Ja, ik wéét dat het er allemaal bij hoort, maar zit er nu écht ff doorheen. Ik slaap de laatste week alleen maar hazeslaapjes, met eenmaximum van één uur en voor de rest halve uurtjes. Ik ben echt op! Ben nu 33 weken zwanger van een tweeling, heb ook twee kleuters van 5 en 6 jaar rondlopen. Heeft iemand ideeën, suggesties of tips voor een betere nachtrust... HELP!
kunnen je kleuters mischien bij een familielid een nachtje logeren? zodat je even tot rust komen kan? mischien slaap je dan wel niet veel, maar dan heb je toch even de tijd voor je zelf. succes
ik slaap zelf ook slecht maar nu ben ik altijd wel iemand geweest die niet echt slaap nodig heeft 5 ur per dag is voor mij al genoeg... maar wat je wel kan doen.. voor dat je gaat slapen een lekker bad/douche nemen... slapen met een hoop kussens is ook comfertable...niet met een lege maag naar bed gaan... maarja je het blijft toch even doorbijten want je slaapt sowieso slechter en kan me voor stelllen met een 2ling... hoop dat je beter kan slapen! sterkte
ik ben nog maar 12 weekjes en slaap al zo slecht. Elke keer naar de wc s'nachts en lig ik zo onrustig!
Het is een goed idee, maar heb geen familie in de buurt, en veel van mn vriendinnen hebben zelf 3 of 4 kinderen, en dan voel ik me toch bezwaard te vragen of ze er nog twee bij kunnen hebben. Ik probeer wel bij te slapen als ze op school zitten, maar ben soms bang dat ik dan 's avonds niet moe genoeg ben. Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk op deze manier in contact te zijn met anderen die in eenzelfde situatie zitten of hebben gezeten. Maria
heey meid ik weet het het is giga klote dat weinige slapen maar het hoord er idd helaas bij! misschien een idee om de kids idd bij een ander te laten logeren hoeven ze nie allebei bij 1 doe je ze apart 1 kleine kennen ze er toch nog wel ff bij hebben als je het gewoon ff uitlegd ik ken me voorstellen voor mij was het al zwaar en ik was zwanger van 1 jij nu van 2!!! ik wil je in ieder geval heeel veel succes wensen en hoop dat het snel over gaat... xxx
Ik ken het probleem van slecht slapen...... Zelf heb ik me eens proberen te douchen met het flesje van zwitsal (eigenlijk voor de baby) voor een goede nachtrust. Ik moet zeggen ik was echt doodmoe en ben als een blok in slaap gevallen. Misschien moet je dit eens proberen?
Ik leef helemaal met je mee. Ook ik zit de helenacht recht op in bed. terwijl ik helemaal op ben van de slaap. Met als gevolg dat ik de heledag in een slecht humeur b en en me zelf gruwelijk ellendig voel. Ik heb het er dinsdag met de verloskundige over gehad, en die zei dat je er niet meer aan kon doen, dan de wel bekende kussen ( lekker warm nu) en anders een paracetamol te nemen voordat je naar bed gaat. Maar ik heb in al die maanden geen pil aangeraakt en dat doe ik ook liever niet. Ook al mag het. Ik kan alleen zeggen toy toy
Meid, wat vervelend wat echt helpt is een kop kamille thee, geeft je rust en een douche creme idd wat onstpannend is, je hebt die van kruidvat merk maar die van zwitsal voor babys werkt helemaal goed! Succes en ik hoop dat je vanacht beter slaapt!!! liefs fredje
Bedankt voor al jullie "hartjes"onder mn riem!! Ik heb bij een kruiderij Nachtrust kruidenthee gehaald en dat gisteren avond voor het eerst gebruikt, er zit in: Oranjebloesem, pepermuntkruid, citroenmelisseblad, valeriaan en hopbloemen. En hij verzekerde me dat je dit ook gerust mocht gebruiken in de zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik iets minder belabberd heb geslapen, maar weet niet of het komt vanwege dat het nu een stuk koeler was of vanwege de thee. Ik ga het vanavond weer gebruiken....ben benieuwd!
Pff, ik loop inmiddels ook op mijn wenkbrauwen. Zou onderhand een moord doen voor een onafgebroken nacht slaap. Heb niet veel slaap nodig maar dit is wel het uiterste. Als ik 3 uurtjes slaap op een nacht heb is het veel. Slaap overdag wel een uurtje maar mijn batterij is nu echt leeg! Hoe vroeger ik naar bed ga, hoe slechter ik slaap en wordt om het uur wel wakker. Paracetamol helpt niet, ga die thee morgen maar eens proberen, nog meer suggesties??
Ook ik heb zo'n probleem en heb normaal ook niet zoveel slaap nodig maar ook mij wordt het ff teveel. Vannacht dan 4 uurtjes geslapen maar de dagen daarvoor ook maar 2 a 3 uurtjes per nacht. Gelukkig gaat mijn kleine meid van bijna twee ook nog in de middag een uurtje slapen en mama gaat dan ook ff. Ik heb van alles geprobeerd van douchen met een rustgevende creme tot thee maar helaas helpt bij mij niets. Wel valt het op dat overdag makkelijker slapen is dan s'nachts. Elke tip is danook welkom, zolang hoef ik niet meer en wil graag eenbeetje uitgerust mijn bevalling tegemoet.