Van een kennis van ons kan ik een wiegje lenen, wat dan achter het bed komt te staan. Maar ik twijfel tussen dat wiegje of een co-sleeper huren, want dan lekker langs het bedje kan staan. Onze tweed ewilde graag de eerste nachten naast me slapen en die heeft toen in de wandelwagen langs het bed gestaan, vandaar dat ik nu toch een wiegje erbij wil hebben! Wie heeft er ervaring of tips?
Wij hebben bij dochter een familiewiegje gebruikt, en daarna op d'r eigen kamer (met 3 maand). Bij zoontje hebben we weer het familiewiegje gebruikt - tot dochter er in sprong en er een poot knapte. Nu het Ikea-ledikantje van m'n ouders omgebouwd tot co-sleeper waar hij nog in slaapt. Denk dat we hem over een paar weken op z'n eigen kamer doen, rond 6 maanden dus. Misschien nog iets later.
Hier een familiewieg. De kon net tussen de muur en mijn zijde van het bed. Allebei de jongens zijn met 3-5 weken naar hun eigen kamer gegaan, omdat we elkaar meer wakker hielden dan dat we er beter van sliepen. Dus ik ben blij dat ik geen cosleeper heb aangeschaft. Mijn schoonzus heeft er eentje gekocht na een paar weken in die familiewieg, die wilde toch graag samen slapen. Dus het is echt iets wat je zelf moet bekijken. Misschien eerst lenen, en een Cosleeper in je achterhoofd houden voor als het echt bevalt?
Ik vond een wiegje de eerste weken wel fijn maar daarna is mijn zoontje in de co-sleeper gaan slapen en dat vond ik echt ideaal! Als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor de co-sleeper kiezen
co sleeper! Ik heb die van babybay. daar zit ook een los hekje bij. Dat is echt onmisbaar als ze in bed liggen en jij nog niet. Ik vond dat een fijne idee. Als ze wat groter zijn en meer bewegen zet je die er ook snachts heel makkelijk tussen. Hier heeft ons zoontje tot 7 maand erin gelegen hij is 72,5 cm en toen lag die klem kwa breedte. hij sloeg steeds met zijn handen tegen de zijkant en werd daar wakker van. Ik had er ook een hemeltje boven wat dan aan de lange zijde zit zeg maar. Zo sluit je het ook nog wat meer af en heb je echt een nestje naast je. Ik had ook nog een nachtkastje ernaast staan echt ideaal.
Hoe lang wil je je kindje naast je hebben? Mijn zoon slaapt nu een half jaar in zn wieg bij ons op de kamer en binnenkort past dat niet meer, dan gaat hij naar de zelfgemaakte co sleeper, van een ikea ledikant met 1 zijkant eruit en de bodem op dezelfde hoogte als ons matras.