waarmee ze wegkomen door een maas in de wet.

Een kind heeft recht op privacy! Niet iedereen hoeft alles van hem of haar te zien of te weten.

evaleana vindt dit leuk.
  15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik denk dat t een generatie ding is. Mijn pubers kijken echt nooit tv of een film ( bij hoge uitzondering een keer op netflix) De tv is echt uitstervend vrees ik. Betreurend want die influencers doen de wereld geheel anders voorkomen dan de realiteit en het echte leven veelal is

Minoesje, TotalBella en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.424
    113
    Precies. Ik geloof dat de regels rondom reclames wel strenger gaan worden, hopelijk helpt dat al iets…

Amberxx vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.870
    113
    Ik volg geen influencers, niet op YouTube, niet op instagram of waar dan ook.

18. RoosAnne

RoosAnne Actief lid

23 feb 2018
    219
    222
    43
    Vrouw
    #38 RoosAnne, 8 jun 2022
    Laatst bewerkt: 8 jun 2022
    Vrijwillig kijk ik niet naar al die influencers. Ik doe niet aan Instagram, snapchat, tiktok, twitter of youtube.
    Helaas heb ik een dochter van 13 die daar wel van is. Gelukkig is ze een beetje afgestapt van Enzo Knol, want die kan ik inmiddels niet meer uitstaan. Nu kijkt ze vooral Stefan de Vries, kan ik tot nu toe nog redelijk hebben, en sims vlogs van bijvoorbeeld bokado kijkt ze ook graag. Wouter en Mascha kan ik ook nog hebben. Je hebt er ook echt van die overdreven schreeuwlelijkerds bij zitten of van die vloggers die heel opzichtig naar likes zitten te hengelen, zoals dutchtuber. Die schreeuwt veel, is altijd zwaar verbaasd over dingen die gebeuren in Roblox en hengelt echt naar likes met z'n 'ik wed dat jij niet op like kan drukken in de tijd dat je je elleboog kan likken' ofzo. En al die nietssvermoedende kinderen proberen dat natuurlijk uit en meneer heeft wat meer likes. Ik vind het gewoon bijna misleiding. Jammer dat je nog geen mensen kan slaan door de TV heen.
    Laatst keek ze eventjes de Bellinga's en toen was zelfs dat derde kind, Luxy al flink getraind in wat die mensen zeggen bij de opening van een vlog. En nog schokkender, dat jochie (eerste kind) ging in z'n eentje logeren bij opa en oma en zelfs dat werd uitgebreid gefilmd door dat jochie zelf. Het jongetje kan nog niet eens lekker logeren, zonder dat 'ie eigenlijk aan het werk gezet wordt. En die opa en oma krijgen die camera ook maar steeds in hun mik gedouwd.
    Mij niet gezien, de sfeer in huis wordt er ook zeker niet beter door met al dat eeuwige lawaai om me heen. Jaja, met de jaren word ik zuurder. Als ik 70 ben, steek ik de ballen van de buurkinderen lek, gok ik zo:roflmao:

Gewooniemand en Nellie4 vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.098
    12.066
    113
    daar heb ik ook veel moeite mee. Zoontje krijgt zo echt een verkeerd beeld, maar hij vindt enzo knol en minecraft filmpjes (met die vreselijke stem…) wel heel leuk.

20. RoosAnne

RoosAnne Actief lid

23 feb 2018
    219
    222
    43
    Vrouw
    Zijn dat die jongens die altijd heel hard schreeuwen 'KEVINNNNN!'?
    Er gaat me toch een geld in om. Die Enzo Knol heeft echt bakken met geld en nog steeds doneren al die kijkers wanneer hij streamt en met z'n webshop enzo. Ik snap dat hij zo z'n geld heeft verdiend. Maar ik zeg vaak tegen m'n dochter dat hij inmiddels geld zat heeft en het zelf maar eens moet betalen, dus dat zij hem echt niet hoeft te sponsoren met haar zuurverdiende geld.

Deel Deze Pagina