En het is een jongensnaam. Zoals iemand anders eerder ook al zei, ik dacht aan jongensnamen bij Yve en Ive. (Yves, Ivo..) Liva is duidelijk een meisjesnaam. Wil je toch Yve bijvoorbeeld, dan zou ik de officiele naam Yvette maken en dan zelf als roepnaam Yve gebruiken. Het is natuurlijk niet erg om een naam te hebben waaruit het geslacht niet gelijk blijkt, maar het maakt het soms wel makkelijker. Namen eindigend op -e zijn inderdaad vaak de vrouwelijke variant (Renée, Francoise, Christiane/Christine). Maar met -a is nog duidelijker vrouwelijk. Yva (lijkt weer wat op Eva), Iva (Engelse Eva). Succes met de naamkeuze! Ik denk eigenlijk dat Liva afvalt. Omdat je zelf nog steeds niet overtuigd bent ook al gaat de voorkeur van de meerderheid nog niet uit naar die naam. Zo weet ik altijd of ik wel of niet iets moet kopen qua kleding: Ik vraag mijn partner, en als ik niet gelijk zijn mening volg (Ja, wel kopen!) of (Nee, niet doen!) dan weet ik eigenlijk wat ik zelf zou willen. (namelijk het tegenovergestelde).
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld Haha Maar ik ben veel met Fransen en voor mij is Yve daardoor echt een jongensnaam. Je schrijft Yves dan wel anders, maar de uitspraak is precies gelijk... Maar aan de andere kant hoort een naam al snel gewoon bij een kind, dus kan een Ive/Yve ook best voor een meisje hoor!
Dit denk ik ook!! Zelf vind ik Ive echt heel erg leuk! Stoer en apart! Mochten we ook nog een wondertje mogen krijgen, neem ik hem mee in mijn gedachte !
liva, maar dat komt dan ook wel deels omdat mijn hond Ive (ievie) heet. Daarom zijn hier de namen Eve en Evy niet meer in de running, mijn man vond dat een mooie naam..... wij hebben livia op het lijstje, dus dat lijkt wel op liva
Ik kan niet goed uitleggen waarom ik ze niet mooi vind.. Die hele Liv-Liva-Livia hype, ik kan er niets mee. Ons meisje heet Roos maar ik heb niet speciaal een voorkeur voor 1 bepaalde stijl.. Wat ik bijvoorbeeld nog meer leuk vind: -Josefien -Sylvie (maar zou ik nu niet meer zo snel kiezen ivm Sylvie/Raffael) -Jet Je ziet het,van alles wat
Nee nieters hoor. Blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft toch? Wel grappig, want ik vind Roos juist een beetje dezelfde type naam als Liva. Stoer en toch lief. De andere 3 namen vind ik niet mooi. Wij vinden Bo ook nog steeds een mooie naam. Vind je Ive trouwens wel mooi of ook niet?