Hallo allemaal, Ik ben in de gelukkige positie dat ik zomaar een tiptoi startersset van de boerderij van iemand gekregen heb. Ik heb deze op zolder gelegd en twijfel nu erg wanneer ik deze ga geven (sinterklaas of niet?). Mijn zoon is net 4 jaar oud. Ik denk eigenlijk dat het misschien nog niet zo leuk voor hem is nu maar ik wil ook niet dat ik het tot 5 jaar laat liggen en dat hij het dan ontgroeid is. Wat is jullie ervaring en advies? Groet, Jeske
Hier krijgt hij het met kerst. De reviews van de boerderij zijn goed op bol.com dus ik denk dat het wel leuk is vanaf 4 jaar.
Kan prima met vier jaar. Hier had de oudste hem, de jongste speelt er vanaf 3 af en toe mee. (Ze vinden het hier alleen allebei niet zo boeiend, dus het wordt weinig gepakt.)
Ik zie het mijn bijna 5 jarige het nog niet doen, educatief speelgoed is leuk maar dit is in mijn ogen veeel te educatief voor mijn zoon op deze leeftijd Die gaat echt niet op z'n gemak zitten en die uitleg beluisteren
Voogens mij kunnen ze met die van de boerderij al snel aan de slag. Denk dat dat wel leuk is. Mijn dochter van 5 heeft een boek van de paarden. Die vind ze geweldig en regelmatig wordt er mee gespeeld.
Ik lees even mee, onze dochter is 4,5 en ik twijfel of het een leuk kado is voor sinterklaas. Ze is wel erg geinteresseerd in bijv natuur en het lichaam maar weet niet hoe uitgebreid het is. Wie heeft ervaring met verschillende sets, welke is leuk om mee te beginnen? Ik dacht eerst die van het lichaam maar toen las ik ergens dat dat alleen een paar losse kaarten zijn?
Mijn dochter heeft met 4 jaar ook Tiptoi gekregen (de startersset met boerderij en nog wat uitbreidingen). Is een groot succes! Zou het dus mooi met Sinterklaas geven.
Ik vind op de site van wehkamp het spel 'quizzy' ook met zo'n electronische pen, maar dan stukken goedkoper. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het een aftreksel van tiptoi of echt iets anders? Het heeft ook een frozen uitvoering en dat zou hier ernstig in de smaak vallen. Leeftijd 3-5 jaar dus waarschijnlijk wel wat eenvoudiger dan tiptoi?
Mijn zoontje kreeg het toen hij 3 was en vond het toen al leuk. Nu is hij bijna 4 en vindt het nog leuk. Kan nu weer moeilijkere dingen ermee dan een jaar geleden.
Ok, meiden, dankjulliewel voor jullie advies! Ik vind het erg moeilijk in te schatten maar ja, ik heb het zelf ook niet helemaal zitten spelen Maar in ieder geval lijkt het eerder voor 4 jarigen geschikt dan voor 5 jarigen dus dan toch op de sinterklaaslijst!
Hier ook de tiptoi boerderij gekocht voor sinterklaas. Met kerstmis krijgt ze de tiptoi puzzel dierentuin erbij. Dochter wordt feb 4 jaar.
Mijn zoontje heeft het voor zijn 4e verjaardag gekregen. Hij speelt er dagelijks mee. Hij heeft de starterset van het lichaam, dat doet hij nooit. Maar het boek over de piraten pakt hij dagelijks. Sinds gorige week het boek over wilde dieren van Afrika erbij. Die vindt ie super. Dus voor Sinterklaas gaat er nog een los diertje in de schoen. Kijken of dat wat is.