Matraszeil beschermer Waterdichte molton

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door billy112, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    welke zeil beschermer gebruiken jullie over het baby matras voor de ledikant?

Ik heb bij onze eerste dochter het matras kunnen weggooien omdat het vies was geworden door overgeven etc

hebben jullie naar een klein zeiltje ook een tip voor een soort waterdichte molton?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Even opnieuw.verkeerd gelezen. Dacht dat je een groot bed bedoelde. Waterdichte matjes/ moltons worden afgeraden ivm verstikkingsgevaar.
    Hier hebben we bij ongelukjes/ spugen de afristbare tijk van het matras eraf gehaald en gewassen. Dan is alles weer schoon. En verder alleen een gewone molton en hoeslaken. En op het begin een hydrofiel onder het hoofdje.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb bewust geen zeil oid aangeschaft. Dit ivm broeien en het word afgeraden ivm wiegedood omdat baby dan mss de warmte niet goed kwijt kan. Ik doe een gewone molton er onder met evt een badstof onderlegger.

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik heb een molton en soms als ze veel spuugt een grote hydrofiel! Die kan je goed onder het matrasje vast maken!

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.785
    3.911
    113
    Ik heb er om die reden een aerosleep onder.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Een wasbare topper of bv aerosleep, maar zeker geen zeil of waterdichte molton gebruiken. Het moet ademend materiaal zijn en warmte goed kunnen reguleren.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.027
    5.242
    113
    Zeil.of waterdichte molton is heel gevaarlijk voor baby's! En daarnaast gaat het enorm broeien en kraakt het. Niet doen dus! Ben je daar eerder niet op gewezen? Gewoon een molton en hoeslaken. Bij een kind dat ziek is doe ik er een badlaken onder.

Pas bij kinderen in een groot bed gebruik ik de speciale molton met zeil (voor ongelukjes bij zindelijkheid.

8. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Jullie hebben helemaal gelijk! Stom
    Zeg natuurlijk mag dit niet een waterdicht zwetend ding zijn. Ik koop denk een topper en een molton. Thanks!

9. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier een wasbare topper van IKEA met daarop een molton hoeslaken in het ledikant en in de wieg alleen een molton hoeslaken. Ze moet wel heel erg doorlekken wil het door de topper heengaan en tegen de tijd dat we gaan beginnen met zindelijkheidstraining denk ik dat ze niet meer in het ledikant zal slapen.

10. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Het matrasje dat wij hebben heeft van zichzelf al een wasbare hoes. Daaroverheen een losse topper van de ikea, luchtdoorlatende molton, laken en grote hydrofiel. In 3 jaar tijd (2 kinderen) 2 keer keer de matrashoes hoeven wassen.

11. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Hier ook Aerosleep. Matrasbeschermer en matrashoes. Mag allemaal in de was en in de droger, en is veilig.

12. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Ik vond de aerosleep hiervoor echt ideaal. Voor als je een spuugbabytje hebt, maar ook in de zindelijk-worden-fase. En met ziekte idd. Als ik merk dat zl niet lekker is, doe ik de aerosleep onder zijn hoeslaken. Ideaal!

Deel Deze Pagina