tijdens intaekgesprek ook kijken naar babykamer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anja 29, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    Heb een vraag krijg volgende week een inteak gesprek van de kraamzorg ben dan 36 weken komen ze dan ook kijken naar de babykamer of je alles hebt! :)

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Had ze bij mij (bij mn dochter) gedaan ja, en onze slaapkamer had ze ook bekeken,( het bed).
    Wat je misschien nog eventueel mist of niet goed is zeg maar.

jessica

3. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Yep, hebben ze bij ons ook gedaan.

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze doen dat niet altijd echter zijn ze heel vaak ook gewoon erg nieuwsgierig dus ze zullen er vast naar vragen. Onze kamer was toen nog niet helemaal af en kreeg er geen commentaar op hoor!

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

bij ons hebben ze dat niet gedaan. ze vroeg gewoon naar bepaalde dingen. toen ik vertelde dat ik om me heen hoor dat sommige echt gecontroleerd worden, zegt ze ja dat is als wij vermoedden dat mensen zich niet goed hebben voorbereid. maar aan onze vragen kon ze al merken dat we alles hadden.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ze hebben bij ons wel naar het kamertje gekeken maar ze hebben niet gekeken of we alles al hadden...

7. Niet meer actief

Bij ons hebben ze, net als bij Angel Eyes, niet gekeken of we alles in huis hadden/hebben. Ze zei zolang de kleine kan slapen, paar kleertjes en luiers heeft en eten heeft, en gewassen kan worden is het prima. Mocht er iets niet zijn wat je wel nodig hebt is dat zo gehaald door de aspappa zei ze. Wel heeft ze gezegd dat we sowieso 2 thermometers moesten hebben en toch 2 kruiken, ondanks dat het een zomerkindje wordt.

Liefs, Tanya

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ze heeft ook niet gekeken of we alles in huis hadden, alleen het slaapkamertje bekeken.

jessiac

9. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Het is niet verplicht om de babykamer te laten zien en ik ben dat ook niet van plan ik weet namelijk van mezelf wel dat ik alles goed heb voorbereid.
    Ik moet jullie heel eerlijk zeggen dat ik het niks vind maar ik weet dat het voor mij en de baby wel moet.
    Ik heb gekozen voor standaard kraamzorg maar dan alleen als ik normaal beval anders krijg ik meer uren omdat ik meer uit de running ben door de KS.
    Het belangerijkste is voor mij de hulp voor mij en de baby en meer ook niet.
    ik heb bij mijn jongste zon mega nare ervaring met de kraamhulp gehad dat ik dat dus nooit meer wil, dat mens nam het hele hebben en houden over en ging ook nog eens de hele routine veranderen BAH.

10. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Bij mij vroeg ze er bij de 1e niet om, maar heb ik gevraagd of ze even mee wilde naar boven om te kijken of ik het bedje goed had opgemaakt.
    Dus ze doen het niet altijd.

Overigens doen ze vaak bij een 2e of volgende zwangerschap helemaal niet langskomen en telefonisch de intake doen. Ben dus benieuwd of ze nu wel bij me langskomen of niet.

11. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ook hier is ze de babykamer niet ingeweest, overgens ook mijn eiegn slkaapkamer niet.
    We hebben in de woonkamer het gesprek gehad en voor de rest hebben ze niets gezien

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij ons ook niet. Ze was met n kwartiertje weer weg..

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bij ons is ze wel boven geweest... ze heeft zowel onze slaapkamer gezien als de babykamer.
    Maar ze heeft niet de kasten opengetrokken hoor ;)

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier is ze niet boven geweest, wel heeft ze een soort checklist met mij doorgenomen, of ik al die spullen in huis had die erop stonden.

15. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Hebben ze bij ons niet gedaan hoor. Moest er zelf naar vragen! Vaag toch?

16. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Doen ze dat in België ook, aan huis komen? Of is dat enkel als je thuis bevalt?

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb een gesprek gehad van 20 minuten bij ons thuis. Ze vroeg of we bepaalde dingen in huis hadden. Kamertje heeft ze niet naar gevraagd, en dus niet gezien.

18. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen maar ook ik krijg controle!
    Dus hier doen ze het bij iedereen die kraamzorg aanvraagd.

19. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    goh ik ben ook erg benieuwd want ik krijg van de week ook iemand langs voor een intake. Maar ik heb dus nog niet alles op orde........... Kunnen ze je daar toe verplichten? Nou ja ik hoor het dan wel als ik echt iets acuut moet regelen.

20. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik had dat nog even na gevraagd bij de kraamzorg. Of het nu echt wel nodig was. Als je dus een wiegje hebt, is 1 kruik vaak wel voldoende. (bij mij zou de baby er dan niet eens meer inpassen met 2 kruiken) Maar met een ledikantje heb je er idd echt 2 nodig.

Deel Deze Pagina