hey hey ff mijn hart luchten hoor, ik schaam me diep en kan er in de familie niet over praten. de ex-vrouw van mijn man heeft ons de afgelopen tijd enorm in de financiele problemen gebracht er zijn al veel dingen opgelost, maar er zijn ook nog een aantal dingen die lopen. het zijn geen extreme bedragen (hoogstens 1000 euro) maar dat kunnen wij ook niet zomaar missen. onze lasten lopen ook gewoon door. daar ging mijn onbezorgde zwangerschap we komen steeds weer voor nieuwe dingen te staan. xxxx
Maar als het zijn EX-vrouw is en dus niet wettelijk aan elkaar verbonden, dan kunnen jullie toch stappen tegen haar ondernemen? Of denk ik nu te makkelijk?
nou...... zij is niet kredietwaardig omdat ze zelf al grote schulden heeft en geen werk. We zouden wel wat op haar kunnen verhalen maar dat gaat maanden duren, volgens de advocaat en de rekeningen wachten natuurlijk niet zo lang. xxxx
Dus als ik het goed begrijp heeft zij op jullie naam geld uitgegeven? lastig meid! Maar blijkbaar heb je er al een advocaat op zitten. Probeer te voorkomend at het weer gebeurd. Hopelijk krijgen jullie toch nog wat terug of wordt de schuld op haar naam overgeschreven. succes in ieder geval!
bedankt voor je steun. Goed als je uberhaupt al wat terug krijgen duurt het erg lang en die rekeningen zullen toch eerst betaald moeten worden. (logisch natuurlijk) maar voor ons wel even lastig. zucht,,,,
Ja de wet zit op dat gebied vreselijk in elkaar. Mijn moeder ging samenwonen met een andere man en mijn vader met een andere vrouw. MIJN ouders hadden alles goed geregeld voor de toekomst en geen schulden (waardoor ze al gauw een leuk bedrag hadden gespaard als aanbetaling voor ons huis. Dat hebben mijn ouders mij en mijn zus altijd beloofd), alleen hun nieuwe partners niet. En toen.... kwam men geld halen bij mijn ouders, die nu ook beide kaalgeplukt zijn. Dag spaarcentjes, dag leuke aanbetaling voor ons toekomstige huis. Gelukkig zijn wij niet materialistisch ingesteld en hebben we er niet zo'n moeite mee, maar het is wel vreselijk irritant! En ik kan me al helemaal voorstellen dat het het nog irritanter maakt omdat het hier om een ex gaat (zo was dat bij mijn moeder ook. De ex van haar man maakte schulden, wanr die had geen werk, dus uiteindelijk heeft mijn moeder voor haar onkosten moeten betalen. Hoe scheef is dat... ) Hoe dan ook, jullie komen er samen wel overheen, en dan mogen jullie trots op jezelf zijn dat jullie dat gefixt en overwonnen hebben. Ook al is het nu even moeilijk. Sterkte ermee.
hoi hoi volgens mij is jou man alleen verplicht te betalen als de schulden zijn gemaakt in de tijd dat hij samenwoonde en getrouwd was met zijn ex-vrouw anders niet hoor kan niemand iets op jullie verhalen het is zo dat de schulden onderling verdeelt worden bij scheiden alleen als de 1 niets heeft en de ander meer dan betaald de meestverdiende sterker nog als zij ex een koopwoning heeft kunnen jullie samen met de advocaat haar dwingen de woning te verkopen, zelfs met een huurwoning als zij bijvoorbeeld voor haar alleen 4 slaapkamers heeft kunnen jullie haar dwingen kleiner en passend te gaan wonen allimentatie kun je volgens mij ook van de belastingdienst aftrekken dus alles wat jullie uitgeven aan zijn ex moeten jullie duidelijk ondertekenen met allimentatie dan de naam van zijn ex ook al gaat het niet direct naar haar toe succes groetjes nathalie
Heeft ze geld van jullie gekregen of zijn jullie erachter gekomen dat ze schlden heeft gemaakt tijdens het huwelijk? In het eerste geval kun je echt naar je centen fluiten, je hebt gewoon geen poot om op te staan. De wetgeving is nu eenmaal dat eens gegeven (ook al was er sprake van lenen) altijd gegeven is, tenzij je bewijzen van afpersing oid hebt. Als het tijdens het huwelijk is gebeurd, is et afhankelijk van de huwelijkse voorwaarden. Mochten er incassobureaus achter je aan zitten, kun je er vanuit gaan dat zijn ook wel doorhebben dat ex in kwestie niet kredietwaardig is en proberen ze het op jullie te verhalen. Wat meestal niet klopt hoor, het zijn jullie schulden verder niet, maar vaak beschikken incassobureaus over beperkte gegevens.
zet het van je af en vergeet dat geld! Je wordt er niet gelukkig van om over dat geld in te zitten. Ik snap wel dat je dat geld voor heel andere dingen kunt (moet) gebruiken, maar het is echt de moeite niet waard! Mijn man is echt opgelicht door zijn ouders en daar hebben wij flinke bedragen aan moeten betalen. We zien er nooit meer een cent van terug en omdat we het toch geprobeerd hebben zien we nu zijn ouders ook niet meer. We laten het achter ons en zuchten een keer, zij blijven altijd met de situatie zitten, wij niet!
De verdeling die bij een echtscheiding gemaakt wordt, daar kunnen de partijen zich alleen tegenover elkaar op beroepen en niet tegenover schuldeisers. Voor schuldeisers zijn beide aansprakelijk voor schulden gemaakt tijdens het huwelijk (indien je bent gehuwd in gemeenschap van goederen). Zij hebben geen boodschap aan een eventuele verdeling bij een echtscheiding. Dit denken de gescheiden partners echter vaak wel.