Zaad in voorvocht?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mysore, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Hoi dames,

    Ik heb even een vraagje, ben benieuwd wat jullie ervaringen/gedachten zijn. Op internet lees ik wel dat de kans klein is dat je zwanger bent door 'voor het zingen de kerk uitgaan'. Toch is de kans groter als je het rond je vruchtbare periode doet.

    Er kúnnen zaadzellen in voorvocht zitten maar dat is dus niet altijd zo, begrijp ik. Ik lees verschillende dingen op internet, het is een beetje verwarrend.

    Als de man de eerste keer is klaargekomen (dus buiten de vrouw) en hij dan daarna opnieuw 'voor het zingen de kerk uitgaat' en in de tussentijd niet naar het toilet is geweest, is het dan zeker of er zaadcellen in het voorvocht zit?

    Dit is dus zaterdagnacht gebeurd en volgens mij had ik de maandagavond erna mijn eisprong (steken in buik en heel erg zere onderrug). Sindsdien heb ik heel licht tussendoor steken in de bovenkant van mijn borsten en af en toe steekjes in mijn linkeronderbuik..

    Wat denken jullie?
     
  2. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Ik heb ook weleens gehoord dat er inderdaad zaad in voorvocht kan zitten... Er is dus inderdaad een kans maar dit kan je nooit met zekerheid zeggen en je zal er pas met je NOD achterkomen! Succes iig... Kan niet echt uit je berichtje opmaken of jullie voor een kleine gaan dus vandaar succes! Dan kan het beide kanten op zeg maar hihi...
     
  3. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    We 'gaan' niet voor een kindje.. maar ik hoop eigenlijk stiekem wel dat het zo is :) dankjewel voor je reactie ;)
     
  4. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    En je vriend hoopt dit dan stiekem ook??? Dat bedoel ik niet verkeerd maar het zou toch jammer voor je zijn als blijkt dat je zwanger bent en je vriend dit helemaal niet wil?! Nogmaals veel succes! Heb je toevallig ook stiekem al je NOD uitgerekend? Hihi..
     
  5. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Nee, mijn vriend wil het liever nog niet..
    Maar dat neemt niet weg dat ik wel stiekem de hoop heb..
    Daar kan ik niets aan veranderen!
    ;) Maar het geeft ook niet als het niet zo is.
    Ik vroeg me gewoon af hoe groot de kans nu eigenlijk is.. Niet dat iemand me daar nu echt antwoord op kan geven, haha. Maar goed.. Was gewoon benieuwd.

    En jij? Ben jij zwanger? Of hoop je het?
     
  6. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Blijkbaar heb jij bij je Gebruikersinstellingen de Handtekeningen uitgeschakeld hihi... staat namelijk in mijn handtekening! Ik ben vandaag 20 weken en 1 dag in verwachting van een meisje! We zijn helemaal blij. Zojuist hebben we een goede 20weken echo gehad dus onze dag kan niet meer stuk!
     
  7. agnes78

    agnes78 Fanatiek lid

    12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    De kans dat je daarvan zwanger wordt is wel erg klein hoor, niet uitgesloten, maar wel klein.
    Ik zou toch maar even bespreken hoe het zit met jullie kinderwens. Want jullie manier van anticonceptie is "russische roulette."
    Het is een enorme beslissing en het lijkt mij vreselijk hard als ik zwanger zou worden en mijn vriend wil het niet.
     
  8. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    2g4e, gefeliciteerd!! Je zit op de helft, lekker gevoel zeker! Weet je al of je een jongen of een meisje krijgt?
     
  9. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Een meisje... Goed lezen mysore whahahaaa!!!
     
  10. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    ohh jee... haha sorrie!! ik ben momenteel met 10 dingen tegelijk bezig hier... :( druk druk druk haha
    Maar super voor jullie.. een meisje is leuk.. bij mij in de familie worden steeds maar meisjes geboren. Ik zeg wel eens dat ik maar voor het evenwicht moet zorgen en alleen maar jongetjes moet krijgen haha.. Maar ik denk niet dat dat op zal gaan!
     
  11. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Itt wat andere dames zeggen, is de kans om op deze manier zwanger te worden groter dan je denkt.

    Ik vind het dan ook niet slim van jullie om dit als anticonceptie te gebruiken. En zéker niet van je vriend aangezien hij niet toe is aan kinderen.

    Ik ken best wat vrouwen die toch zwanger zijn geworden ondanks voor het zingen de kerk uit en/of periodieke onthouding, m.i. zijn dat de domste vormen van anti-conceptie...
    (onder normale omstandigheden dan he, niet als er geen andere mogelijkheid is voor anticonceptie).
     
  12. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    We zullen het zien.. het zal waarschijnlijk toch niet zo zijn..
    Maar je weet het niet.. En nee.. slim is het niet ;) maar dat is een heel ander verhaal en daar wil ik liever niet over uitwijden hier.. dan krijgen we een hele andere discussie en daar gaat het me nu eigenlijk niet om.. Maar toch bedankt voor de reacties ;)
     
  13. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Hier is één van de vrouwen die op deze manier zwanger is geraakt:D:D (en dat terwijl we bij onze eerste er bijna een jaar over gedaan hebben). Ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen maar was na 7 mnd alweer zwanger; Lag niet helemaal in onze planning, maar hebben onze planning maar een beetje gewijzigd:D
     
  14. belliebel

    belliebel VIP lid

    11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oeh, spannend:D. Ik zit momenteel ook zo hoor. Al is mijn kleine vent bijna 5 maanden, en manlief en ik pas over een half jaar wilde gaan klussen voor een 2e, hebben wij vorige week een ongelukje gehad. Tja, wat als het zo blijkt te zijn, vroeg ik aan manlief. Dan is het natuurlijk hartstikke welkom. Dus ben er wel gerust op. Ook zat ik tegen m'n ei aan. Wat zegt je gevoel? Mijn gevoel was eigenlijk heel sterk de vorige keer toen ik (ook onverwachts) zwanger bleek te zijn. Mijn gevoel zei het al een tijdje dat dat zo was, en nu deze keer ben ik er ook bang voor dat mijn gevoel weer gelijk gaat krijgen hihi:p. Wanneer moet je ongi worden? Hier de 10e of de 11e. HEt zal er om gaan spannen. En ja ook ik heb last van steekjes links onder in mijn buik. Herken het echt wel van de vorige keer. Mja kan mezelf ook kwaaltjes gaan aanpraten natuurlijk hihi:p.
     
  15. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland

    wow, opeens zwanger zoals ik beschreef??
    Haha zo zie je maar.. de kans bestaat dus wel! Klein misschien.. maar toch...

    Nieuwsgierigheid hoor.. maar was het 'voor de zingen de kerk uitgaan' ook na de 1e keer zonder tussentijds toiletbezoek? Gekke vraag misschien.. maar vraag het me af!

    Ik weet namelijk dat er twee mogelijkheden zijn om daardoor zwanger te raken, namelijk zoals ik het net beschreef én omdat de man niet op tijd is met terugtrekken.
     
  16. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    ;)
    Haha ja dan zijn jullie er op tijd weer bij ;)
    Gefeliciteerd! Ik zat dus ook tegen mijn ei aan zoals jij, tenminste, maandagavond had ik die krampjes en lage rugpijn, terwijl ik eigenlijk dacht dat ik mijn ei al had gehad. Aan de ene kant denk ik van nou.. die kans is behoorlijk aanwezig, en aan de andere kant denk ik het zal wel niet.. Pijnlijke borsten heb ik vandaag niet.. en het vochtverlies waar men het ook steeds over heeft.. dat valt eigenlijk wel mee. Alleen vandaag had ik van die steekjes onderin mijn buik, en helemaal met opstaan van mijn stoel.

    We zullen het zien!
     
  17. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    En oja.. maandag 14 juni was ik ongesteld (althans alleen als ik met en doekje naar binnen ging) dinsdag 15 juni was het pas echt door gaan zetten. Maandag 28 juni had ik dan denk ik mijn ei en dan verwacht ik dinsdag de 13e ongeveer weer ongesteld te worden..
     
  18. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Ik zie dat ik iets te vroeg gejuichd heb voor je... :)
    Spannend is het wel he!
     
  19. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wat bedoel je eigenlijk met tussentijds naar de wc gaan? Ik snap het verband namelijk niet helemaal.

    Maar goed, je kunt dus wel degelijk zwanger worden van voorvocht. 2 x een lozing binnen een korte tijd betekend vaak dat er de 2e keer minder zaadjes in zitten. Maar je hebt maar 1 goeie nodig.

    Erg slim is het niet he? Je moet er samen voorgaan... en niet denken van "we zien wel, hij trekt wel bij" We lezen genoeg van dat soort verhalen hier in het sub-forum "alleen en zwanger" namelijk... en dat wens je niemand toe.
     
  20. mysore

    mysore Actief lid

    29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Hoi!

    Tussentijds naar de wc gaan.. haha ja dat klinkt wel maf..
    Het gaat er namelijk om dat er na een zaadlozing zaadjes in de urinebuis terecht (kunnen) komen. Als een man dan naar het toilet gaat dan plast hij die zaadjes dus weer uit. Doet hij dat niet.. dan blijven die zaadjes achter en bij een tweede keer seks die snel volgt op de eerste keer, dan zouden er dus zaadjes in het voorvocht mee kunnen komen..

    Of zoiets.. haha... ik ben geen dokter of geleerde in de biologie.. maar zoiets was het!
     

Deel Deze Pagina