Z.verlof voortgezet onderwijs vakanties

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nyan, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyan

nyan Nieuw lid

3 mrt 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik werk op een VMBO school, en vroeg mij af hoe het zit met vakanties. Gaan die van je verlof af?
    Ik ben 13 november uitgerekend. Op internet heb ik berekend dat ik officieel verlof zou hebben vanaf 17 okt. tot 5 feb. Maar daarin zitten 1 week herfstvakantie en 2 weken kerstvakantie, die in die berekening niet meegeteld worden. Nou vroeg ik mij af of deze nog extra bij je verlof gaan tellen of niet. Want als ik nog 3 weken extra zou hebben hierdoor, kom ik over de voorjaarsvakantie heen eind februari, en krijg ik die week er dan ook nog bij?

Wie heeft hier ervaringen mee of informatie over? Alvast bdankt!!!

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee je verlof is gewoon 16 weken in totaal, wel kan jij met je vrije dagen handig in te zetten evt. nog wat schipperen.

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Officieel heb je alleen recht op de zomervakantie maar ik heb weleens gehoord dat sommige scholen werkneemsters matsen. Staat in de CAO VO punt 14.1.7 (als je tenminste onder de CAO VO valt, sommige vmbo scholen vallen onder de CAO bve).

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Vrije dagen in het onderwijs?

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik heb begrepen dat alleen de zomervakantie en de kerstvakantie niet worden meegeteld. De overig vakanties heb je dus pech. In jou geval zou je dus nog twee weken langer recht hebben op verlof omdat de kerstvakantie er dan achteraan wordt geplakt. Je kan eventueel ook nog een week voltijd ouderschapsverlof opnemen dan zit je op hetzelfde aantal weken. Gebeurd hier wel eens om zo niet midden in een periode aan de slag te moeten.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Yep! Mijn zwangerschapsverlof gaat in de zomervakantie in en daarom krijg ik twee weken terug. Voor zover ik weet, krijg je alleen wat van de zomervakantie terug. PZ weet dit vast wel! Anders kun je het zelf ook even opzoeken in de CAO.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.154
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In het PO krijg je (maximaal) 3 weken zomervakantie terug en andere vakanties niet. Volgens mij kun je in het VO de hele zomervakantie terugkrijgen. Maar ook daarbij de andere vakanties niet.

Vrije dagen tellen niet mee bij je ouderschapsverlof. Dat wordt dus wel langer als er een vakantie in valt.

8. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Ik werk ook in het middelbaar onderwijs en heb al eerder zwangerschapsverlof gehad. Toevallig zat daar de voorjaarsvakantie bij en die werd niet meegeteld, het tellen van de weken ging dus pas daarna weer door. Je krijgt vakantieweken dus cadeau.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

VO
    Bron: VO | CNV Onderwijs

PO
    Bron: PO | CNV Onderwijs

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Heb je daar een bron van? Want ik kan het nergens vinden....

11. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Ik heb hier geen bron bij de hand. Personeelszaken heeft dit voor mij uitgezocht toentertijd en zo hebben we het samen geregeld. Ik weet wel dat hierover alles moet staan in de CAO, daar is een heel boekwerk van. Ligt vast bij personeelszaken ter inzage! En bij deze afdeling kun je ook alles overleggen.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Het enige wat ik hierover kon vinden, was dat dit soort dingen in overleg met de werkgever kunnen worden vastgesteld. Er staat geen bepaling in de cao-vo (2012-2013) waarin staat dat je andere vakanties dan de zomervakantie terug krijgt.... Helaas!

13. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hmmm... dan weet ik het ook niet meer zo goed... Het enige dat ik weet is dat ik en mijn collega's alle vakanties die in het verlof vielen er gewoon bij op konden tellen. En personeelszaken kon zo de datum bepalen waarop ik weer zou beginnen. Succes met uitzoeken, komt helemaal goed!

Deel Deze Pagina