Sinds kort gebruik ik douchegel en shampoo zonder parabenen. Gerbuik nu Kneipp producten, heerlijk ruikt dat! Ik wil jullie mening eens horen over parabenen. Zin of onzin om ze te vermijden?
Ik gebruik ook shampoo, cremespoeling etc zonder parabenen, siliconen etc. Mijn haar is zoveel gezonder nu! Lijkt me allemaal maar rotzooi voor mens en milieu. Gebruik voor mijn zoontje alleen producten zonder rotzooi. Beter safe than sorry
Ik ben me eerlijk gezegd nog nooit bewust geweest van het bestaan van parabenen. Tot we, of eerlijk gezegd de apotheek, er achter kwam dat onze dochter allergisch was hiervoor. Voor haar dus producten zonder parabenen er in, mn. zonnebrandproducten. Tot nu toe ben ik erg tevreden, maar ik moet zeggen dat ik het alleen bij haar gebruik.
joyce, parabenen zijn anti schimmel middelen in verzorgingsproducten die de houdbaarheid verlengen maar waarvan een verdenking is dat ze slecht zijn voor je gezondheid. Veel allergie reacties op en nog geen volledig zicht op wat dit op lange termijn met je gezondheid doet. Ik vermijd ze idd. Zowiezo voor mijn kinderen maar ik zelf ook. Ik krijg knalrode ogen van een gezichtscreme/wash met parabenen. En jeuk op mijn hoofd van shampoo met parabenen. Hema heeft alle mascara zonder parabenen, ook oogschaduw zonder parabenen maar dat moet er op staan. Ook shampoo, gezichtswash, gezichtscreme en douchegel zonder parabenen. En gezichtspoeder zonder parabenen. In bijvoorbeeld de bodyshop moet je al goed opletten terwijl je verwacht dat het daar minder in zit maar bijna in alles! En de verkoopsters weten het zelf vaak niet.
Trwns producten die ik gebruik: Mascara HEMA Oogschaduw HEMA (moet er dus wel op staan!) Shampoo palmers coconut (grote witte fles) Gezichtswash van de bodyshop (weet ff de naam niet maar voor de meest gevoelige huid) gezichtscreme (weet ff het merk niet) voor ultra gevoelige huid uit kruidvat. was niet duur en witte verpakking met knal roze letters Welleda douchegel, olie, ook gezichtscreme etc
Voor ons zoontje alles van weleda. Voor mezelf dr. Organics beiden te krijgen bij De Tuinen. In het begin moest mijn haar afkicken van alle troep, maar nu is het zacht, vol en gewillig.
Wij begrijpen elkaar !!! Bedankt voor het nieuwtje ! Ik doe niks tegen parabenen, ik zal me er eens in verdiepen.
Hihi, ik dacht ook, die word gek van d'r benen ofzo... Legde ook de klemtoon verkeerd. Maar nu snap ik 'm. Wist eerlijk gezegd ook niet wat het was, kende het woord wel, maar niet wat het was. Ik let er dus ook niet echt op. Maar heb dan zelf ook niet echt last van de parabenen wat iemand anders wel had dus.
Jammer dat je allergisch bent voor kneipp. Ik gebruik nu kneipp amandelolie douche. Ze hebben ook een kinderlijn.... Draken en prinsessen.
Ik gebruik shampoo zonder siliconen en parabenen, mijn haar is nu veel minder snel vet. Qua douchegel enzo heb ik mij er nog niet echt in verdiept.
Ik heb ruim twee jaar shampoo en conditioner zonder siliconen en parabenen gebruikt. Sinds een week ben ik weer overgestapt op 'normale' shampoo. Mijn haar zag er minder mooi uit dan met normale shampoo. Ook bleef ik een geïrriteerde, jeukende hoofdhuid houden. .
Ik heb het een tijdje gebruikt,mijn haar werd er statisch van en juist dof. Toen ik daarna weer gewoon elvive gebruikte was het weer glad en glanzend. Ik vind het zo'n onzin om te gaan miepen over het milieu om daarna de badkamer weer schoon te maken met chloor. Maar iedereen is anders,er zullen genoeg mensen zijn die het geweldig vinden!