Zó geschrokken, wat moet ik doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, alles ligt altijd bij ons achter slot en grendel met schoonmaakspullen e.d. en nu gebeurt er zoiets stoms: ben net de badkamer aan het schoonmaken en doe dit altijd met W5 Power Maxi schoonmaakspul. Komt onze dreumes van 1,5 de douche binnenlopen en pakt binnen no-time mijn raamwisser waar ik net de ramen mee had gezeemd met dit spul, hij rent vrolijk lachend met de raamwisser in zijn hand de gang op. Ik hem razendsnel achterna en voordat hij hem gaf stopt hij hem iets in zijn mond.. Net in zijn hele mond, maar hij heeft al gauw de neiging om spul in zijn mondje te stoppen en doet dan: bah! Maar ja, nu had ik net met de raamwisser het badkamerraam gedaan..
    Heb hem direct drinken gegeven en zijn tongetje schoongemaakt. Moet ik de huisarts hierover bellen? Hij is verder wel aan het eten en heeft goed gedronken. (zat net te kijken, best wel heftig spul waar ik dat mee schoonmaak, niet inademen de nevel, niet in de ogen krijgen enz.. ben ten einde raad, voel me zo slecht:()

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zoiets kan altijd gebeuren. zo is een keer een vaatwastablet (zo'n zooi met vloeibare inhoud) naast de vaatwasser gevallen en ik had het niet goed gezien (ze staan erbovenop)... die had ze dus kapot gebeten...
    goed spoelen en afhankelijk wat het is melk geven of naar de dokter. inimini beetjes zullen niet veel uitmaken. wat kan helpen is om te zorgen dat je weet wat je moet doen als het een keer gebeurd (of een ehbo cursus). voorkomen is natuurlijk het belangrijkste, maar soms gebeurd het alsnog.

3. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Persoonlijk denk ik niet dat het kwaad kan. Je hebt hem gelijk laten drinken en het is niet zo dat hij hele slokken van dat spul gedronken heeft. Maar goed ik ben geen arts dus als je hierin twijfelt en je heel erg veel zorgen maakt zou ik gewoon even met de assistente van de huisarts overleggen?

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Zou gewoon even de assistente bellen. Dan weet je het zeker

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Het was inderdaad heel inimini, want hij likte een keer meer dan dat hij het in zijn mond stak..

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Er staat inderdaad op de verpakking bij inslikken dat heeft hij verder niet gedaan, het is op zijn tongetje gekomen, daarna direct afgepakt
    Hij heeft goed gedronken inderdaad, en oogt verder supervrolijk, dus ik wacht gek inderdaad even af! Bij veranderingen bel ik direct!

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan geen kwaad want het is verdund.
    Het verhaal wordt anders als die het onverdund binnen zou krijgen.
    Ik zou me er zeker geen zorgen om maken en het is ook maar een minimale hoeveelheid.

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Als je je zorgen maakt altijd bellen.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Je wisser was ws al wel redelijk opgedroogd en hij heeft 1 likje aan dat ding gedaan. Ik zou me er dus niet druk om maken. Kan gebeuren, gebeurt niet direct iets ergs van. Het menselijk lichaam kan een hoop hebben.

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bel gewoon even naar de ha dan weet je het toch zeker? Wij kunnen hier wel van alles vinden maar als het je niet lekker zit zou ik het gewoon even aankaarten bij de assistente.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat heb je uiteindelijk nog gedaan?

Mn dochter heeft een keer het flesje vit D druppels te pakken gehad en dit helemaal leeg gedronken. Ik heb toen de spoed lijn van de huisarts gebeld en die heeft de gif lijn geraadpleegd en hierdoor kreeg ik een bepaald advies. Als je je zorgen maakt in zo'n situatie dus altijd even bellen!

13. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Advies 112 bellen bij zulke dingen en NOOIT laten drinken. Bij sommige spullen js dat juist gevaarlijk! Bij 112 zullen ze je vertellen wat je moet doen... Kinder ehbo...

Deel Deze Pagina