hallo meiden, ik heb jullie hulp/tips nodig. Mijn zoontje is nu 15 wk, oftewel 3.5 maanden. Zijn slaapritme is: wordt om 7:00 wakker voor flesje. Dan slaapt hij verder tot 9:00 a 10:00 uur. Dan spelen etc en om 11:00 uur flesje. Dan meestal een hazeslaapje.... Maar moet hem wel in slaap wiegen/kroelen. Bij mij slaapt hij wel een uurtje,maar zodra ik hem op zijn eigen bedje leg, is hij binnen 10 min wakker en gaat hij na een 10 min kletsen,keihard huilen... Die hazeslaapjes en spelen wisselen elkaar af... Om 16:00 weer een flesje en soms een slaapje van een uurtje in de box. Om 19:00/20:00 een fles en dan na het in slaap wiegen slaap hij in eigen bed tot 7:00 volgende morgen... De nachten zijn perfect maar overdag slaapt hij weinig (terwijl hij dan wel moe is) en als hij slaapt,is het bij mij. Overdag wil hij niet in eigen bed. Wat kan ik hieraan doen?? hij gaat vlgd week naar kdv en vroegen naar slaaptijden overdag,oops!
hier bijna hetzelfde verhaal ! Mijn mannetje slaapt snachts perfect.. sochtends kan ik hem nog wel verleiden tot een paar hazeslaapjes in zn wieg , maar smiddags krijg ik m echt zn wieg niet in. Vanmiddag wou ik het weereens proberen maar na 2 uur huilen (en troosten natuurlijk) heb ik het maar weer opgegeven. Je hoort vaak dat ze op het KDV toch heel anders slapen/eten dan thuis dus ik probeer me er niet druk over te maken. Ik kan er toch weinig aan veranderen.
Misschien kun je met hulp van inbakeren die hazenslaapjes wat langer maken? En misschien dat wanneer je hem in slaap wiegt zn bedje een beetje opwarmen met een kruikje zodat hij niet van jouw warme armen in een koud bedje komt. Ik kan niet vertellen hoe het op een KDV gaat maar daar hebben ze wel ervaring met kindjes die overdag moeilijk slapen, misschien kun je eens op gesprek gaan en vragen hoe zij hiermee omgaan? Dan hoef je je daargeen zorgen over te maken. Liefs
Ik lees ook mee. Precies hetzelfde verhaal met 's nachts goed slapen en overdag niet. Ons dochtertje van 11 weken slaapt nu wel alle slaapjes in haar wiegje (joepie!), maar het zijn wel hazenslaapjes van +/- 30-45 minuten. Ze wordt al ingebakerd, krijgt een speentje en we blijven erbij totdat ze slaapt. Ook protesteert ze altijd als ze gaat slapen (soms jengelen en soms huilen). Dus ben ook wel benieuwd naar tips of dat iemand misschien ervaring heeft met hazenslaapjes die langzamerhand veranderden in langere slaapjes overdag....?
Ik had hetzelfde probleem, ik leg haar nu iets sneller terug in bed en na vijf minuutjes valt ze in slaap tot bijna aan de volgende voeding.. Ik denk dat ze daarvoor gewoon te moe was om te slapen.. Ze slaapt nu: 9.00 tot 10.30/11.00 12.30 tot 16.00 17.00 tot 19.00/19.30 20.30 tot 8.00 (ze krijgt om 23 uur nog een fles maar die drinkt ze maar half leeg en slapend.. Soms heeft ze ook wel dagen dat ze langer wakker is, ligt er een beetje aan of we gewoon thuis zijn of weg moeten..
ja hier heeft de RRR regel gewoon echt gewerkt. duurde paar dagen ...en idd slaapsignalen goed proberen op te vangen...Mirza kan maar 1,5 MAX wakker zijn...dus soms heeft ie nog niet in zn oogjes gewreven maar is wel bijna 1,5 uur wakker...dan leg ik em op bed...gewoon vaste regel..
Een slaapcyclus bij een kindje duurt zo'n 45 minuten, daarna moet hij of zij weer in slaap vallen. Ik denk dat als je steeds helpt je kindje in slaap te komen, hij dit niet zelf kan na die 45 minuten... Lastig, dat weet ik. Moet zeggen, dat ons kindje (na wat gejengel en gehuil van een paar minuten) zelf wel in slaap valt, maar ook een hele periode overdag maar kleine slaapjes maakte. Dit heeft echt een hele tijd geduurd. Sinds een paar dagen lijkt hij iets langer te gaan slapen soms
Inbakeren hebben we de eerste 2 mnd gedaan met puckababy. Daanra ook de grotere gekocht maar hij werd ineens zwaar chagerijnig ervan. Hij wil zijn armen naast zijn hoofd hebben met slapen. We hebben nu wel een gewone slaapzak. Daar slaaptie snachts in. Misschien een idee om hem daar overdag ook in te leggen. Dit probeer ik al,maar werkt nog niet echt... De slaapsignalen houd ik in de gaten. En fafje, dat is inderdaad 1.5 uur ong na zijn slaapje. En in mijn armen valtie zo in slaap maar zodra ik hem in zijn bedje leg,gaat ie huilen... Dit is een paar minuten 'normaal' huilen,maar daarna wordt het hysterisch krijsen en stiktie bijna! Dan kan ik hem echt niet laten liggen.... Houd inderdaad meer rust en regelmaat maar zie nog weinig verandering. Soms ga ik JUIST wandelen in de hoop datie dan in de wagen in slaap valt.... Wel fijn te horen dat er meer mensen moeite mee hebben. En fijn dat er mensen zijn die tips geven! Liefs....
Wij proberen inderdaad ook sinds zaterdag (nu dus 4 dagen) heeeel consequent de RRR-regel en we hebben dus al gewonnen dat ze elk slaapje in haar eigen bed in slaap valt. Proberen het nu langzaam uit te bouwen naar langer slapen per keer. Qua rust heb ik bijvoorbeeld ook de televisie verbannen op het moment dat ze beneden is. De radio heb ik soms heel zachtjes aan staan. Extra frustrerend vind ik nog dat ze bij mijn man veel eerder in slaap valt. Maar misschien ook wel logisch omdat ze bij mij altijd in mijn armen/de draagdoek sliep en ze drinkt natuurlijk bij mij....
als hij gaat huilen/krijsen troost je hem dan ook op z`n kamertje? hier werken de 3r`s ook hoor echt regelmaat zodra ze moe is gaat ze d`r bedje in soms ook onder hevig protest en ook krijsen dan ga ik naar haar toe en troost haar in bed ga dan weer weg als ze dan door gaat met krijsen pak ik haar uit bed en troost haar op me arm tot ze weer rustig is dan leg ik haar weer terug in bed en meestal valt ze dan wel in slaap.
ooo hazenslaapjes VRESELIJK Jill heeft ze wel gehad tot ze 1,5jaar was!!! ik heb er vanalles aan geprobeerd tedoen... oa inbakeren. dit hielp redelijk maar nog niet super goed. en ineens had ze het door, ze ging zomaar een uur lang slapen, nu slaapt ze tussen de middag 2 uur (!!)) nooit durven te dromen dat het goed zou komen. Helaas heb ik dus geen tip maar wel ervaring.
rust, regelmaat en reinheid alles in vaste volgorde, wakker-verschonen-drinken-spelen-slapen.. hier de rust en voorspelbaarheid heeft hier gezorgd voor goed slaap ritme...met name ochtend en avond ritueel zijn hier zo strak...dat ie al in slaap valt als ie zn bedje aanraakt
oke op die manier! de nacht gaat hier gelukkig allang goed alleen overdag wisselt nog wel eens. bij hem ligt het er gewoon aan of ie last van zn buik heeft. gister had ie niks en heeft overdag van 13.30 tot 16.30 geslapen!! en bijv vorige week was ie weer van 9.00 tot 23.00 zowat de hele dag wakker. oja als ie slaapt overag is dat nooit in zn eigen bed, alleen in ons bed. als ik hem in zn eige bed leg gaat ie altijd huilen vind het wel gek want na de voeding van 19.30 als ie slaapt en leg hem in zn eigen bed gaat ie altijd huilen, maar slaapt daarna wel verder bij mij. dan met zn voeding van 22.30 als ik hem in zn eigen bed leg is r niks aan de hand. soms is ie zelfs wakker en gaat niet huilen. het enige verschil is dat ik dan ook naar bed ga (hij ligt in onze slaapkamer)