Dames, Wij hebben een (oud) ledikantje van de Ikea, maat 112x55. Hier komt de nieuwe baby in de liggen na het wiegje. Nu gaat ons zoontje over naar een "peuterbedje". Gemaakt door mijn schoonvader, met (oude) lattenbodem van Ikea, maat 112x55. Voor het ledikantje heb ik een matrasje, voor het bedje niet. Nu heeft Ikea de maten van zijn matrassen gewijzigd naar de standaard maat van 120x60. Iemand een idee waar ik een (goedkoop) matrasje maat 112x55 vandaan haal? Liefst nieuw. Op maat laten maken lijkt me zo duur, zeker voor een ledikantje/peuterbed. Voor een wiegje zou ik zo'n schuimmatras laten maken, maar nu vind ik het toch iets anders. Of zal ik een 120x60 matras kopen en kijken of ik hem erin kan proppen (had altijd het idee dat een matras iets ruimte nodig heeft voor ventilatie ofzo, maar is dat echt zo?) Heeft iemand "de oplossing"?
Ik weet niet wat jij duur vind voor een matras maar ik heb mijn matras laten maken bij : Welkom - Matrassenmakerij-shop, matrassen, babymatrassen, kindermatrassen, matrassen op maat, caravan matras, matrassenfabriek Mijn matras kostte volgens mij rond de 100,00. Een te groot matras in een ledikant stoppen lijkt me geen goed idee daar het matras aan beide kanten 5 - 10 mm los moet liggen (ook voor het instoppen van de dekens/lakens). Wel lastig als zo'n grote winkel als ikea de maten gaat veranderen
Inderdaad erg lastig dat de Ikea zijn maten gewijzigd heeft, grrrrr. 100 vind ik toch best veel geld. Hij is 20 maanden als hij erin gaat, en het is ledikantmaat, dus hij zal er niet langer dan 1,5 jaar in slapen denk ik. Maar ik ga eens kijken op de site, dank je.
Zij die oude maten geen maten die nog gangbaar zijn in Duitsland? Ik meende laatst een duits foldertje te hebben gezien met die maten. Maar volgens mij is op maat laten maken niet duurder dan 'kant-en-klaar'.
Wij hadden een ledikantje van ikea gekregen van mijn schoonzusje, ook de oude maat. Nooit bij stil gestaan en ook bij ikea een matras gekocht. Nou dat ging echt niet hoor. Ging helemaal bobbelen enzo, lijkt me niet echt lekker liggen. Dus wij hebben uiteindelijk een ander bedje gekocht. Dat was goedkoper dan een matras evt. op maat laten maken. Had wel gemaild naar ikea dat ik het erg jammer vond, maar hun zeiden ook dan moet je matras op maat laten maken.
O hahaha, das wel weer iets te groot ja Ik heb nu via internet via MegaXL (???? Nooit van gehoord ) donderdag 1 besteld, stond dat ze een partij deze maat opgekocht hadden. Kwam vandaag al binnen, super service