ik haat nadenken over het eten...

Discussion in 'De lounge' started by zwangerevrouw, Jul 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    ik heb echt er best wel een hekel aan om iedere week weer gerechten te verzinnen. Het komt steeds ongeveer op hetzelfde uit namelijk:

Pasta Bolognese met salade of pasta Carbonara (met roomsaus heerlijk)
    Twee rijstgerechten
    Pizza
    Gebakken aardappels + broccoli+ vleesje
    Soep met Quiche
    Aardappel anders

Ik zou wel wat hebben aan weekgerechten, maar dan persoonlijke dus niet van i-net. Over de Carbonara hebben we trouwens 3 jaar gedaan voordat we hem verrukkelijk vinden. Het recept kan ik nog wel plaatsen als er interesse voor is, en misschien hebben jullie leuke eigen probeersels.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Bij ons komt het eigenlijk ook altijd op hetzelfde neer, pasta/nasi/knorrwereldgerecht/frietjes. Voor de zondag wil ik nog wel eens op zoek naar iets aparters. Ik lees even mee voor tips (roomsaus lust ik trouwens niet).

3. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Hou je van vis?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,278
    6,192
    113
    Tip: topic: wat eten we vandaag? oid. even bekijken;)

5. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Haha herkenbaar.

Ben daarom met veel vers en variatie gaan koken.
    Zo zorg ik voor basisdingen die ik thuis heb.

En flans ik van alles in elkaar haha, gaat goed zo.

6. Bloemetje24

Jul 21, 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, als je het recept voor carbonara wilt plaatsen, graag! Het lukt me nog steeds niet om 'm super te maken..ben benieuwd.

7. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hoi,

Ik heb een super lekker gerecht en nog snel ook!
    Het heet snelle runderstoof. Het recept staat op AH bij recepten. Bij het recept staat wortelstampot. Maar dat doen wij niet altijd. Is super lekker en zo klaar!

Verder kijk ik daar regelmatig om ideeën op te doen. Wij zijn allebei laat thuis (na 19.00 uur) maar hebben geen kids dus wij hoeven geen rekening te houden met kruiden. Maar dit eten mijn nichtje en neefje erg graag.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik herken het helemaal niet eigenlijk.

maar wat denk van:
    paella
    gyros met sla en turks brood.
    aadrappels groente vlees.
    krieltjes met vis
    aardappel puree met vis en doperwten

kijk anders eens bij de kant en klaar maaltijden en ga dat zelf maken ;)

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Haha ja dat heb ik dus ook wel eens gedaan Amfy.
    Bij de kant en klaar maaltijden kijken voor inspiratie. Neem het dan niet mee want ik eet alleen halaal.. Maar voor de inspiratie hahaa.

10. danip

danip Niet meer actief

Ja dat heb ik dus ook! Ik kan echt spontaan een slecht humeur krijgen als ik thuis kom van mijn werk en mijn man binnen 5 minuten vraagt wat ik wil eten! Ik vind het best lastig, en hier komt het ook vaak op hetzelfde neer.
    Ik heb wel een tijd een weekmenu gemaakt, en dat ging wel beter. Dan kon ik van te voren wat lekkere recepten uitzoeken.

11. tulip

tulip Niet meer actief

thanks, ik heb hem opgezocht. Klinkt heerlijk,

12. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb dat ook altijd en ben geen super kok.... eerder een waardeloze kok :p hier is het vaak gekookte aardappels met groente en vlees (wat me nu echt de neus uitkomt) stamppotten vind mijn man heerlijk.... een keertje macaroni of spaghetti, gebakken krieltjes met ham/kaas snitzels en broccolie is hier van de kids favoriet... een keer een soepje of een ovengerecht en dan weet ik het niet meer..... dus ik lees mee!

13. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Ik lees ook even mee om wat ideeen op te doen:D

14. Anice

Anice Niet meer actief

Hier soms periodes dat ik er helemaal geen zin in heb om te bedenken wat we moeten eten en soms lijkt het of ik opeens inspiratiloos ben geworden en de standaard dingen kook. Maar heb ook periodes dat ik weer zelf recepten in elkaar flans en nog goed smaken ook :D

15. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Heeeeel herkenbaar. Ik vind het echt vreselijk om iedere dag te moeten verzinnen wat we moeten eten. Daar komt dan nog bij dat mijn vriend vegetariër is, dan is het net even wat verder zoeken naar lekkere recepten. Ik probeer nu pasta/rijst/soep/aardappels/salade een beetje af te wisselen. Toch lijkt het af en toe alsof we heel vaak hetzelfde eten. En als ik dan eens iets anders dan anders maak, en dat bevalt, dan maak ik het weer te vaak waardoor we het snel weer beu zijn.

En om dan ook nog wat inspiratie te bieden, deze vind ik erg lekker (is ook wel zoiets om maar om de zoveel tijd te maken hoor)

ZON & WIND: Tortilla taart

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben ook totaal niet creatief en vind de allerhande dus echt een uitvinding. De tortillataart staat daar deze maand toevallig ook in en is echt heerlijk! Gister had ik heel simpel een gerecht van de site van allerhande afgehaald, zo klaar en superlekker.

17. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Haha ja de site van de ah wordt ook door mij veel bezocht. Ideale zoekmachine: snel, slank, budget enz.
    Die tortillataarts is volgens mij weer anders dan die ik hierboven postte.

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    Overheerlijke Carbonara Voor 2 a 3 personen

200 - 300 gram Pasta (Tagliatelle is het lekkerst)
    spekjes zo'n 1,5 doosje (2 is te veel)
    250 champignons (kastanjechampignons maak het NOG beter)
    200ml kookroom
    1 ei
    100 gram pittige geraspte kaas

O, en dan nog mijn andere pasta succesgerecht:

350 gr penne
    zout, peper
    olijfolie
    1 bosje lenteuit (bosui)
    200 gr boerenmetworst (niet meer, iets minder kan wel)
    1 bakje cherrytomaatjes
    200 g mascarpone
    200 gr licht belegen kaas
    ovenschaal

Komt ie, deze vind ik echt verrukkelijk:
    oven voorverwarmen 200
    Kook de penne beetgaar in ruim water met zout en een scheut olijfolie
    Maak de ui schoon snijd ze in ringetjes
    Snijd de worst in kleine stukjes
    Was de tomaten
    Giet de penne af
    Doe de mascarpone in een schaal. Hussel de goed uitgelekte afgegoten pasta erdoorheen. Meng daarna alle andere ingrediënten erdoorheen, ook de licht belegen kaas die moet dus niet bovenop de schaal maar gewoon door de ingrediënten.
    Vet de ovenschaal in. Zet het in de oven op 200.
    Wacht tot er een licht bruin korstje opzit (25-30 min)

Je kan hier met minstens 3 p van eten.

19. augustus

augustus Niet meer actief

Hier hetzelfde al gaat het tegenwoordig een stuk beter omdat ik koken steeds leuker ga vinden. Ik vraag vaak wat collega's eten. Ik maak dat eens na en als het bevalt maak ik het vaker. Ook mn zus heeft altijd wereld ideeen qua koken. Zo houd ik mijn week menu's een beetje "spannend". Op dit moment is bij ons hot: stroganoff met gemarineerde kip, div. groentes en aardappels of rijst met sla, risotto, gewokte zalm met wokgroente en teriyaki saus met rijst hierbij, pastasalade met spercibonen, tonijn, tomaten, ei en saus en de gevulde wraps doen het goed.
    2 jaar terug aten we echt alleen maar groente, aardappels, rijst en vlees. Nu eten we dus echt gevarieerder.

20. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ik kom ook regelmatig op het zelfde uit hoor!

maar ik maak dan de dingen ook anders :D
    zoals vanavond eten we gebakken aardappels met daar doorheen uitjes spekkies en champions :D en een gehaktbal en tuinbonen met 3 kleuren paprika :D :D

gisteren hadden we nasi....

Share This Page