Z.s.m. van kinderdagverblijf af

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jonon, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, dat kan heel goed. Dan lijkt minder werken de enige oplossing. MOET je 4 dagen werken of kan het ook minder?

Bij ons wat het rekensommetje heel makkelijk. Als ik 4 dagen ging werken, was ik meer aan opvang kwijt en minder toeslag, dus ja ... 3 dagen was een vrij makkelijke keuze ...

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziet er wel uit als een hoger verzamelinkomen. Wij betalen ongeveer de helft van kinderdagverblijf en BSO (2 verschillende organisaties) zelf.
    Minder dagen werken moet wel mogelijk zijn, krijg ik bij mijn baas er niet door. Totdat de jongste naar school gaat wel halve dag eraf met ouderschapsverlofkorting maar permanent naar 3 dagen zit er niet in.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Edit: Hele berekening grtypt maar: Sorry, mijn fout ik zit in de war met de BSO... Mijn kinderen gaan niet meer naar een kinderdagverblijf... :D

4. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Als je nog niet in contract terug zou willen zou je ook nog kunnen kijken om het komende jaar ouderschapsverlof op zou kunnen nemen...

5. froetie1

froetie1 Lid

18 okt 2010
    60
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo, ik werk als gastouder en bij mij zit eten, drinken, er wel bij. Alleen flesvoeding en luiers niet. Misschien zit er een gastouder bij jou in de buurt die wel eten en drinken inbegrepen zit. Het kan wel flink schelen in de kosten.

Succes met je zoektocht!

6. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en hoor vaak mensen zeggen dat het zo duur is, maar als je even omrekent wat je per uur betaald, vind ik het wel meevallen voor gekwalificeerde opvang. Bij ons hoef je ook helemaal niets zelf mee te nemen. Als je een opa/oma thuis hebt, moet ook de verwarming aan, eten ze mee, geef je ze af en toe een cadeautje etc... Dus ja, wat is duur???
    Groetjes Pasjuh.

7. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Hier gingen mijn 2 kids allebei 3 dagen naar het kinderdagverblijf, kostte ons 700 netto. Belachelijk veel en zijn daarom gedeeltelijk overgestapt op gastouder (2 dagen per week en dus nog 1 dag kinderdagverblijf). Nu betalen we 450 netto. Dus een enorm verschil!

En eten ed zit er bij een gastouder gewoon bij in hoor, ik neem voor de jongste alleen luiers mee.

Ik vind het ideaal!

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    pff wat een bedragen! wij hebben een gastouder en rekenen ruim 600 euro per maand af voor pakweg 4x7 uur. KOT gaat daar nog vanaf, blijft ruim 300 per maand voor ons over. is inclusief eten en drinken (behoudens kunstvoeding als je dat gebruikt), luiers en billendoekjes - maar wat kosten 3 luiers en misschien 8 billendoekjes per dag nu helemaal, of een lik sudocrem?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het alternatief lijkt me dat één van jullie compleet stopt met werken of dat jullie allebei een dag minder gaan werken zodat kind nog maar 1 dag opgevangen hoeft te worden. Maar hoogstwaarschijnlijk ben je dan nog veel duurder uit.
    En met het geld dat je nu uitgeeft betaal je ook geen au pair vrees ik.

Kinderen kosten geld, soms veel geld, het klinkt rottig maar het is niet anders. En stop de illusie, het houdt niet op als ze 4 zijn. Als je dan allebei werkt heb je nog steeds kosten aan BSO en vakantieopvang. En dan komen sport, muzieklessen, clubjes er nog bij.
    Heb je meer kinderen dan wordt het relatief gezien wel voordeliger natuurlijk.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het alternatief lijkt me dat één van jullie compleet stopt met werken of dat jullie allebei een dag minder gaan werken zodat kind nog maar 1 dag opgevangen hoeft te worden. Maar hoogstwaarschijnlijk ben je dan nog veel duurder uit.
    En met het geld dat je nu uitgeeft betaal je ook geen au pair vrees ik.

Kinderen kosten geld, soms veel geld, het klinkt rottig maar het is niet anders. En stop de illusie, het houdt niet op als ze 4 zijn. Als je dan allebei werkt heb je nog steeds kosten aan BSO en vakantieopvang. En dan komen sport, muzieklessen, clubjes er nog bij.
    Heb je meer kinderen dan wordt het relatief gezien wel voordeliger natuurlijk.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Nee, want de uurprijzen gaan elk jaar omhoog en de toeslagen naar beneden. Wij betalen bv elke maand 600 euro aan eigen bijdrage, best veel dus.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Minder werken is hier nog altijd veel duurder dan minder opvang helaas.

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Pfff wat een bedragen. Onze gaat 2x p.week naar gastouder wat 350,- kost en zelf betalen we daar 150,- van.
    Misschien is een dag minder werken een stuk voordeliger.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Ik lever netto zo'n 500 euro in als ik een dag minder ga werken. Kan dus nooit uit, want dat is bijna wat ik per maand aan 3 dagen betaal.

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Het kinderdagverblijf is duur idd, wij betalen nu 816 euro voor 3 dagen, toen onze zoon ook ging was dat 1600 nog wat.(hij gaat nu naar school) maar goed normaal gesproken gaan kinderen tot hun 4e jaar naar het kinderdagverblijf en daarna naar de basisschool. dan kun je er nog voor kiezen of je haar na school naar de bso wilt sturen. ook dat is niet goedkoop hoor. voor die paar uurtjes in de week ( ongeveer 8 uur per week) betalen wij 389 euro (incl 2 adv dagen per maand)

16. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Ik vind het kinderdagverblijf helemaal niet duur eigenlijk als ik het omreken betalen wij 2.30 per uur dat is een kwart van mijn uurloon en dan heb je goede zorg met eten,drinken luiers enz.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vrees dat je niet te hoopvol uit moet kijken naar de periode dat je kind naar de basisschool gaat. Als ik kijk wat we nu betalen bij de gastouder en wat het straks gaat kosten om onze zoon naar TSO en BSO te sturen, scheelt het nauwelijks. Nu is het bij ons zo dat het uurtarief van de gastouder sowieso lager ligt en we betalen alleen de uren die we afnemen. Straks als hij moet overblijven en naar de nascholse opvang gaat, gaat het uurtarief omhoog en moeten we verplicht elke dag 2 uur te veel afnemen.

Kinderopvang is inderdaad duur. En aangezien je daar niks aan kunt doen, kan ik alleen maar het advies geven wat minder naar dat bedrag te kijken en te bedenken wat je ervoor terugkrijgt. Want dan is het niet eens zo onredelijk.

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar dan hebben jullie samen nog een aardig loon als jullie 500 zelf moeten betalen. Wellicht toch kijken naar goedkopere opvang zoals een gastouder. Als ze straks ouder is heeft ze geen luiers nodig en dan is dat bij een gastouder iets wat gaat schelen qua prijs. Een gastouder is straks, wanneer ze naar school gaat ook prettig. De kosten van voor, tussen en naschoolseopvang is via de kinderopvang nl ook erg prijzig.

19. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    waar woon je dan? misschien vind je via hier wel een gastouder? ik ben ook gastouder, en hier zit het eten en drinken er gewoon bij in hoor... dat is dus vast goedkoper dan het kinderdagverblijf..

Deel Deze Pagina