Grotere baby

Discussion in 'Zwangerschap' started by Trinity, Jun 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Ik vroeg me af of er meerdere vrouwen zijn die dit ook hebben of hebben gehad. :)

Ik heb zwangerschaps diabetes en ik spuit daarom ook insuline. In de ochtend 7 eenheden op het moment en in de avond voor het eten 6 eenheden. Dat zal in deze weken wel omhoog gaan maar voor nu is het dat.

We zijn onder behandeling bij de gyn en krijg daar nu om de 2 weken een groeiecho. Met 34.4 dagen is er een uitgebreide groeiecho gedaan en toen is er gebleken dat zn hoofdje en buikje groter waren dan gemiddeld.

Ik vroeg me af hoe vrouwen die dezelfde situatie hadden hoeveel de kleine woog bij de bevalling. :)

Ik krijg een keizersnede met 38w en 1 dag.

2. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Niemand..?

3. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    En wat bedoel je met groter geschat?
    Ik heb nu wel geen zwangerschapsdiabetes gehad maar wel een grotere jongen.
    Op 32 weken werd hij 2600gram (liep 5 weken voor op groei), is op 39.4 weken geboren en woog 4315gram/53cm.
    Prima bevallen op 3 uur tijd zonder epidurale verdoving!

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik had ook zwangerschapsuiker en bij de groeiecho's was S ook altijd aan de grote kant, hoofdje vrij normaal maar wel een dikke buik...... hij lag zo'n 3 weken voor.
    Bij de geboorte met precies 38w was hij 3790gr dus niet extreem groot.......
    Ik spoot trouwens ook insuline s'morgens en voor de lunch, maar ook de langwerkende voor d nacht.

5. minimoon

minimoon Niet meer actief

Hier geen zwsdiabetes maar wordt baby wel groot ingeschat. 2 tot 3 weken voor op gemiddeld. Maar grote zus was bijna 4 kilo en daar is nooit wat bij gezegd. Ik denk dat het allemaal wel los loopt. Die echo's zijn ook niet altijd ' precies'; 1 mm meer of midner scheelt al weer een week meer of minder.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hoe groot zou je baby zijn bij de bevalling? Hier wel 2 grote mannen bij de geboorte, 4550 en 4400 gram maar ook heel lang, 55 cm. Alleen ik had geen zw. diabetes, het krijgen van grote kinders zit in de genen ;) Man is ook heel groot/lang bijna 2 meter. Ze zijn via de natuurlijke weg geboren, bij de eerste ben ik ingeleid geweest omdat ze me niet te lang overtijd wilden laten gaan met 40 weken en 3 dagen. Ondanks de groei-echo's hebben ze vanwege zijn lengte nooit gezien dat hij heel fors was dus zijn geboortegewicht was best een verrassing. Bij nummer 2 ook groei-echo's en hij werd geschat op de 8/9 pond. Hij kreeg een 'P96' code. En dat klopte precies, bij de geboorte woog hij tussen de 8 en 9 pond :)

Succes met je bevalling!

7. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik had ook geen diabetes maar kreeg met 36weken een kindje van 4800 gram

deze keer is t weer een grote..
    :)

8. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Dank jullie voor de reactie!! :) Donderdag horen we meer over hoeveel weken hij voor is op groei.

9. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier ook geen zwangerschapssuiker, wel op gecontroleerd.
    Dochter liep steeds voor op groei, met 38 weken ingeleid met resultaat
    4318g en maar liefst 57 cm.... ik had niet willen weten wat het geworden was als ze was blijven zitten.

10. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Had geen diabetes, zit ook gewoon in onze genen, grote kindjes... Ik zorg heel goed voor ze met superplacenta, zei VK altijd ;). Ze zijn ook allemaal 41+ wkn blijven zitten, alle bevallingen spontaan begonnen.

Nr 1 lag 4-5 wkn voor op gemiddeld en was bij de bevalling 'slechts' 4355 gram en 54 cm (p90-95). Hij was zwaarder geschat.

Nr 2 lag 2 wkn voor op gemiddeld en werd 'zeker weten' niet zo zwaar als haar broer ;) geschat, maar was bij de bevalling 4520 gram en 53 cm (p95-97). Onderschat dus :p.

Nr 3 lag 2-3 wkn voor op gemiddeld en was bij de bevalling 4260 gram en 50 cm (p90-95). Precies goed geschat.

Maar ik weet dat het bij diabetes een stuk heftiger kan uitvallen ;), ze leiden niet voor niets in die gevallen voor de 40 wkn in.

11. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    De reden waarom ze met zwangerschaps diabetes eerder in leiden is omdat de placenta sneller verouderd. :)

12. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Vanochtend dus een groeiecho gehad en hij word geschat op 3616 gram. Dus inderdaad wel aan de grote kant, hij zei dat dat toch echt aan de zwangerschaps diabetes lag. Ik moet nog 11 dagen gaan voordat de kleine er is. Tenzij hij zich eerder meld natuurlijk. :)

13. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    3616gram valt nog heel goed mee voor 37 weken niet? Ik vermoed dat hij naar de 4 kilo zal gaan tegen de 40weken

14. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Over 11 dagen word hij gehaald met keizersnede :) dan ben ik 38 weken en 1 dag.

Share This Page