Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze niet strijken. Maar dan denk ik: hoe doen jullie dat? Ik vind dat kleding soms best verkreukeld uit de wasmachine kan komen. En ook al hang ik de was direct en nat op, er zitten in veel dingen toch kreukels. Zijn er meer mensen die niet strijken? Ben ik overdreven als ik zeg dat ik bijna alles strijk? Sowieso strijk ik bijna alle kleding zoals broeken, tshirts (niet alle trouwens) sommige truien en ook strijk ik theedoeken en kussenslopen etc.... Handdoeken strijk ik niet hoor. En ook een dekbedovertrek niet, of hoeslakens. Wat strijken jullie zoal (niet) ?
Meid, waar jij je tijd aan wil besteden mag jij helemaal zelf weten hoor! Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat alles strijken overdreven is. Ik doe het zelf alleen niet, hihi. Ik strijk alleen bloesjes en die koop ik eigenlijk nooit, juist omdat ik ze moet strijken. Verder helemaal niks, vind het echt zonde van mijn tijd.
Ik strijk helemaal NIETS. Als jij veel/alles wilt strijken, moet je dat toch gewoon doen? In mijn ogen is het niet overdreven, hoor. Als jij dat graag wilt en prettiger vindt.
Ik strijk helemaal niks! Sommige dingen, zoals bepaalde tafelkleedje, moeten wel worden gestreken.. Die liggen dus het hele jaar door in de strijk
Maar komt bij jullie alles zo netjes uit de droger dan? Ik strijk net als TS alles! Wil toch echt dat mn theedoeken netjes gestreken en opgevouwen in de la liggen, wordt zo'n rommeltje anders! Maar goed kan me voorstellen dat de meesten dit niet doen! Maar t'shirtjes voor mn man en met name zijn overhemden MOET ik strijeken hoor! Anders loopt hij voor gek! En mn eigen bloesjes natuurlijk ook.....broeken moet ik ook strijken anders zijn ze toch niet echt netjes...Kussenslopen strijk ik ook..zo fijn als dat helemaal strak op mn bed ligt! Vind het trouwens wel echt een kl*te werkje hoor! xxx
Ik strijk dus ook helemaal niets! Ik koop al bij voorbaat spullen in de winkels die niet gestreken hoeven te worden, haha.
Overhemden van het werk en soms truitjes van Lenthe als er veel vouwen inzitten. Oh ja, en het randje van het ledikantlaken.
Ik strijk ook bijna alles, ik haat kreukels . Maar ik strijk geen theedoeken, handdoeken, hoeslakens, dikke truien/vesten en slaapkleding. Voor de rest alles ongeveer, en ondertussen kijk ik dan tv dat het niet zo vervelend is
Ik zet de wasmachine op 800 toeren dus het is flink nat en zitten weinig kreukels in als ik het ophang. Ik strijk alleen shirts,truien en overhemden en sommige broeken of rokken.
Ik droog sowieso niets. Mijn theedoeken vouw ik soort van op en gooi ik in de kast. 1 keer ophangen en je handen eraan afdrogen en de kreukels zitten er weer in. Net zoals hydrofieldoeken ook nog nooit gestreken. Er zijn zelfs mensen die ondergoed strijken, dat snap ik echt niet!
Truien, blouses en broeken die écht gestreken moeten worden. Niet alle truitjes hoor, de meesten wel.. Strijk geen linnengoed, begin ik niet aan
Ondergoed strijken vind ik ook wat te ver gaan.. hydrofiele doeken heb ik wel gestreken, maar ik zie wel of ik dat straks blijf doen. Als ik er geen tijd voor heb, so be it Maar als het water er nog in zit.. en dan hang je het uit.. drupt het dan niet overal op de grond? (ik doe altijd op 1200 toeren)
Ik strijk: ALLE kleding behalve wollen truien, sokken, maillots e.d. en dekbedovertrekken, rompertjes, dus ook spijkerbroeken enz. Ik strijk niet: hoeslakens, theedoeken, hydrofielluiers, spuugdoekjes, slabbers.