Hoi meiden , Ik wil even me verhaal kwijt. Mijn broertje is 18 jaar oud , homo, maar een schatje. Hij is 1.96 m lang ( meeste denken dat ik jonger ben als hem aangezien ik 1.65 ben haha) en woog tot 2,5 maand terug 92 kilo. Hij was absoluut niet te dik hij had een lekkere kont en boven benen voor de rest niks aan de hand. Hij is in 2,5 maand tijd afgevallen tot 68/69 kilo. Snel reken sommetje hij is meer als 20 kg kwijt zonder reden. Nu is hij 2 weken terug naar de huisarts gegaan en die schok ook enorm. Gelijk bloed afname, plas en poep in geleverd en wachten op de uitslag. Zijn leverwaarde was niet helemaal goed dus gelijk naar ziekenhuis echo maken en long foto. Alles zag er goed uit. Volgende dag weer huisarts en doorgestuurd naar een internist. Paar dagen later kon die terecht. Hij kreeg onderzoeken en het bleek dat hij koorts had dus hij mocht gelijk de hele dag blijven om alle scans en onderzoeken te doen. Gister was hij heel erg ziek geworden het zweet gutste van hem af , gelijk zhuis gebeld en hij kon gelijk terecht. Weer bloed geprikt en nu bleken zijn bloedwaardes niet goed te zijn. Hij moest blijven zodat ze vandaag veder onderzoeken konden doen. Nu is er ons weinig verteld we hebben alleen gehoord dat het geen hiv,tbc of andere geslachts ziekte is. Ook een "onschuldig virus" was niet aan de orde. Wel werd vanochtend verteld dat hij onder een pet scan gaat, met spoed liefst vandaag al. Dit is niet gebeurt. Wel is aan ons verteld dat een pet scan voornamelijk gebruikt wordt om kanker op te zoeken. Er wordt vloeistof in gespoten en waar de vloeistof zich op hoopt daar gaan ze veder onderzoeken. Dit is verteld aan mijn moeder en mij. Mijn broertje vertelde ze nog even niks om onrust te verkomen. Tot dat die ging Google en helemaal overstuur raakte. Maar nogmaals op dit enige na was er niks verteld. Wij zijn tijdens het bezoek uur op zoek gegaan naar een arts( ma en ik) en kwamen een Co. Arts tegen. Die ons het een en ander uitlegde maar letterlijk zei ; alle symptomen wijze op kanker maar we weten nog niks zeker ik zorg dat de arts zo bij jullie komt dit is ook niks zo. De arts kwam langs en vertelden ons dat we nog nergens van uit moeten gaan. Hij maakt zich zorgen maar durft niks uit te spreken. Hij had verwacht dat de pet scan vandaag al was maar die moest aangevraagd worden want die doen ze niet zomaar kost namelijk veel geld en je wordt van je teentje tot je kruin doorgelicht. Morgen verwacht hij dat hij er onder kan. Hij maakt zich zorgen omdat mijn broertje veel afgevallen is , en vage symptomen ; hoofdpijn, misselijk , ziekkig, nacht zweten ,koorts, en verhoging heeft. Het stomme is hij heeft er zo geen last van en zo weer wel. Gister 40 graden koorts, vanochtend niks tot vanmiddag 16.00 uur en weer 38.9. Eigenlijk had die Co. Assistent niet mogen praten zoals ze gepraat had maar dat is toch gebeurd. Verder werkt die gaat naar school gaat stappen gaat leuke dingen doen en dan is die weer ziek. Mijn vader is augustus 2009 aan kanker overleden op 49 jarige leeftijd. Dat nog altijd heel erg aanwezig is na precies 8 weken na horen overleed. Ik kan dit niet weer aan , het zal toch niet ?? Nu hebben ze alle gewone virussen onderzocht van pffeifer tot hiv. Niks komt er uit. Ik ben zo bang heb echt een slecht gevoel hij is al tijdje grauw en wit. Wordt zo mager als de pest. Toch niet echt het idee gehad dat hij niet echt ziek was. Nu laatstse paar dagen wel. ik vrees voor het ergste dit is gewoon niet normaal. Lang verhaal geworden maar moest er echt ff kwijt.
Wat naar voor jullie die onzekerheid.. Hopelijk kunnen de artsen snel uitsluitsel geven en de juiste behandeling in werking stellen.. Veel sterkte en een knuffel..!
Jaks zeg wat een verhaal! Vreselijk lijkt me die onzekerheid, zowel voor jullie als familie als voor hem zelf. Hopelijk komt er snel iets van duidelijkheid en nog meer te hopen dat het iets onschuldigs is, maar klinkt niet erg in de haak dit! Sterkte!
Heel moeilijk. Wil je dan ook heel veel sterkte wensen en hopen hopen dat je broer niks mankeert. Ga nog nergens van uit en wacht op het onderzoek. Je broer zal jou steun hard nodig hebben!!!! Sterkte meid
Sterkte! en bedenk je; hij is nu in goede handen en ze gaan net zo lang door met zoeken totdat ze het gevonden hebben! Dan krijgt hij de behandeling die hij nodig heeft!
Jeetje, wat een klap! Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel de uitslag krijgen en dat die meevalt! Ik hoop dat je vanavond toch een beetje kan slapen.
Poeh sterkte meid, dat klinkt allemaal heel heftig. Het eerste wat door mij heen ging, bij het begin van je bericht was.. een te snel werkende schildklier... maar ook daar zal hij zeer waarschijnlijk wel op zijn getest. Ik hoop voor jullie dat er een oorzaak wordt gevonden, maar hoop dat het geen kanker oid is. Veel sterkte!
Tja je eigen buikgevoel geeft aan dat er iets niet in orde is. Het kan haast niet dat dit geen oorzaak heeft. Maar wat er dan speelt, dat kan zoveel zijn. Hopelijk wordt die pet-ct snel gedaan. Dan kunnen dingen uitgesloten of bevestigd worden. Dat is het rotte eraan, je kunt nu alleen maar afwachten wat eruit gaat komen. Er zijn een paar akelige dingen die ze nog niet in het bloed hebben gevonden dus dat scheelt, maar zegt nu nog niet zoveel. Er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn....dingen die vervelend zijn maar waar wel goed mee te leven is. Er is nog ontlasting op kweek gezet bv, daar kan ook nog wat uitkomen. Hoe je het ook draait of keert, dit zijn bange dagen voor jullie allemaal. Zolang je niks weet kun je niks behandelen en blijf je in die onzekerheid zitten. Sterkte
Sterkte meis!!! Zoals al eerder werd gezegd: hij is nu in ieder geval in goede handen en wordt écht goed onderzocht!! Maar het is allemaal wat zeg... Pfff... Ook ik hoop dat hij snel de behandeling krijgt die hij nodig heeft...
ja dat was ook mijn eerste idee... maar dat zal wel getest zijn ja.. en als hij zóveel afgevallen is, zou je ook wel andere symptomen verwachten wat dat betreft. Heel veel sterkte met wachten.. mocht het kanker zijn, waar jullie dan nu zo weer heftig mee te maken zouden krijgen, dan hoop en duim ik, dat het een goed te behandelen vorm is. Heel veel kracht gewenst!