Hallo, Normaal til ik niet zwaar omdat ik rugklachten heb, maar vandaag moest ik voor mijn werk met een zware koffer ergens heen lopen (10 minuten). Doe ik nooit weer....Nou lees ik overal dat je eigenlijk niet zwaar moet tillen, maar er staat nergens wat daar dan de gevolgen van zijn? Ik heb nu last van mijn liezen en schaambeen. En natuurlijk van mijn rug. Ik neem aan dat de gevolgen voor mij zijn en niet voor mijn baby? Ik ben 8 weken en 5 dagen. Wie weet er antwoord? MeMe
Heb nog eens even goed gekeken op deze pagina en ik zie al dat het voor jezelf een probleem oplevert, je bekkendbodem en rug. Niet meer doen dus...
Ik let er ook erg op met tillen. Op mijn werk moet ik ook veel tillen en ik heb daarom mijn baas behoorlijk snel gezegd dat ik zwanger ben, met 6 weken zwangerschap al. Mijn baas had er erg veel begrip voor en ik ben van het tillen af. Als ik zonodig de kast aan de andere kant van de kamer moet hebben sleep of duw ik hem met theedoeken eronder. . Oppassen dus... Gr Inge
Voor je baby kan een keer zwaar tillen geen last hoor. Bij mijn vorige zwangerschap had ik een beroep(zorg) waarbij ik veel tillen moest. Het is vaak meer lastig voor jezelf.
ik had zelf laatst ook te zwaar getild en meteen een harde buik, voor het eerst een harde buik en heb ze verder ook niet meer gehad. ik hoorde dat je bekkenbodem nu wat weker is en door het tillen kan verzakken, zodat je last krijgen van Bekkeninstabiliteit, voor de baby is het dus niet zo`n probleem, maar dat kan wel voor jou zo uitpakken. groetjes
Bedankt allemaal voor jullie antwoord! Ja normaal til ik ook helemaal niet zwaar, wordt ook niet aan mij gevraagd. En ik dacht ach die koffer, maar als je er een poosje mee loopt. Pffff. Jeetje zeg, viel niet mee. Ik heb nu nog last van mijn banden/bekken, maar gelukkig niet zo erg meer. Hoop maar dat het goed gaat. Ben blij dat het geen kwaad kan voor de baby.
Ik heb gehoord dat je er baarmoederverzakking van kan krijgen. Nu weet ik niet of dat ook voor begin van de zwangerschap geldt. Ik laat lekker alles sjouwen ook omdat het me gewoon niet meer lukt ivm mn rug.