Jij bent slim! Ik wist dat helemaal niet. Maar waarom sterven mensen dan aan een hartstilstand als ze verkrampen. Dat is bij ALS toch ook zo? Ik weet het fijne er ook niet van hoor
Ik weet alleen dat als bij onze dochter dus ook de ademhaling stopt we haar op de zij moeten leggen vanwege het inslikken van de tong.
ALS tast volgens mij de spieren aan. Zowel de spieren die door het ene systeem worden aangestuurd als die van het andere systeem.
Wij geven nog steeds 3 flessen (ja ik weet het dat moeten we afbouwen maar ze drinkt bijna niks anders ). 1 om 7 uur, 1 om 1 uur en 1 om 8 uur. De laatste fles van 8 uur krijgt ze als ze helemaal klaar is om naar bed te gaan. Toen ons meisje rond de 10 maanden was kreeg ze de 2e fles om 10 uur ipv 1 uur. Als je zoontje meer dagen niet wakker wordt rond 10 uur zou ik gewoon kijken wat er gebeurd als je hem de fles van 10 uur een keertje niet geeft. Als hij echt al in zijn nachtslaapje zat en dit vaker gebeurd heeft hij het zeker niet meer nodig. Hopelijk kun je snel genieten van je vrije avonden
Ach, een van die dingen die ik dan wel van m'n bijwerkcursus biologie op het HBO heb onthouden En van verkrampen zelf krijg je in principe geen hartstilstand, enkel als dat verkrampen ook weer invloed heeft op de spieren in z'n algemeen. Ziektes waarbij spieren steeds verder uitvallen, hebben uiteindelijk wel invloed op het hart ook idd, maar dan heb je dus alweer een ziekteproces waarbij alle spieren stapsgewijs uitvallen. Van gewoon ontspannen of verkrampen kan dat niet komen iig Gelukkig niet...
Dat is wel even heel wat anders en niet te vergelijken! ALS is een vreselijke ziekte waarbij al je spieren er een voor een mee ophouden en uiteindelijk zijn het de ademhalingsspieren die uitvallen en dan dus ook je hart. En wat bedoel je met sterven aan hartstilstand bij verkramping?? Slaap kent verschillende stadia en een slaapcyclus bij een kind is vaak rond 45 min. Hierin zit ook een periode van diepe slaap waar jou zoontje blijkbaar in zat. Heel normaal maar wel schrikken voor je! Verder zou ik hem inderdaad niet meer wakker maken, maar de flessen zo verdelen over de dag: ontbijt, lunch en voor het slapen. Door wakker maken heb je ook kans om hem uit zijn lange slaap te halen, dat was hier zo en dan kwam hij weer iedere drie uur... Maar goed, toen was hij nog een heel stuk jonger. Hier drinkt hij vanaf 3mnd zijn laatste voeding om 20u...
Ik zou inderdaad ook niet meer om 22 uur een fles geven. In plaats daarvan kun je doen, 6 uur, 14 uur (of tegelijk met de boterham tussen de middag) en vlak voordat hij naar bed gaat. Ook als dat een uur na het avondeten is, dat maakt niet uit...
Phoe Bolkje! Das ff schrikken!! Hopelijk blijft het bij een keer en is het idd omdat hij erg diep slaapt . Wat betreft de flessen. Onze kindjes zijn bijna even oud, hierbij Femke haar eet schema: 7:00 bordje pap ipv een fles 10:00 fruit 12:00 fles 210/7 15:00 boterham 17:00 fles 210/7 19:00 avondeten (aardappelen groente vlees of past, rijst of vis) Toetje: bakje naturel kwark ipv de fles. Na elke maaltijd en tussen door bieden we zo veel mogelijk water aan, maar echt drinken doet ze niet. Maak me er niet zo druk om. Ze is niet uitgedroogd en plast als de beste hahah! En als ze dan dorst heeft lurkt ze ook als een malle aan die beker . Hoop dat je er wat mee kan.
Wat een apart schema Siertje. Bolkje, snap dat je geschrokken bent! Ik controleer ook iedere avond of mijn zoontjes nog ademen. En ik vraag me af hoeveel flessen je nog geeft omdat je zegt dat ie anders te weinig binnen krijgt. Mijn zoontje krijgt er ook nog 3; ontbijt met een papfles, ná zij boterham 's middags en 's avonds voor het slapen gaan.
Ik ga ook zelf voordat we gaan slapen niet kijken. Dat doet mijn man als bijna vanaf het begin. Anders sta ik een uur te kijken of hij wel ademt. Hihi. Je ziet het bij hem ook alleen aan de voorzichtige op en neer gaan van de buik. Wat betreft voeding. Meneer was geen melk liefhebber dus bij 11 mnd van de flesvoeding af. Daarvoor alleen eentje in de ochtend nog. Laatste liet hij zelf al staan. Hij dronk ook weinig daarnaast maar blijkbaar was t voldoende. Haalde hooguit 300/400. Uiteindelijk met rietjesbeker een omslag. Nu drinkt hij superveel opeens (denk 700). Maar ze krijgen dus niet snel te weinig hoor. Plasluiers in de gaten houden...