Matrasmaat HELP

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door saartje1982, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dames,

Wij hebben een (oud) ledikantje van de Ikea, maat 112x55. Hier komt de nieuwe baby in de liggen na het wiegje.
    Nu gaat ons zoontje over naar een "peuterbedje". Gemaakt door mijn schoonvader, met (oude) lattenbodem van Ikea, maat 112x55.
    Voor het ledikantje heb ik een matrasje, voor het bedje niet.

Nu heeft Ikea de maten van zijn matrassen gewijzigd naar de standaard maat van 120x60.
    Iemand een idee waar ik een (goedkoop) matrasje maat 112x55 vandaan haal? Liefst nieuw.
    Op maat laten maken lijkt me zo duur, zeker voor een ledikantje/peuterbed. Voor een wiegje zou ik zo'n schuimmatras laten maken, maar nu vind ik het toch iets anders.

Of zal ik een 120x60 matras kopen en kijken of ik hem erin kan proppen (had altijd het idee dat een matras iets ruimte nodig heeft voor ventilatie ofzo, maar is dat echt zo?)

Heeft iemand "de oplossing"?

2. aleshanee

aleshanee Lid

12 dec 2013
    34
    0
    0
    Ik weet niet wat jij duur vind voor een matras maar ik heb mijn matras laten maken bij :

Welkom - Matrassenmakerij-shop, matrassen, babymatrassen, kindermatrassen, matrassen op maat, caravan matras, matrassenfabriek

Mijn matras kostte volgens mij rond de € 100,00.
    Een te groot matras in een ledikant stoppen lijkt me geen goed idee daar het matras aan beide kanten 5 - 10 mm los moet liggen (ook voor het instoppen van de dekens/lakens).

Wel lastig als zo'n grote winkel als ikea de maten gaat veranderen :(

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Volgens mij maakt Prenatal ook matrasjes op maat?

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Babyexpress heeft veel maten en maakt ook op maat.
    Heb daar een matras besteld, goede ervaring

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Klopt, en de prijs valt reuze mee. Een wiegmatrasje (+/- 35x80) was 40 euro.

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Inderdaad erg lastig dat de Ikea zijn maten gewijzigd heeft, grrrrr.

€100 vind ik toch best veel geld. Hij is 20 maanden als hij erin gaat, en het is ledikantmaat, dus hij zal er niet langer dan 1,5 jaar in slapen denk ik.
    Maar ik ga eens kijken op de site, dank je.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ga ook maar eens kijken bij de Prenatal.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zij die oude maten geen maten die nog gangbaar zijn in Duitsland? Ik meende laatst een duits foldertje te hebben gezien met die maten. Maar volgens mij is op maat laten maken niet duurder dan 'kant-en-klaar'.

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Wij hadden een ledikantje van ikea gekregen van mijn schoonzusje, ook de oude maat. Nooit bij stil gestaan en ook bij ikea een matras gekocht. Nou dat ging echt niet hoor. Ging helemaal bobbelen enzo, lijkt me niet echt lekker liggen. Dus wij hebben uiteindelijk een ander bedje gekocht. Dat was goedkoper dan een matras evt. op maat laten maken.
    Had wel gemaild naar ikea dat ik het erg jammer vond, maar hun zeiden ook dan moet je matras op maat laten maken.

10. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ter info: Duitse maat is 70x140 dus daar hoe je niet te gaan kijken. ;)

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, haha :D

12. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    O hahaha, das wel weer iets te groot ja :)

Ik heb nu via internet via MegaXL (???? Nooit van gehoord :)) donderdag 1 besteld, stond dat ze een partij deze maat opgekocht hadden.
    Kwam vandaag al binnen, super service

Deel Deze Pagina