hersteloperatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sarah, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi iedereen! Ik zie het even niet meer zitten :cry Mijn ventje heeft een hersteloperatie achter de rug, de 1ste maal was mislukt, de 2de maal is het wel gelukt en na de testen bleken de zwemmertjes ook goed te zijn. Wij hebben na de operatie nog 2 maal moeten laten testen. Nu zitten we ondertussen al in ronde 15 en probeer elke keer weer na de teleurstelling mijn moed bij elkaar te rapen en positief te denken, maar.... Vanmiddag dacht ik ik ga lekker bij men grootouders een bezoekje brengen. Kreeg ik daar weer een hele hoop vragen en opeens zei men grootvader. Eens gesteriliseerd altijd onvruchtbaar en leer er nu eindelijk mee leven dat jullie niet en nooit zwanger zullen worden........... Het heeft me zo hard gekwetst dat ik al heel de middag zit te janken. Nu zou ik willen weten of er hier mensen zijn die na een hersteloperatie al dan niet spontaan zijn zwanger geworden?
    groetjes sarah

2. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Oh je Sarah..... ik kan me voorstellen dat dat gezegde keihard aan kwam.... Dat was helemaal niet leuk van je grootvader. Ondersteuning en begrip zou meer op de plaats zijn geweest. Pfff. even een dikke knuf tussendoor.

Ook mijn man heeft een hersteloperatie gedaan en wij zijn ook al een tijdje bezig. Echter nog niet gelukt. De zwemmers zijn er ook hier nog wel, dus we blijven het proberen.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden.

Succes met het verder proberen hé!

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Das wel heel hard gezegd ook.
    Volgens mij moet dat niets uitmaken hoor!
    En kunnen jullie gewoon zwanger raken.

Kop op meid! Probeer je het niet teveel aan te trekken

Liefs en dikke digi knuffel van mij

4. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Hoi Ingiemoppie!
    Hoe lang zijn jullie al bezig, na de herstel? Ik wens jullie ook het allerbeste!
    grtz sarah

5. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

De hersteloperatie was in dec 2005 en in maart 2006 kregen we groen licht. Nu dus bijna een jaartje zeg maar.

In dec 2006 hebben we nog een keer alles laten controleren en het is er nog steeds, alleen iets minder in kwaliteit.... een spontane zwangerschap wordt daardoor moeilijker, maar we blijven het proberen.

Heb je al eens met de ha erover gesproken, dat je misschien voor IUI in eigen cyclus in aanmerking kunt komen. Dan wordt het sperma in het laboratorium opgewerkt in direct in je baarmoeder gebracht. Zo zitten er op dat moment de beste zaadjes.....

Succes hé!

6. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Hier minder goed nieuws. Mijn partner heeft in Juli 2005 een hersteloperatie gehad. Ik was ook direct zwanger maar dat was helaas geen blijvertje. In Oktober contole gehad en het was "redelijk"
    Als ik binnen een jaar niet zwanger was dan toch nog maar eens laten nakijken. Dat hebben we gedaan. Op 8 September 2006 kregen we te horen dat de hersteloperatie toch mislukt bleek. Dichtgegroeid. Dat komt hard aan hoor.
    Na speuren op het internet las ik dat na hersteloperaties wordt geadviseerd iedere drie maande het sperma te laten testen. Dat is ons echter niet gezegd. Helaas. Waren we er eerder bij geweest was er nog iets mogelijk geweest.

7. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Hoi Ingiemoppie!
    Bij ons is de 2de herstel geweest begin juni 2006! Maar ja we zaten al te hopen vanaf dec 2005. Vorige maand ben ik naar de gyn. geweest en die stelde zelf voor om IUI. Ik ben daar dan vanalles over gaan opzoeken en eerlijk gezegd schrikte het me wel wat af. Omdat ik overal tegen kwam dat je cysten kunt krijgen aan de eierstokken :( Het geluk is wel dat ik een hele precieze cyclus heb. Maar gaat ook IUI in de eigen cyclus? of lees ik dat verkeerd?
    grtz sarah

8. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Oh! ik kan zeker aannemen dat dit heel hard aan komt! Kunnen ze er dan niets tegen doen omdat je schrijft als je er eerder was bijgeweest?
    grtz sarah

9. Niet meer actief

jeetje meid
    das hard gezegt zeg!
    snap best dat je daar van overstuur raakt
    ik hoop op het beste voor jullie
    en dat je toch nog zwanger zult raken meid ;)

10. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    een kennis heeft ook een hertsel operatie gehad en is nu vader van twee kindertjes.
    dus er is altijd hoop.

liefs Lydia

11. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Hoi Lydia31!
    ik ben blij om dit even te horen. Weet jij of die mensen dan ook een lange tijd hebben moeten klussen? Naar het schijnt hoe langer de operatie achter de rug is hoe meer de zwemmertjes verbeteren. Misschien een rare vraag...sorry :oops:
    grtz sarah

12. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    bij ons was het zo dat ik gester. was.

maar was bij eerdere zwangerschappen met 2 maanden zwanger en hebben er nu ook 13 maanden over gedaan....

succes en hoop houden hoor

13. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Jah ik hoop echt dat het hier eens een keertje ga lukken, ben er nog steeds het hart van in, maar er zijn hier toch veel mensen die me een beetje vrolijker kunnen maken. Bedankt!
    grtz sarah

14. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    :) Kan me voorstellen dat je de hele middag hebt zitten janken. Dit is ook wel erg zwaar lijkt me. Toen wij hoorde na 1 zaadonderzoek dat het resultaat overeenkwam met dat van een gesteriliseerde man was ik ook intens verdrietig. Ik hoop dat we je hier met z'n allen weer wat op kunnen beuren en dat het toch gaat lukken meis! Geef niet op! Liefs Ester

15. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0

Nee meid dat weet ik niet sorry.
    liefs Lydia

16. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi iedereen!
    Na de 2de hersteloperatie moest me ventje dagelijks proxeed innemen, dat is op basis van citroenzuur om de kwaliteit te verbeteren en te ondersteunen. Hoop dat iemand hier iets mee is en hebben er hier ook nog andere mensen ervaring mee?
    grtz sarah

Deel Deze Pagina