Zijn er meiden die ervaring hebben met zangles?

Discussion in 'De lounge' started by 2g4e, Sep 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Vanavond krijg ik mijn eerste zangles, super spannend want ik ben nog niet zo zelfverzekerd. Ik kan wel zingen, maar heb echt nog wel de nodige begeleiding hierbij nodig. Nu kost het behoorlijk veel (sept. t/m dec. €305) en ik vraag me af in hoeverre je nu echt verbetering kan merken. Kan je echt meer uit je stem halen dan wat er in zit? Wie heeft hier ervaring mee?

2. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik heb behoorlijk wat zangles gehad. Ik heb er zeker veel aan gehad. Wat voor mij wel gold is dat ik aan de eerste paar lessen heel veel had, maar daarna eigenlijk vooral moest oefenen. Ik heb dus 2 maanden les genomen en heb daarna thuis elke dag geoefend. En dan een jaar later weer een halfjaar les en dan weer niet.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Ben erg benieuwd wat ik me van zo'n les voor moet stellen. Kan je me daar eens wat over vertellen? Zal misschien overal wel verschillend zijn maar ben benieuwd naar diverse meningen.

4. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Mijn zangles bestond uit een warming up, eerst een beetje nek losdraaien enzo en dan wat stemoefeningen.
    Daarna heel verschillende oefeningen, de eerste paar lessen vooral om de mondstand te verbeteren.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Okay interessant bedankt. Doe jij ook verder iets met zang?

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn sitefvader heeft het 1,5 jaar gedaan en hij kan ineens zingen haha, hij oefent overigens wel veel! Zeker 3/4 x in de week naast de zangles zelf, daarnaast zit hij een een 'modern' koortje waar hij veel leert :) Veel plezier..

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

O leuk om te horen dat dat kan. bedankt voor je reactie!

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik heb ook zangles gehad en het heeft me zeker geholpen. Je krijgt veel oefeningen mee om je stem warm mee te krijgen en veel foefjes om bepaalde moeilijke stukjes in liedjes toch mooi zuiver te kunnen zingen. Ik moest bijvoorbeeld met een uithaal tegen een stoel aanduwen die tegen de muur stond. ineens kon ik het heel zuiver terwijl het daarvoor echt goed mis ging haha. Dus ik heb er zeker wat aan gehad.

verder eigenlijk nooit iets mee gedaan. net als mn motorrijbewijs, mn fotografiediploma etc etc etc... hahahaha Je krijgt een gezin en ineens heb je andere prioriteiten en vergeet je jezelf!

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    hier zangles gehad in kader van een opleiding leraar (ik was de slechtste van de groep, goed he)
    Mijn zanglerares zei achteraf dat ze mij een 5/10 zou geven alleen voor de moeite die ik er voor deed want ik was compleet a-muzikaal

10. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Laat eens een stukje horen?:D

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    neen; wil je echt niet horen.

Ik kon niet vloeiend zingen, ik hakte alles.
    Als rapper of hiphopper had ik t ws fantastisch gedaan, maar niet om kinderliedjes in een vloeiende kopstem te zingen

12. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik zing nu in een koor.

Share This Page