wat moet ik hier nou mee?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by -, Mar 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

hoi meiden
    vandaag 1e gesprek met de gyn gehad. Uitstrijkje en inwendige echo gehad.Dit zag er allemaal goed uit.Nu moet mijn vriend eind maart een 2e zaadcheck laten doen. De gyn gaf ons nader uitleg over de 1e uitslag.Die was niet al te best (zie onder banner)
    Hij meldde dat de hoeveelheid goed was, de beweeglijkheid van de zwemmers viel ook wel mee, alleen het aantal was aan de lage kant.
    Hij heeft ook gemeld dat we het ziekenhuis als allerlaatste poging moeten zien, en dat als alle uitslagen bij mij goed zijn we erop moeten rekenen dat ze pas volgend :cry: jaar stappen gaan ondernemen.Mits ik niet zwanger raak natuurlijk.
    Nu heb ik een beetje mixed feelings want dit houdt dus in dat ze ons nog genoeg kansen geven, maar als ik naar de 1e zaaduitslag kijk vind ik 5% toch bedroevend weinig...
    Is dit nu de 'normale'gang van zaken?
    Weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet :(
    Het schijnt heel normaal te zijn dat je het eerst in totaal 2.5 jaar zelf geprobeert hebt, is dit iets bekends?!

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Bij ons dacht ik ook dat ik geringe kansen had, maar de gyn gaf toch aan dat er nog grote kansen zijn (alhoewel ik daar niet echt op vertrouw, uit zelfbescherming waarschijnlijk). Bij ons wil hij helpen als we ongeveer 1,5 jaar bezig zijn. Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op nog langer wachten. Ik zou zeggen gewoon aangeven. Ons werd verteld dat wij degene zijn die de teugels in handen hebben. Als het te snel gaat mogen we het zeggen, maar ook als het te langzaam gaat. Wil hij niet behandelen dan zou je een seciond opion aan kunnen vragen.
    Aan de andere kant zou het natuurlijk geweldig zijn, als je via de natuurlijke weg zwanger zou raken. Best lastig dus :rolleyes: .

Wel moeilijk, maar gewoon bespreken met de gyn. Daar zijn ze tenslotte voor!

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Lieve Carmen,

Je schrijft dat de gyn zei dat de hoeveelheid goed was, maar je zegt toch 5% dat is toch niet goed ...of begrijp ik het nou verkeerd?
    Welk ziekenhuis ben je geweest als ik vragen mag?
    Laat je nu al niet te snel uit het veld slaan door die 2.5 jaar die ter sprake is gekomen. Zoals Prinses ook al zei...daarover praten, duidelijk aangeven /vragen hoe en wat en anders het idd elders informeren.
    Volgens mij verschilt het echt wel per ziekenhuis heb ik het idee.
    Ben wel erg benieuwd wat die 2e zaadcheck zal uitwijzen.

Liefs -knuf-Mirre

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Carmen denk dat het ook per ziekenhuis verschilt...maar ik denk dat die 2,5 jaar staat voor mensen waarbij alles echt goed is en je dus ook echt nog een serieuze kans maakt (dat was nl bij ons het geval). Dus óf jullie hoeven niet zo lang te wachten als het zaad wat minder is en gaan misschien voor IUI, óf ze achten de kans zo reëel dat jullie dus echt nog 'gewoon' zwanger kunnen worden. Maar ik denk dat als je niet, moeilijk achter het advies van de arts kunt staan je hierover meer verduidelijking moet vragen en anders evt second opinion.
    Veel succes eind maart en hopelijk meer duidelijkheid.

Groetjes, Eva.

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hoi Carmen! Wij zijn ook nog niet jaren bezig, om precies te zijn een jaar en wij mogen ook voor ICSI. Ik heb zonder advies van huisarts of wie dan ook gewoon de fert.arts gebeld van de Isala kliniek en een afspraak gemaakt. Daarna heb ik mijn huisarts gezegd dat ik een verwijsbrief van hem nodig had. Hij zei meteen, wie ben ik om dat tegen te houden....maar blijkbaar gaat dat niet overal zo. Maar evengoed wens ik je alle goeds voor de volgende onderzoeken! Liefs Ester

6. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik vind die 2 1/2 jaar ook heel lang om spontaan zwanger proberen te worden. Misschien kan je bij een andere ziekenhuis vragen hoe lang het bij hun is voordat ze wat gaan. Wij waren een jaar bezig en we gingen gelijk de MMM in en ze zijn nog steeds bezig. Ik hoop voor je dat de 2e uitslag van je ventje veel beter is en hopelijk dat je toch snel spontaan zwanger wordt.
    Succes, groetjes Jolie

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    raar hoor, als het zaad van je man dusdanig slecht is (5%) begrijp ik niet waarom ze je dan nog een jaar aan laten tobben?

ik zou toch echt als ik jou was vragen om een second opinion in dit geval (heb het zelf nooit gedaan maar als het mij zou overkomen zou ik het in dit geval wel doen)

want als er een oorzaak is waardoor zwangerschap uitblijft gaan ze meestal wel met jullie verder..

veel liefs smoekie

Share This Page