Vraagje over de babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dolce82, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Even situatieschets:

Wij wonen in een 2-slaapkamerappartement. De tweede slaapkamer heeft altijd dienst gedaan als kamer voor de dochter van mijn vriend. Zij slaapt maximum 1x/week bij ons.
    We hebben nu noodgedwongen wat meubels verschoven en dergelijke. Dit maakt dat nu iets meer dan de helft van de kamer dienst kan doen als babykamer, "babyhoekje" eigenlijk. Het bed en de kleerkast die er staan zijn wit van kleur. In de kleerkast zitten enkel wat spullen van ons, dus daar kunnen ook de babykleertjes nog in. De muren zijn groen (net iets donkerder dan pastelgroen).
    We hebben nu een taupekleurig bedje en commode kunnen kopen in de solden. We wilden bewust niet té kieskeurig zijn omdat we, als onze baby een 4 à 5j is, hem toch een heel nieuwe kamer zullen kopen en de muren een nieuwe kleur zullen geven. (stiefdochter zal dan al 18 à 19j zijn en we willen dan in de kamer van onze kleine zo'n zetel voorzien die om te bouwen is tot bed voor als zij toch nog eens komt slapen).

Nu had ik graag een schommelstoel nog bij gezet in ons "babyhoekje" en ik zag een mooie op Baby-dump voor nog geen 100€. Het is echter een witte en nu vroeg ik me af of dat dan niet stoort omdat de rest van de babymeubeltjes dus taupe van kleur zijn.

Wat denken jullie???

Ik weet dat het een wat aparte situatie is en ik had het natuurlijk ook liever anders gezien, maar het is nu zo. Ik wil er gewoon graag toch nog iets moois en bijzonders van trachten te maken voor ons zoontje ;)...

2. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Ik zou de schommelstoel gewoon kopen en even bij de rest zetten. Mocht het nu echt niet bij elkaar kleuren, dan kun je hem altijd taupe verven toch?

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Wat peachy zegt.
    Als je graag een schommelstoel wilt hebben, zou ik hem gewoon kopen en erbij zetten. Vloekt dit toch, of als het echt niet staat, kan je altijd verf kopen en hem verven.

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Had ik nog niet aan gedacht :), bedankt voor de tip ;)...

5. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik zou het ook niet heel storend vinden denk ik... maar bij ons was de schommelstoel echt n miskoop! Ik dacht daarin dan een laatste avond voeding te geven ofzo.. maar gaf bv en vond dat veel fijner lekker op bed.. ook snachts had ik echt geen zin om in die stoel te zitten..nam mijn zoontje of dochtertje dan gewoon mee naar bed en gaf de voeding en legde ze weer terug. Dus hier is hij nog voordat onze 2e kwam weggegaan..omdat we er nooit in zaten. Maar als je flesvoeding geeft is t misschien wel veel handiger ofzo?

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat me opvalt is dat je geen moeite wil doen voor de babykamer omdat je kindje als ie 4 of 5 jaar oud is toch een andere kamer krijgt. Welliht wil je dan ook niet teveel moeite doen, want als hij naar de grote school gaat wil ie ook een stoerdere kamer... Je moet het uiteraard zelf weten, maar als argument zou ik het niet zo goede vinden.
    Persoonlijk zou ik denk ik de kleine bij ons op de kamer doen in jouw geval en de opslag in de logeerkamer doen. Op haar leeftijd is een eigen plekje denk ik heel belangrijk, terwijl een baby juist het liefst bij mama is.
    Ik heb tijdens de zwangerschap ook telkens een schommelstoel willen hebben maar ik ben blij dat we het niet gedaan hebben. De meeste waar ik in gezeten heb waren smal, hadden irritante armleuningen en als ik dan zie hoe ik mn kindje te eten geef hadden die leuningen altijd in de weggezeten. Zittend of liggend op bed vind ik vor 's nachts wel zo prettig eigenlijk. En dan is een schommelstoel wel een flinke sta in de weg.

Het klinkt alsof je je eerder een beetje schuldig voelt dat je je kindje geen eigen plekje geeft ofzo. Maar dat hoeft toch niet?
    Een commode met wat leuke dingetjes eromheen (handig en leuk) is toch al heel goed? Maak een muur waar je prachtige foto's van je kindje kunt ophangen en maak daar ook foto's van. Dan ziet je kleintje als ie groot is ook wel dat hij echt in een warm nest terecht gekomen is.
    Het gaat om de liefde. Niet om de kamer.

7. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Dat een beetje!
    Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen dat je de kleine geen kamer uit de boekjes kan geven, dat heeft het kindje helemaal niet nodig! De mama daarentegen :D
    Omdat wij nu nog aan het bouwen zijn en we niet weten of we nog voor de bevalling gaan kunnen verhuizen of niet, komt er voorlopig op onze slaapkamer gewoon een babybedje te staan, verschonen doe ik wel op de tafel (met verschoonkussen), op de bank of op bed en kleertjes kunnen wel op een schapje in onze kast, ik ga al een heel deel van mijn kleren in dozen steken voor de verhuis (pas ik niet meer in ;) ), dus dan is daar plaats genoeg.
    Als we nog voor de bevalling verhuizen ga ik het mij niet kunnen laten denk ik om een kamertje te maken nog, maar dan puur omdat ik het wil en niet omdat de baby dat wil, want waarschijnlijk komt de baby dan alsnog op onze kamer slapen.

Om op je vraag te antwoorden, witte stoel bij taupe meubeltjes kan volgens mij prima!

8. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Denk nog aan iets: misschien kan je een taupe kussen of hoes voor (voedings-)kussen aanschaffen en dat op de stoel leggen? Of gewoon een dekentje in die kleur erbij, voor de eenheid zal dat mooi zijn :)

Deel Deze Pagina