Wat fijn dat het je zo gemakkelijk af gaat, het prikken. Dan zie je er ook niet tegenop als je moet prikken. Ik hoop dat dit voor jou de oplossing gaat zijn of dat je in ieder geval een beetje dichter bij een oplossing komt. Houd ons op de hoogte En dat je wat meer behoefte aan hebt aan tijd voor jezelf, dat herken ik wel. Zo ben ik vandaag zelf ook iets eerder naar huis gegaan en gooi ik straks lekker Netflix aan. Ik denk dat het een stukje verwerken is van continu met dit proces bezig moeten zijn (voor mij althans). Gewoon even verstand op nul en nergens over nadenken. In mijn omgeving weten mensen die dichtbij ons staan wat er speelt, dus dan komt het toch al snel ter sprake. En hoe goed bedoelt ook, soms wil ik gewoon even in mijn eentje op de bank hangen, even proberen mijn hoofd leeg te maken (en daar helpt een pak koekjes leeg eten heel goed bij ). Mijn vriend en ik proberen ook geregeld wat afleiding samen te zoeken. Gewoon even samen lachen en wat leuks doen, in plaats van alleen maar bezig zijn met dat ene doel. Voor ons is dat heel belangrijk, omdat het toch veel stress met zich mee brengt en we vooral niet moeten vergeten dat er nog heel veel andere belangrijke dingen in ons leven zijn! En mijn vriend verdient dat ook, hij vangt me elke keer weer op als ik huilend kom vertellen dat ik weer ongesteld ben geworden
Ja dat vind ik ook hoor, heel belangrijk om samen dingen te blijven doen. Want ik kan me best voorstellen dat de mannen in deze situatie zich soms een beetje een buitenstaander kunnen voelen. Ik bedoel, wij moeten wel alle dingen doorstaan enzo maar voor een man met kinderwens is de situatie net zo heftig (niet fysiek natuurlijk maar mentaal). Ik bedoel dus te zeggen dat een man ook de hele situatie op zijn bord krijgt . Hier kwam manlief net thuis, voelde zich niet zo lekker. Ik heb hem met een glas cola (helpt tegen maagklachten!) en ibuprofen even naar bed gestuurd, maar moest hem wel beloven dat ik hem wakker zou maken als ik de Menopur ging bereiden haha! Ik ga zo nog eventjes wat voor mijn werk doen, even eten en daarna gaat het gebeuren! Djeuce, op welk punt ben jij nu in je cyclus? En heb jij last van bepaalde bijwerkingen of valt het nu wel mee? Ik kreeg van de verpleegkundige ook als tip om vast ovulatietesten te kopen, want die ging ik straks volgens haar wel nodig hebben (2x per dag!).
En Nina, hoe ging het gisteren met prikken? Ik zit nu op cyclusdag 10 en heb mijn 5 dagen Clomid er sinds zondag weer op zitten. A.s. vrijdag voor een controle echo en dan waarschijnlijk maandag opnieuw. Ik vind dit stukje niet zo spannend meer, de Clomid werkt goed voor het eerste deel van mijn cyclus, dus heb hier nu gewoon vertrouwen in. Ik vind het pas spannend worden als ik mijn eisprong heb gehad. Want gaat de Clomid opnieuw zorgen voor een langere luteale fase of was het vorige keer een gelukstreffer? Als mijn luteale fase nu opnieuw lang genoeg is, werkt de Clomid uiteindelijk misschien toch wel, maar het zou ook zomaar kunnen dat de luteale fase nu toch weer te kort blijkt. Ik ben nu dus relaxed, maar dat verandert meestal direct na mijn eisprong Heb gelukkig nu geen last van bijwerkingen. Heb de 5 dagen dat ik Clomid slik erg veel last van bijwerkingen, maar na die 5 dagen is het gelukkig ook direct over.
Ja dat snap ik, wel fijn dat je in elk geval weet dat de Clomid wel aanslaat. Omdat ik steeds na 22 en 20 dagen weer 'ongesteld' werd, sprak de gyn niet van een cyclus en menstruatie, maar van een anovulatie bloeding. Het prikken zelf gaat echt prima. Daar voel ik helemaal niets van. Het spuiten zelf vind ik wat onaangenamer, dat doet wel een beetje zeer maar voelt eerder heel onprettig dan echt pijn. Ik voel liever een korte pijn dan zo'n zeurderig, branderig gevoel. Maar al met al is het prima te doen. Ik heb geen bijwerkingen volgens mij. Ik was gister een beetje vermoeid en vandaag ben ik juist heel euforisch, maar ik kan me niet voorstellen dat dit komt door de hormonen. Ik heb immers pas 2x gespoten nu (50IE). Volg. dinsdag de eerste controle na de start met Menopur, dus ben benieuwd. Ik hoop zó dat er in elk geval iets gebeurt. Maar ik beschouw deze ronde eigenlijk wel als oefenronde omdat ik blind met spuiten ben gestart (er was geen cyclus en mijn bms was onvoldoende om een onttrekkingsbloeding op te wekken). Maarja, er kán natuurlijk gewoon een mooie follikel groeien en springen deze ronde. Je weet het niet. Hoe gaat het met de andere dames?