As. zaterdag Open Huizendag, wie doet er ook mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Happymam, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Zaterdag is er weer openhuizendag, 't lijkt me wel leuk om ervaringen te delen... wie doet er nog meer mee, en hoe is je huis en kijkers tot nu toe?

Ons huis staat nu iets meer dan 6 maanden te koop. Het is een vrijstaande woning, met begane grond, 1e verdieping en kruipzolder.
    Op de begane grond woonkamer, eetkeuken, bijkeuken, badkamer, toilet en kelder.Op 1e verdieping 3 slaapkamers, waarvan 1 royale en 2 kleinere. Woonopp. 80m2, op eigen grond 141m2, vraagprijs 189.500,-.

Wij hebben in maart ook meegedaan met de openhuizendag, toen geen kijkers gehad. In de weken erna 2x kijkers, en van half juli tot begin september 5x kijkers. Totaal 7x dus, maar nog geen mensen die een tweede keer geweest zijn :(

Helaas is onze makelaar niet van de NVM, dus op Funda is ons huis niet onder de Open-Huizen-Knop te vinden....het staat wel in de omschrijving dat we open huis hebben...bij ons in de straat staan er nog 3 huizen te koop, die hebben ook open huis, dus ik vind het wel weer spannend...

Voor iedereen die ook meedoet: VEEL SUCCES!!!
    Tips en adviezen welkom :)

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hoi,

Wij doen ook mee! Dit word onze eerste opendag dus geen idee wat ons te wachten staat.
    Ons huis staat sinds mei te koop en hebben 2x kijkers gehad. Ook zijn er mensen met veel interesse, maar die kunnen geen hypotheek krijgen! Wij hebben een 2 onder 1 kap en wonen in een klein dorpje..
    Wij gaan weg, omdat we naar een andere stad willen verhuizen vanwege werk.

Lijkt me leuk om ervaring te delen!
    Happymam, hebben jullie de vorige opendag kijkers gehad ? En hoe beviel het rondleiden ?! Zetten je de mensen daarna voor een kop koffie of gingen ze meteen weer weg ?!

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Mijn zwager en schoonzusje hebben zaterdag voor de 3e keer een open huis.
    Hun appartement staat al 1,5 jaar te koop en de laatste 2x hebben ze helemaal geen kijkers gehad.
    De 1e keer zijn er ong. 3 kijkers geweest, waarvan er eentje serieus geïnteresseerd leek, maar die heeft na die tijd een briefje in de bus gedaan met allerlei belachelijke opmerkingen over hun appartement en de folder over het appartement, dus dat werd 'm ook niet.
    Ook hebben ze tussendoor nog geen kijkers gehad, heel sneu, ze willen zo graag naar een eensgezinswoning...

Ik hoop dat ze a.s. zaterdag een drukke dag hebben en dat DE koper ertussen zit.
    Dat hoop ik ook voor jullie...

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij hebben twee keer meegedaan, de eerste keer 5 kijkers, de tweede keer 1 kijker. Inmiddels staat het ruim een jaar te koop en ga ik zaterdag lekker genieten van mijn weekend :) Doe dus niet mee, geloof er nu niet zo in.
    Maar 189000 euro voor een vrijstaand huis... Hier een appartement van 80m2 voor ongeveer dezelfde prijs...
    Succes zaterdag, hopelijk krijg je veel kijkers!!

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wij wagen ook een poging!

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ons huis staat te koop, maar ik doe nooit mee met open dagen. Ik vind dat echt zo vreselijk, een hele ochtend opzitten en dan hopen dat er iemand langs komt.
    Nope ... ik ben van mening dat als iemand mijn woning echt wil komen, dat die wel een afspraak maken bij de makelaar ... ;) en dat kan bij ons ook op zaterdagen en avonden ...

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Het lijkt mij ook niks zn opendag! Mocht het niet bevallen en wij in maart ons huis(wat ik niet hoop) nog te koop hebben staan doen wij ook niet meer mee! Pff, je moet er ook nog voor betalen ook! Ik zei tegen onze makelaar; doe jij dan de rondleidingen die dag :p.. Hihi

8. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    wij doen ook mee. staat nu net een jaar te koop. vorig jaar open huizen dag: geen kijkers.
    in totaal is er 1 iemand komen kijken.... schiet dus niet echt op..

9. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    nou wij doen ook mee!!
    zelfs flyers uitgedeeld!
    Ons huis staat een jaar te koop..supermooi aan de rand van de binnenstad van Amersfoort te betalen voor een starter maar helaas wil t niet zo vlotten..we doen voor t eerst mee..iemand nog tips?

10. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik ga wel kijken... de drempel is toch lager, zo gaan we meteen bij 3 huizen kijken terwijl we dat anders minder snel zouden doen denk ik.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Wij doen ook mee, elke kans om je huis te verkopen moet je pakken vinden wij. We staan overigens pas een maand te koop, dus we hebben nog hoop :p
    Misschien dat we over 2 jaar een stuk minder enthousiast zijn over een open dag, hihi.

12. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Wij doen niet mee, ons huis is 2 weken geleden verkocht. Stond 2,5 maand te koop! Maar iedereen veel succes!

13. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

ja, wij doen ook mee

ons huis staat nu 8 weken te koop en tot nu toe nog geen kijkers gehad. ik weet niet wat we moeten verwachten.

een pluspunt van meedoen aan deze dag is dat je huis weer een keer grondig gereinigd wordt en we lekker appeltaart kunnen eten.

succes allemaal met de verkoop.

ons huis : tussenwoning , 3 slaapkamers, serre het huis staat in noord limburg voor 209,500 te koop

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Na zaterdag allemaal ff posten of er kijkers zijn geweest ;)
    Ben wel benieuwd..

15. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Wij doen ook mee zaterdag.
    Ons huis staat al een poos te koop. Hebben vorige keer ook meegedaan met de open huizen dag en hadden toen 2 kijkers.
    We willen in elk geval elke mogelijkheid grijpen om ons huis te verkopen!

We hebben een appartement in Vlaardingen voor 150.000. (benedenwoning met 1 extra slaapkamer boven) met garage. Huis hebben we volledig gerenoveerd. En dat is ook een beetje ons probleem waarschijnlijk. Het is een luxe huis (met heerlijk bubbelbad enz), waar je zo in kan.

Maar in de buurt zijn goedkopere huizen te verkrijgen of huizen die net wat groter zijn voor dezelfde prijs. Probleem daarbij is wel dat deze nog helemaal verbouwd moeten gaan worden.
    Uiteindelijk ben je dan dus veel meer geld kwijt, maar dat ziet nog niet iedereen helaas....

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Appeltaart ? Dus ik moet nog aan het bakken ?! Hihi.. Maar misschien koop ik wel een appeltaartje (als er geen kijkers komen mag mn vriend hm opeten).. :)
    Vandaag de hele keuken + badkamer gedaan en ramen binnen en buiten gelapt... Daarna plensbui :(, maar ach kunnen ze iniedergeval niet zeggen dat ik mijn best niet heb gedaan! En als er geen mensen komen is het huis weer eens goed gepoetst :D

Hoe bereiden jullie je voor ?

En zal zaterdag ook zeker laten weten hoe het is verlopen.... Ben ook wel benieuwd hoe het bij jullie was!

17. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Wij hebben vorige keer geen kijkers gehad :( Was een hele saaie dag......Ik ben zelf wel bij een ander huis wezen kijken, die mensen zater in de keuken en ik mocht zelf rondkijken, dus de mensen liepen niet mee naar boven. Ik kreeg geen koffie aangeboden (zou ik ook niet genomen hebben). Ik kreeg wel een bosje bloemen mee, als dank voor de belangstelling....

18. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Succes iedereen!
    Wij doen ook mee omdat we elke kans willen benutten, maar ik denk idd ook dat mensen die echt geinteresseerd zijn, wel een afspraak met de makelaar maken....

@juffie81, geweldig, gefeliciteerd! Heeft je huis lang te koop gestaan?

Ik ben ook bezig het huis netjes te maken, op de kinderkamer de kast een beetje opgeruimd, zodat het speelgoed weer in de kast past :) en de ramen gezeemd. De kelder is ook opgeruimd. Badkamer en wc ga ik van de week ook nog ff soppen, en dan zaterdagochtend ff stofzuigen en het bed verschonen....

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind Open Huizen dag ideaal! Wij zijn al een tijdje op zoek maar hebben weinig tijd om steeds afspraken te maken 's avonds plus we zitten met een kleine. Met open huis gaan wij dus zeker weer een aantal huizen bezoeken. Ben al begonnen met de selectie. Ik denk dat we 3 tot 5 huizen gaan bekijken.

We hebben al een aantal keer meegedaan (eerst zochten we een appartement, toen in een andere stad en nu dus op zoek naar koop eengezinswoning hier id regio), maar hebben maar 1 keer koffie aangeboden gekregen. Lang niet iedereen doet dat (wij blijven ook nooit koffie drinken hoor) maar het wordt dus ook meestal niet aangeboden.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee, wij doen niet mee, ons huis is namelijk onder voorbehoud verkocht. Anders hadden we wel meegedaan.
    Nu gaan we zelf huizen bekijken, heb er een stuk of 4 die ik wil bekijken, waarbij twee waarvoor ik niet snel een afspraak zou maken, maar wie weet worden we wel positief verrast.

Deel Deze Pagina